K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2008, 22:13   #11
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Ja - det med energien - eller mangel på samme - er noget, man virkelig lider under, når man både skal kæmpe med sin sygdom(me) OG kommunen!

Sagsbehandleren skal IKKE modarbejde dig i din sag. Hun forsøger åbenbart, som det er blevet næsten standard, at undgå for alt i verden, at der er nogen af hendes klienter, der bliver indstillet til førtidspension.

Jeg har "hørt" gennem en bekendts fagforeningskontakt, at der er rigtig mange sagsbehandlere rundt omkring, som mener, at DE skal være 200% sikre på, at det eneste rigtige er, at indstille til førtidspension. Men fagforeningskontakten nævnte, at dette IKKE er sagsbehandlerens job! Men det er den tolkning, kommunen/sagsbehandlere lægger i loven om førtidspension.

Som fagforeningskontakten sagde, er denne blokering/tolkning og absolutte sikkerhed på, at borgerens ansøgning om førtidspension "går igennem" slet ikke i lovens ånd!

Jeg vil stadig påstå, at hvis du har den mindste smule energi til det, så skriv i første omgang oversigten over dine sygehusbehandlinger ud. Senere - når du har kræfterne til det, så gå ind under hvert enkelt sygehus og print detaljerne ud - tag een ad gangen. Måske kan du lægge dem til side og - hvis din sagsbehandler bliver ved med at modarbejde dig (det ændrer sig jo nok ikke), så ville jeg tage både det udprintede materiale og alt andet relevant lægemateriale og søge førtidspension selv.

Måske kunne du bede om aktindsigt i kommunens lægekonsulents udtalelser, hvis han/hun er enig med din egen læge. Det burde fremgå et eller andet sted, hvad han/hun har udtalt om dine papirer.

Ellers - er ikke klar over, om du har prøvet dette - kunne du jo skrive et brev med nogle få bilag, der støtter, din sag, hvor du klager til borgmesteren eller kommunalbestyrelsen i din kommune. Det hjalp mig at jeg klagede til borgmesteren.

En anden mulighed er også at bede om at få en anden sagsbehandler, men man kan jo risikere at komme fra asken og i ilden. Det er der ikke mange af os, der har kræfter til.

Håber det lykkedes for dig at få skred i din sag.
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension