K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2016, 13:27   #1
juli5197
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
juli5197 er ny på vejen
Question er fleksjob vejen for mig?

Hej Alle sammen

jeg er en pige på 19 år som kom til skade med ryggen i april 2014
jeg har siden hen haft voldsomme smerter fra det nederste af lænden til det øverste af nakken.. jeg har prøvet mig med utallige af uddannelser, men uden held, da mine smerter har været for store, da jeg ikke kan holde ud til at sidde mere end max 2-3 timer og stå i max 3-4 timer
Jeg har været ved diverse fysioterapeuter, men de har ikke kunne hjælpe. jeg er for få uger siden begyndt på et genoptræningshold for folk med rygproblemer/rygskader. fysioterapeuten siger dog han ikke regner med at jeg kan komme til at arbejde fuldtid på noget tidspunkt, da genoptræning ikke kan hjælpe så meget, men forhåbentligt gøre at jeg kan sidde ned lidt længere tid, måske en time længere. jeg er lige pt sygemeldt fra min uddannelse, da det kræver for meget af min ryg mm.

jeg har derfor overvejet om fleksjob måske var udvejen for mig. har både snakket med læge og fys om det.

men hvad tror i?

bor forresten i viborg kommune

Venlig Hilsen Julie
juli5197 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 13:56   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis kommunen tror at du kan komme op omkring 20 timer om ugen effektiv, vil de betragte dig som selvforsørgende, og dermed ikke dårlig nok til fleksjob. Men spørgsmålet er så om du er 100 % effektiv i de timer du nævner at du kan holde ud at så/sidde.

Måske kan du søge om en specialindrettet plads på din uddannelse, med et hæve-sænkebord, så du let kan skifte fra siddende til stående undervisning, hvis det kan hjælpe.

Hvad mener din læge.. kan han pege på hvad der er galt og om der evt vil være operationer der kan afhjælpe det ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 14:02   #3
juli5197
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
juli5197 er ny på vejen
Det med hæve-sænke bord er prøvet.. og st skifte hjælper desværre ikke, kan holde til at være i skole fra 8-10 eller sådan noget. Nej det tror jeg ikke jeg er, fordi jeg har allerede voldsomme smerter, men det bliver bare så slemme at efter 4 timer kan man næste ikke hold ud til at være nogen steder. Jeg har kronisk piskesmæld i hele rygsøjlen.. og en operation vil ikke kunne hjælpe har diverse læger og speciallæger sagt
juli5197 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 14:07   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se her hvad det kræver https://www.retsinformation.dk/Forms...9-0d1b685cc4ab

Det er simpelthen for svært for os at vide om fleksjob er vejen frem for dig...

Hvis du feks kan arbejde ved at sidde 3 timer og derefter står 4 timer....ja så hedder det alm arbejde...

Ens arbejdsevne skal være nedsat med ca 50 % og det skal være dokumenteret...

Samt at det man fejler skal være varigt og uden behandlingsmuligheder..

Så ud fra det du skriver...ja så er det svært at vide om fleksjob er vejen frem for dig...måske...måske ikke..

Du bør kontakte jobcenteret og få en snak med dem om dine muligheder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 16:24   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad siger lægen? er du blevet røngel fotograferet ?

lige nu er det jo nok der du skal starte, hvis du ikke har været til læge og afprøvet noget smerte stilende, så sker der intet ved kommunen og med din alder får du rigtig svært ved at få fleks
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2016, 14:32   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvad siger lægen? er du blevet røngel fotograferet ?

lige nu er det jo nok der du skal starte, hvis du ikke har været til læge og afprøvet noget smerte stilende, så sker der intet ved kommunen og med din alder får du rigtig svært ved at få fleks
Ang det med alder:
Jo, det er sværere at få fleks som ung, men det er oftest fordi det tager noget tid at arbejdsprøve og færdigbehandle folk.
Så det er ikke bare en "nå, du er kun 19 år, så må du lige trille tommelfingre et par år først". Men de vil helt klart gerne have en i nogen tilbud (og smertebehandling som du nævner), derefter en del arbejdsprøvning, før der er udsigt til fleksjob.
Og som ung, uden særlig meget erfaring med arbejdsmarkedet, tror jeg gerne det kan tage længere tid at arbejdsprøve.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2016, 15:14   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det mener eg heller ikke, men lægeligt afklaret er jo nok en god start + evn medecin
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2016, 23:47   #8
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
hej juli5197 er du på su eller uddanelse hjælp da man er på uddanelses hjælp er det kommunen der vurdere om du skal i aktivering er selv under udredning til flexjob fordi min arbejdes evene er så nedsat ,at jeg skal arbejdes prøves. du skal udredes da jeg har værret udsat for en trafik ulykke i 2010 har brækket ryggen og har flere dicisos polaps så får smertestilling døgn dækning jeg er 26 og det kommer helt and på hvad for en kommune du har det betyder alt tro mig nogle kommuner gør ikke noget som helst jeg er glad for jeg skifte kommune. ja det er meget hårdt forløb du bliver nok sendt til mange steder så du kan godt forberede dig på at det kommer til at tage flere år men håber du får den hjælp så du kan komme videre med din sag kram herfra
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension