K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2009, 13:08   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Question Ressourceprofil ?

Det er første gang jeg skriver herinde, så jeg er ikke sikker på, at det er postet rigtigt.

Jeg har nu været sygemeldt i 6 mdr. og har fået udleveret en ressourceprofil af jobkonsulenten, som jeg skal udfylde.

Så hører jeg fra en god bekendt, at den skal udfyldes sammen med en sagsbehandler og kan læse mig frem til herinde, at det er rigtigt. Jeg kan dog ikke læse, om det er et krav.

Det som jeg spørger om er; må og kan jeg udfylde den selv for, at den er gyldig? og min bekendt mener at en sådan kan udfyldes alt efter hvad, der ønkes opnåes - fleksjob, førtidspension m.m.

Selvom jeg har været syg i 6 mdr. er jeg ikke særlig langt i mit forløb, da jeg har været i job og først nu opsagt til juni. Jobkonsulenten siger, der intet kan gøres før jeg er afklaret fra lægen, så om revalidering, flexjob eller førtidspension kommer på taler ved jeg intet om endnu.

Håber en kan svare mig om ressourceprofilen.

På forhånd tak - Cillenolle
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 13:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring .

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.


Det er dog ikke ualmindeligt at man selv starter med at ufylde den og så tager den med op til sagsbehandler , det er jo trods alt dig der har mest viden og derfor er noget du kan skrive lige så godt som noget sagsbehandler kan skrive

Læs alt om ressourceprofil her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Her kan du også se div punkter
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 14:02   #3
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Tak for svaret.

Havde læst linket, men er helt grøn og bliver mere og mere forvirret, jo mere jeg læser.

Men godt, at jeg kan begynde selv på den, så er jeg et skridt videre.

Stiller lige et spørsmål mere. Hvis man ikke er kontanthjælpsberetinget og ens sag ikke er afsluttet, men sygedagpengene er, ryger man så ud i ingenting? Eller skal ens sag så være afgjort?

Tak igen - Cillenolle
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 14:22   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der SKAL ligge en plan for, hvordan du så kommer på arbejdsmarkedet, FØR dine sygedagpenge standses.

Så det er MEGET vigtigt for dig at holde øje med det brev, at du tjekker din ressourceprofil OG brevet, om der er en plan.

Hvis du skal arbejdsprøves, må sygedagpenge IKKE standses.

Men tjek på linket om stop af sygedagpenge, der står det hele.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension