K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 16:53   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er vel overhovedet ikke tale om en falsk anmeldelse, når den pågældende selv har skrevet, at hun omgåes reglerne. At det så ikke er rigtigt, er da bare en dum dum dumhed at sætte på tryk. Håber hun får redt trådene ud og givet veninderne en forklaring. Det er jo hende selv, der har dummet sig. Men håber det ender godt. Der er i dag ikke meget tolerance i samfundet ved nys om "socialt bedrag"
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 17:46   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De der fra ''mund til mund'' anmeldelser plejer kommunerne altså IKKE at tage sig særlig meget af, da det er et kendt problem, at uvenner, forsmåede eks kærester, halv misundelige veninder/venner mf, giver falske anmeldelser i et forsøg på at sætte lus i skindpelsen.

Endvidere kan man anmelde fuldstændig anonymt, så det er nok de færreste der i det hele taget vil lægge navn til....

Lige præcis sådan en sag ville jeg ikke selv være bange for, specielt ikke når man har fuldstændig rent mel i posen.

Lektien her må være, at man holder sine kort tæt til kroppen. Og ikke begynder at fortælle om en arbejdsevne man ikke har (heller ikke for sjov!), og at man ved afbud melder ud man er SYG og IKKE fordi man skal på arbejde osv.
Man ligger bekendt som man reder, og i en syg verden med emsige folk der ikke under hinanden en skid, så er det vigtigt at man tænker sig godt om, inden man begynder at signalere overskud og den slags ''for sjov''..............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 20:35   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Til at starte med så det er altså kommunen som skal lægge beviser frem og ikke svigerdatteren.
Det er jeg klar over, men i en evt. ankesag ville hun måske stå stærkere hvis hun har dokumentationen i orden.
Og personligt har jeg det sådan, at når jeg er i en presset situation så er jeg nødt til, at handle, jeg kan ikke bare tage det roligt og se hvad der sker.

Og "handle" kunne i sådan en situation være, at finde dokumentation frem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 10:09   #24
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej alle
Jeg vil bare lige give mit indspark, og fortælle at der blev inddraget 400 millioner i socialt bedrageri & at hver anden person i Danmark vil anmelde dette, når og hvis de møder det i deres hverdag, men i forhold til selve tråden, så er det bedste nok at spille med åbne kort og finde dokumenter, samtaler, beviser, og så aflevere det oppe hos SB som fået den anonyme indberetning, for hvis der nu skulle komme en til, så vil der lige pludselig stå 2 indberetninger, hvis man så ikke har handlet den første gang, så vil man måske fra kommunens side tænke at der ikke er røg uden der er en brand. Jeg ikke i tvivl om at om mindre end 5 år så vil socialt bedrag være på linie med mord, i folks bevidsthed..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 12:45   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej alle
Jeg vil bare lige give mit indspark, og fortælle at der blev inddraget 400 millioner i socialt bedrageri & at hver anden person i Danmark vil anmelde dette, når og hvis de møder det i deres hverdag...
Vi ved intet om hvor mange penge blive der realt svindlet for. Det er kun noget som vi få læst hist og pist i pressen.
Alt det går ud på at splitte befolkning ( som det allerede lykkes ) og at få befolkningen under total kontrol.
Kort sagt det er en måde at pacificere samfundet på.
DDR på hele fronten.
Personen som vil forsvare sig selv vil selv komme med ekstra oplysninger om sig selv, som blive registreret i systemet….

Bevar, der findes svindlere alle veje..., især dem som svindler for millioner, men sjov nok disse individer kravler uden problemer gennem nattet og svindler videre ( fordi de deler i porten ).
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 13:15   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja tænk hvis alle de penge der hvert år blev svindlet for,kunne fordeles mellem de syge,svage og ældre...sikke et party...men ak nej dem skal politikerne jo brugepå sig selv og det har 1 pririotet...forstår godt at der findes mange i dk der hader alt der har m.christiansborg at gøre
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 13:40   #27
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
NEJ NEJ
Der er lavet en opgørelse og flere er på vej, der er gudskelov også tiltag for at gøre det svære at lave socialt snyd, at kommunerne/staten begår ulovligheder imod enkelte folk er ikke et agument for man selv skal begå socialt snyd Beløbet ER højere end de 400 millioner, det gør det adeles ikke bedre, og det kan simpelthen ikke forsvares af nogen, . Hvorfor jeg følte at jeg lige måtte smide en fodnote ind i denne debat, var pga af alle de hellige folk der findes som absolut ikke havde gjort det samme, som disse veninder havde gjort Personligt havde jeg selv snakket med snyderen, og udfra samtalens udfald, så havde jeg enten gjort det ene eller det andet. Problemet i denne sag er jo desværre, at det har store personlige konsekvenser på et grundlag hvor der jo muligvis findes en afskrift på at svigerdatteren har snydt.
Denne artikel er ikke helt dum http://m.ugebreveta4.dk/2011/201111/..._sin_nabo.aspx
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:14   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ved du hvad, det som jeg er imod er, at folk gøre det og blive opfordret til at gøre det anonymt. Det kunne jeg aldrig gøre selv og vil aldrig gøre det.

At opklare bedragerisager påhviler myndighederne og ikke befolkningen.
Men i Danmark efterhånden er der faktisk slet ikke behov for politi længere fordi alle er blevet alles politibetjente.
Og sådan et samfund kommer aldrig til at fungere.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:45   #29
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Det går da strygene, der flere og flere lande som går ind for demokrati, det betyder at man som borger, gør kommunen eller andre opmærksom på at her er der vist tale om socialt bedrageri eller mord hvis det er noget man ser, hører eller oplever, vil da være ked af hvis en borger ser jeg bliver slået ihjel, og tænker NÅ det må politiet opklare, og så smutter hjem, det samme hvis man ser en selvstændig, knokle sort i weekenden, og tænker NÅ det må SKAT selv finde ud af, nej dette egocentredet samfund vil jeg ikke bo i, nej det er en PLIGT i et demokratisk land, at gøre opmærksom til de rette personer på, at her er der måske noget der skulle undersøges, hvis man ser noget der ikke skal toleres i et ordentlig land. Jeg kunne aldrig finde på at bare lade stå til, selvom det for nogen sikkert vil være det nemmeste, men kan ikke se hvorfor ham på SU som snyder ikke skulle meldes, fordi han er mere fattig, end ham med strandvillaen som fået lavet sin villa af polske arbejdere, nop begge to skal i fængsel på brød og vand, jo længere jo bedre..
Det jo også derfor jeg håber svigerdatteren får sin sag ordnet så hun ikke bliver frataget sine dagpenge... Indtil det modsatte er bevist...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 15:20   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Det går da strygene, der flere og flere lande som går ind for demokrati, det betyder at man som borger, gør kommunen eller andre opmærksom på at her er der vist tale om socialt bedrageri eller mord hvis det er noget man ser, hører eller oplever, vil da være ked af hvis en borger ser jeg bliver slået ihjel, og tænker NÅ det må politiet opklare, og så smutter hjem, det samme hvis man ser en selvstændig, knokle sort i weekenden, og tænker NÅ det må SKAT selv finde ud af, nej dette egocentredet samfund vil jeg ikke bo i, nej det er en PLIGT i et demokratisk land, at gøre opmærksom til de rette personer på, at her er der måske noget der skulle undersøges, hvis man ser noget der ikke skal toleres i et ordentlig land. Jeg kunne aldrig finde på at bare lade stå til, selvom det for nogen sikkert vil være det nemmeste, men kan ikke se hvorfor ham på SU som snyder ikke skulle meldes, fordi han er mere fattig, end ham med strandvillaen som fået lavet sin villa af polske arbejdere, nop begge to skal i fængsel på brød og vand, jo længere jo bedre..
Det jo også derfor jeg håber svigerdatteren får sin sag ordnet så hun ikke bliver frataget sine dagpenge... Indtil det modsatte er bevist...
Husk nu at få lidt luft. , fordi nu begynder du at være overstimuleret….

I min verden er det vigtigere at svigedatteren i første række blive renset for beskyldninger om bedrageri og efterfølgende dagpengesagen kommer af sig selv.
p.t. hvad for en demokrati skriver du om?

http://www.leksikon.org/art.php?n=548

For mig “anonymt” stikkeri har intet med demokrati at gøre, eller?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension