K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2014, 16:34   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Fleksjob på foreliggende grundlag - anke - nye oplysninger

Jeg søgte slut 2013 om fleks på foreliggende grundlag.
Jobcenteret afgjorde min sag internt, uden om rehabiliterings teamet i marts. Afslag - det afslag er selvfølgelig anket, og nu er det jo bare at vente .. Tålmodigt.

Imellemtiden er der tilkommet flere lægelige oplysninger, som stiller mig bedre - men må de indgå i ankestyrelsens afgørelse? Men andre ord, må min SB eller mig sende dem ind til Ankestyrelsen, hvor de kan indgå, selv om sagen er på foreliggende oplysninger?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 16:48   #2
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Skynd dig at sende de nye oplysninger afsted. Jeg har selv prøvet at eftersende lægelige oplysninger til ankestyrelsen, som gav mig medhold - med henvisning til de nye lægelige oplysninger, som kommunen burde have indhentet :-)
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 16:51   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se også principafgørelse fra Ankestyrelsen
https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...-ankestyrelsen
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 16:59   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det bliver spændende at høre hvordan anken går, netop fordi man ikke selv kan søge fleks, eller forlange at få ens sag for rehabiliteringsteamet.

Skriv endelig når du får svar fra ankestyrelsen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 17:53   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Skynd dig at sende de nye oplysninger afsted. Jeg har selv prøvet at eftersende lægelige oplysninger til ankestyrelsen, som gav mig medhold - med henvisning til de nye lægelige oplysninger, som kommunen burde have indhentet :-)
formoder så at de oplysninger er kommet og lavet før kommunen har givet afslag. Altså at de ikke har indhentet de sidste nye oplysninger.
som man også selv skal være opmærksom på at få afleveret til sit jobcenter

kommunen kan ikke vurdere på nogen oplysninger som er kommet efter afslaget. i den periode fra afslaget og anken.


men ja send oplysningerne så hurtig som muligt uanset
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 20:05   #6
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det 'komiske' er at den forberedende del samt læge attesten til rehabiliteringsteamet var lavet, og jeg ventede blot på en dato, da den der rådne principafgørelse kom - og vupti afviste de min sag, og lavede så den interne afgørelse - en afgørelse, som alvorligt halter.

Siden har jeg jo så anket den, søgt paragraf 17, hvor rehabiliterings teamet inddirekte tvang jobcenteret til at indhente de lægepapirer de tidligere har nægtet at indhente. De understøtter begge min flekssag, begge lukker af for mere behandling osv.
Jeg blev før mødet, og under mødet oplyst om at de udelukkende kunne tage stilling til pension, og intet andet.

Man kan sagens selv søge om fleks, de kan rigtigt nok afvise at sende sagen videre, men de skal give et begrundet afslag - i mit tilfælde gjorde det at de endelig meldte klart ud istedet for bare at smide mig i arbejdsprøvninger - de mener at jeg sagens kan blive selvforsørgende, og underkender arbejdsprøvningerne istedet.


Samtidigt har de afvist at sende mig foran rehabiliterings teamet med ressourceforløb, som mål (jeg er ramt af GF) - så den er også anket.. Jeg er SÅ skuffet over det jobcenter, smukt at sylte folk på den måde.

Hvordan med anken på fleks - hvis jeg får medhold, er ser så nogen reel mulighed for efterudbetaling af det jeg har mistet pga GF i 2014? (Tænker på at jeg så reelt skulle have haft ledighedsydelse, uden GF)

Sidst redigeret af Whattodo; 29-05-2014 kl. 20:13.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 20:20   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information vedr flexjob

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...essourceforlob

"Vi kan i denne forbindelse henvise til Ankestyrelsens principafgørelse 6-14. Det fremgår heraf, at en borger ikke kan anmode om, at kommunen alene tager stilling til spørgsmålet om fleksjob, da kommunen skal se en ansøgning om fleksjob i lyset af alle de muligheder, der findes for hjælp efter den sociale lovgivning. Kommunen skal således i det enkelte tilfælde vurdere, om og i givet fald hvilken indsats, der skal iværksættes. Kommunen skal vurdere, om der er grundlag for at påbegynde behandling af sag om fleksjob eller at iværksætte andre initiativer."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 20:23   #8
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Kommunen skal vurdere, om der er grundlag for at påbegynde behandling af sag om fleksjob eller at iværksætte andre initiativer. Kommunen skal kun påbegynde behandling af sag om fleksjob i de tilfælde, hvor der er noget, der taler for, at borgeren er i målgruppen for fleksjob.
Et afslag på at påbegynde behandling af sag om fleksjob vil efter Ankestyrelsens praksis være at betragte som en afgørelse, som borgeren kan klage over. Vi henviser til principafgørelse 64-11, hvorefter jobcentrets afslag på at afklare arbejdsevnen måtte anses for en afgørelse, der tilsigtede at have retsvirkning efter sit indhold, det vil sige afslag på fleksjob på det foreliggende grundlag.

De skal tage stilling
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 21:05   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de vil helt klart ikke indstille til et ressourceforløb, hvis muligheden for et fleksjob ligger der.

men hvad er deres begrundelse for ikke at indstille til fleks
den er meget vigtig

hvis kommunen ikke vil afklare arbejdsevnen, så er det fordi de faktisk ikke mener du er omfattet af hverken fleks eller pension
men synes at huske du har været i afklaring og været i arbejdsprøving før.

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-05-2014 kl. 21:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 22:08   #10
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
De afviser jo fleks, så ressourceforløb burde være i spil i stedet
De afviser fleks med begrundelsen at jeg sagens kan blive selvforsørgende, hvis blot jeg kommer i en tryg, stress fri, skånfuld, længerevarende praktik på en arbejdsplads, som de blankt indrømmer bliver svær at finde (skånehensyn) - og at min 'måske lette nedsatte arbejdsevne' er nok til at jeg vil kunne blive selvforsørgende (min sidste arbejdsprøvning endte på 12 - den underkendte de pga time antallet, og at de vil have en mere skånfuld praktik, på trods af st det bar den mest skånfulde, som de kunne hive op af hatten) - og så tolker de frit på en læge udtalelse (praktiserende læge, ikke behandler) og basere skræmmende meget på den
Udtalelsen er 'tilbagevist', forstået på den måde, at det er bevist at de tolker - min læge mener fleks ..

Men har haft flere arbejdsprøvninger, de har tager hensyn til timeantal og skånehensyn osv - så overraskende firkantet afslag. Min SB mener iøvrigt også at jeg skal have fleks, men er låst på at kunne bringe min sag videre pt
Min sag er ca 11 år gammel..

Sidst redigeret af Whattodo; 29-05-2014 kl. 22:10.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension