K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 19:18   #31
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak, Florken!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 22:21   #32
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kan der søges - eller rettere - vil det være klogt at søge en førtidspension § 17 på foreliggende grundlag, når nuværende afslag på at ville behandle en førtidspensionsansøgning ligger i Ankestyrelsen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 22:56   #33
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Kan der søges - eller rettere - vil det være klogt at søge en førtidspension § 17 på foreliggende grundlag, når nuværende afslag på at ville behandle en førtidspensionsansøgning ligger i Ankestyrelsen?
Jeg har lige prøvet at læse alle svarene i den her tråd. Så vidt jeg læser, ligger din sag hos nævnet, da du har klaget over deres fastholdelse i kommunens afslag. (der er stor forskel på nævnet og ankestyrelsen). Beskæftigelsesnævnet har 4 uger til at finde ud af, om de vil fastholde den eller give dig medhold, så du bør vente på deres svar, før du gør mere.

Hvis nævnet fastholder i, at de ikke vil give dig medhold, kan du klage videre til Ankestyrelsen, men det er meget sjældent, de tager tager op. De tager kun sagen, hvis de mener, den har af principiel karakter.

Hvad er egentlig nævnets begrundelse for deres fastholdelse i kommunens afslag? Synes ikke du skriver noget om det i den her tråd....

Jeg fornemmer, at jobcentret måske har "glemt" at lave en redegørelse for forværring af dit helbred (da du er jo fleksjobber), og at det gør, at det ikke er afklaret og derfor afslag, men blot en tanke. For en påbegyndelse af en førtidspensionssag bør der nok være en opdateret ressourceprofil samt en opdateret lægeoplysninger om forværring af dit helbred og yderligere nedsat arbejdsevne.

Det var mine tanker...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 00:10   #34
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har lige prøvet at læse alle svarene i den her tråd. Så vidt jeg læser, ligger din sag hos nævnet, da du har klaget over deres fastholdelse i kommunens afslag. (der er stor forskel på nævnet og ankestyrelsen). Beskæftigelsesnævnet har 4 uger til at finde ud af, om de vil fastholde den eller give dig medhold, så du bør vente på deres svar, før du gør mere.

Min anke ER videresendt til Ankestyrelsen, hvor jeg forventer afslag, men så er banen fri til Ombudsmanden.

Hvis nævnet fastholder i, at de ikke vil give dig medhold, kan du klage videre til Ankestyrelsen, men det er meget sjældent, de tager tager op. De tager kun sagen, hvis de mener, den har af principiel karakter.

Netop, forventer afslag!

Hvad er egentlig nævnets begrundelse for deres fastholdelse i kommunens afslag? Synes ikke du skriver noget om det i den her tråd....

"...at det ikke er dokumenteret eller helt åbenbart, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige og andre foranstaltninger."

"Efter arbejdsprøvning i 2003 vurderede kommunen, at du opfyldte betingelserne for flexjob, men du kom aldrig i gang med dette."
Jeg blev hjemvist fra JSV (Job på Særlig Vilkår) til kommune: Borger er for syg til fexjob! Siden da forværring.


"...at din helbredsmæssige tilstand påvirker din funktionsevne. Din arbejdsevne er dog ikke varigt nedsat i et omfang, der udelukker, at du vil kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Du burde således kunne klare et arbejde i ikke ubetydeligt omfang uden større fysiske belastninger, hvor der tages passende hensyn til at skåne din ryg".
(baseret på lægekonsulent 1)

"...ifølge de lægelige oplysninger ikke objektive fund, som peger på, at du lider af en funktionsbegrænsende sygdom, du bør derfor kunne udføre lettere arbejde, f.eks. kontorarbejde, evt. i et flexjob."
(baseret på lægekonsulent 2)


Jeg fornemmer, at jobcentret måske har "glemt" at lave en redegørelse for forværring af dit helbred (da du er jo fleksjobber), og at det gør, at det ikke er afklaret og derfor afslag, men blot en tanke.

Humlen ligger begravet i en dyrt indkøbt, af kommunen, speciallægeerklæring, som meget belejligt siger, at "ryggen ikke er helt god, fibromyalgi og leddegigt er bare psykisk".

Egen læge giver et udmærket billede af forværringen, samt en af borger tilkøbt speciallægeerklæring siger, at ledsymptomer er fuldt forenelige med psoriasisgigt.

De to lægekonsulenter i BAN vurderer kun udfra kommunens speciallægeerklæring og BAN afviser min anmodning om en revurdering af lægefaglige udtalelser samt klage over lang sagsbehandling på 5 år og videresender derfor til Ankestyrelsen.


For en påbegyndelse af en førtidspensionssag bør der nok være en opdateret ressourceprofil samt en opdateret lægeoplysninger om forværring af dit helbred og yderligere nedsat arbejdsevne.

Ja, til en § 18! Men også til en § 17?

Det var mine tanker...
Mange tak for svar, Curls!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 19:33   #35
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Opdatering:

Sidste søndag blev brev sendt til Jobcenterchef med ønske om oplysning om lovgrundlaget inclusive paragraffer på de afgørelser/ordrer/påstande etc., der blev fremført af SB på det møde, som denne tråd starter med.

Brevet var bilagt en anke af Jobplan i 2010 i et andet Jobcenter - som tilsyneladende er arkiveret skråt nedad i en papirkurv, da man ikke har reageret på det!

Sluttelig en anmodning om at oplyse præcist, hvilken lov og hvilke paragraffer jeg opfølges efter plus en opfordring til, at videre sagsbehandling sker med basis i arbejdsevnemetoden.

Jeg afventer svar.

Desuden mødte jeg op i denne uge til møde hos Anden Aktør, hvortil var fremsendt en ikke godkendt AEVJ (arbejdsevnevurderingsjournal) samt skånebehov (liggemulighed).
Skånebehovet var ikke opfyldt!
Henvisningsbrevet fra SB til Anden Aktør lød på 2 timer dagligt og ikke SOM VI HAVDE AFTALT 1 time daglig!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 22:53   #36
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Hod da helt op for noget rod og "sjusk"! Jeg er meget ny i systemet, men indtil videre lyder det som om jeg har været heldig med min SB 7-9-13....
Det er eksempler, som din historie, der giver mig konstant kvalme og søvnbesvær af ventetiden!
Synes det er frygteligt, hvad mange skal gennemgå - som om nogen ville prøve at blive godkendt til fleks eller fp for sjov!!!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:38   #37
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Hod da helt op for noget rod og "sjusk"! Jeg er meget ny i systemet, men indtil videre lyder det som om jeg har været heldig med min SB 7-9-13....
Det er eksempler, som din historie, der giver mig konstant kvalme og søvnbesvær af ventetiden!
Synes det er frygteligt, hvad mange skal gennemgå - som om nogen ville prøve at blive godkendt til fleks eller fp for sjov!!!
Tak for indlæg, Chas!

Du har evig ret - flex og førtidspension overvejer man ikke for sjov!

Og da slet ikke, når man kunne have en særdeles god indtægt på sin konto hver måned.

Og det er en verden, man ikke troede fandtes, før man selv blev syg...

Men vi må holde os på hesten, Chas, hvæsse klørerne, slibe knivene osv. :-)

Her får man råt for usødet efter 10 år i systemet!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 17:31   #38
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
I dag kom bekræftelse på modtagelse 31/1 af min klage til Jobcenterchef - underskrevet af en afdelingsleder og ikke den navngivne Jobcenterchef, som brevet var stilet til.

Brevet lød:

Klagen vil blive behandlet hurtigst muligt og du vil skriftlig bllive informeret om udfaldet af klagesagsbehandlingen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 18:44   #39
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hold da op

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
I dag kom bekræftelse på modtagelse 31/1 af min klage til Jobcenterchef - underskrevet af en afdelingsleder og ikke den navngivne Jobcenterchef, som brevet var stilet til.

Brevet lød:

Klagen vil blive behandlet hurtigst muligt og du vil skriftlig bllive informeret om udfaldet af klagesagsbehandlingen.
Hvor er de dygtige , de nåede jo lige at overholde de 10 dages svarfrist ....... meeeen det svar du har modtaget er bare ikke godet nok, for dine stillede spg skulle der have været svaret på i det brev du lige HAR modtaget.

Når det svar du har fået "Klagen vil blive behandlet hurtigst muligt og du vil skriftlig bllive informeret om udfaldet af klagesagsbehandlingen" skal De oplyse dig om, hvornår du så kan forvente et svar. Altså om du skal vente yderlig 2- 4 -6 eller 14 dage. Og der skal være en begrundelse for, hvorfor de ikke har nået det inden for fristen.

Så lige nu sidder du med 2 muligheder:
1 Du kan udbede dig en dato for afgivelse af svar
2 Du kan klage over manglende svar

Hvis du bruger no 1 har du noget at holde dem op på
Hvis du bruger no 2. kan der blive tale om en tilsynssag, som skal igennen Tilsynsnævnet hos Statsamtet. Statsamtet undersøger så, om kommunen/Jobcenter har overtrådt gældende lovgivning på området.


Se link

http://gladsaxelisten.8m.com/godbeha.../godbehan.html

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=d8b6318b6a
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 19:17   #40
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du er dejlig vågen, Maybeline2you, tak!

Vil læse linkene senere, aftensmaden kalder nu :-)

...men intet kan undre i denne kommune længere!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension