K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2013, 16:40   #21
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Og jeg har svært ved at læse noget sted, at det drejer sig om arbejdsskadestyrelsen.
Arbejdsskadestyrelsen skal jo ikke ind over alt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:43   #22
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Så må vi jo høre hvad OP har at sige.
Om der er tale om en privat forsikringsudbetaling eller om en udbetaling som Arbejdsskadestyrelsen har truffet.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:43   #23
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Er overbevist om at de ikke kan blande sig i pengene, men bedst hvis du får banken til at overføre pengene direkte til sælger og der står at det er fra din kreditorbeskyttet konto. Da jeg købte bil for mine, sagde advokaten at der skulle stå i købekontrakten at det var fra en kreditorbeskyttet konto, og så overførte banken pengene direkte til forhandleren. Hvis du spørger kommunen, så gør det via mail, så du har noget på skrift.
God fornøjelse med hesten
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 16:47   #24
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Nu startede tråd starter med at skrive : kreditorbeskyttet!!

Man kan IKKE få banken til at oprette en kreditorbeskyttet konto uden dokumentation på at pengene virkelig ER kreditorbeskyttet.Det ville jo gå ud over dem selv hvis kontoindehaveren skyldte penge i banken!!

Jeg skulle aflevere en kopi af min afgørelse og underskrive en tro og loveerklæring at pengene er/var kreditorbeskyttet.

Denne tråd handler ikke om hvorvidt pengene er, men om ting købt for pengene er, kreditorbeskyttet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Kreditorbeskyttede penge er beskyttet imod kreditorer, idet man ikke selv er kreditor er pengen ikke bundet på nogen måde i forhold til en selv, og betragtes på ligefod som alt andet som en personlig formu.

Jeg har haft det oppe og vende såvel i min pensionskasse, som i min fagforening, begge jurister svarer samstemmende at kreditorbeskytted penge kan kommunerne bede folk om at bruge, inden der er noget der hedder kontanthjælp.

Men ønsker man det ikke sådan og mener at det ikke forholder sig sådan, så kan man jo prøveog se hvad der sker, det skulle der jo i så fald ikke været noget problem i overhovedet.
undskyld , men det er noget vrøvl. Pengene er netop "bundet" til en selv da de er til dækning af en skade man er blevet påført.

Der er naturligvis forskel på HVAD man får erstatning for men tråd starter skrev kreditorbeskyttet i 1.indlæg så jeg antog automatisk at der var tale om en personlig erstatning.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 17:12   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan man i det hele taget få en privat erstatning fra ens forsikringsselskab ind på en kreditorbeskyttet konto...

Jeg kender desværre ikke så meget til det...men jeg gik også ud fra at det var fra arbejdsskadestyrelsen erstatningen kom fra når der var tale om en kreditorbeskyttet konto..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 17:20   #26
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Mine er fra patientforsikringen. Erhvervsevnetab, svie og smerte og til medicinudgifter(10 år frem)

Jeg har for mange år siden fået fra mit almindelige forsikringsselskab og DE var ikke kreditorbeskyttet.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 03:17   #27
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Jeg fik mén erstatning fra egen heltids ulykkes forsikring - den røg ind på kreditorbeskyttet konto til de penge jeg fik via ASK
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 11:12   #28
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sutsko Se meddelelser
Jeg fik mén erstatning fra egen heltids ulykkes forsikring - den røg ind på kreditorbeskyttet konto til de penge jeg fik via ASK
Jeg har hver gang modtaget en chek i min hånd, så det udelukkende var mig der skulle styre mod den bank jeg ville oprette min konto i. Og det er to forskellige selskaner jeg har fået fra.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension