K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2015, 11:14   #61
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hej Gisne den blanket jeg har modtaget står læ 262 og under i anledning af din sag vedr(det er trykt ikke noget sagb har skrevet) ressourceforløb (det har sagsb selv skrevet)
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 11:37   #62
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er faktisk også rigtig at du skal modtage læ262.

Jobcenterne har nemlig gjort det så indviklet som muligt.

Læ261 sendes fra jobcenteret til din læge om at lægen skal udfylde læ265

Læ262 sendes til dig om at du skal bestille tid hos din læge for at få lavet læ265

Lægen laver læ265 og sender retur til jobcenteret

Læs mere her: http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...ester_vedr.PDF

Jeg ville maile til sagsbehandleren og spørge hvorfor der står der er skrevet ressourceforløb på, nu du ikke har været til møde med rehabiliteringsteamet og at du ønsker en ny afsendt uden dette til din læge - kunne det være en ide? for det er ikke iorden at det er skrevet.

Vil sagsbehandleren ikke ændre dette, ville jeg sende en mail til jobcenterchefen og udbede mig en forklaring på hvorfor der allerede af din sagsbehandler er truffet beslutning om ressourceforløb jf læ261/læ262' allerede inden du har været til møde med rehabiliteringsteamet

P.s husk at oplyse når du bestiller tid til læ265 ved din læge at det er den der skal udfyldes. Mange læger sætter ekstra tid af. Min læge satte en time af (30 minutters undersøgelses tid og 30 minutters skrivetid). Jeg bad også min læge sende mig en kopi af det hun skrev og den modtog jeg med posten efter et par dag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 23-04-2015 kl. 11:40.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 11:52   #63
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Mange tak Gisne nej jeg syntes også det er forkert for det skal jo først besluttes på mødet og tak for forklaringen med de forskellige lægeattester
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 23:23   #64
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej sommersen.
Jeg kontaktede traumecenter for at høre om de havde modtaget statusattest.
Dette fordi jeg flere gange har oplevet at SB. adskillige gange har sagt at statusattest er afsendt, men lægen aldrig modtaget den. Det fik mig til at kontakte centret, hvor lægen var uforstående over hvorfor der stod med henblik på ressourceforløb, da jeg søgte om seniorførtidspension.
Jeg er i vildrede om de overhovedet må skrive noget om det. Det er jo R. teamet der skal vurdere om det giver mening med et ressourceforløb, og ikke Jobcenter. De tror sgu de er Vorherre.
Jeg fatter ikke hvad det er for et distriktspsykiatrisk center du er i behandling på. Hvem er det der taler om 2 nye venner? Er det en sygeplejeske, psykolog, psykiater eller en hel anden der tillader sig at mene, at du skal have flere venner?
Fortæl den eller de personer, at du har det netværk du har overskud til.
Jeg har faktisk næsten ikke noget netværk mere fordi er jeg så slidt, og mine tanker konstant svirrer om hvad de nu kan finde på, for at gøre livet endnu mere surt end det allerede er. Heldigvis har ingen endnu foreslået mig flere venner, men hvis de skulle finde på det ville jeg give dem svar på tiltale. Mi SB. sagde f.eks til mig: Ro på, og jeg sagde straks, du skal ikke tale ned til mig. 7 år i dette helvede og du siger Ro på.
Vi finder os i for meget, men jeg har efter mange år, hvor jeg har talt pænt fundet ud af, at jo mere man bøjer nakken des mere sparker de. For mit vedkommende er det slut. Men jeg har heller ikke noget at miste. De har taget alt.
Det er det mest uprofessionelle jeg endnu har hørt, at en eller anden såkaldt behandler finder på overfor dig. Måske skal du bede om at få det på skrift, så kan det være vedkommende trækker følehornene til sig vel at mærke hvis vedkommende ikke er totalt fra snøvsen. Jeg har skrevet det før, men gentager nu endnu engang. Lad os mødes på Chritiansborg Slotsplads og demonstrere. er der nogen herinde der er med på det?

Lidt mere.
Ingen medicin er uden bivirkninger, og det er nu engang sådan at det kun er en selv der kan mærke hvad der godt eller skidt. Det hjælper da ikke med mere medicin, sådan som du beskriver din problematik. Nogen tror stadig blindt på psykofarmakaenes vidunder resultat.
Nogen vil stadig helst gøre os alle til zombier. Find dig ikke i det. De kan ikke tvinge dig, og må ikke bruge det som argument omkring din arbejdsevne. Lad dig ikke skræmme!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 12:40   #65
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Jeg fik skemaet tilsendt, og skulle selv udfylde det. Ved mødet med min SB, afleverede jeg det, hun sagde tak, og lagde det ind i mappen. Hun læste det ikke, sagde bare "det er fint, du har udfyldt det". Og at så havde vi snart alle papirerne klar til mit møde med rehab-team..
Håber så, at det er godt nok..
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 12:41   #66
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er faktisk også rigtig at du skal modtage læ262.

Jobcenterne har nemlig gjort det så indviklet som muligt.

Læ261 sendes fra jobcenteret til din læge om at lægen skal udfylde læ265

Læ262 sendes til dig om at du skal bestille tid hos din læge for at få lavet læ265

Lægen laver læ265 og sender retur til jobcenteret

Læs mere her: http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...ester_vedr.PDF

Jeg ville maile til sagsbehandleren og spørge hvorfor der står der er skrevet ressourceforløb på, nu du ikke har været til møde med rehabiliteringsteamet og at du ønsker en ny afsendt uden dette til din læge - kunne det være en ide? for det er ikke iorden at det er skrevet.

Vil sagsbehandleren ikke ændre dette, ville jeg sende en mail til jobcenterchefen og udbede mig en forklaring på hvorfor der allerede af din sagsbehandler er truffet beslutning om ressourceforløb jf læ261/læ262' allerede inden du har været til møde med rehabiliteringsteamet

P.s husk at oplyse når du bestiller tid til læ265 ved din læge at det er den der skal udfyldes. Mange læger sætter ekstra tid af. Min læge satte en time af (30 minutters undersøgelses tid og 30 minutters skrivetid). Jeg bad også min læge sende mig en kopi af det hun skrev og den modtog jeg med posten efter et par dag
skal man modtage læ262 ? Den fik jeg aldrig ?
Fik bare mail fra min SB om, at nu var læ261 sendt til min læge, og min egen læge skrev, at vi skulle finde en tid.
Den er nu udfyldt, men jeg har ikke modtaget nogen læ262..
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 13:10   #67
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Næh det skal man vel ikke. Du har tilsyneladende blot fået anmodningen i klart sprog.
Du kan google LÆ262 - den beder dig blot om at bestille tid hos din læge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 16:07   #68
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Tak for svar. Jeg ville ikke "hi-jacke" tråden, havde bare lige et spørgsmål, som jeg nu fik svar på
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 22:22   #69
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Vasen jeg er heldigvis stoppet der ellers var jeg blevet endnu mere skør
deh det er helt ok


Jeg venter fortsat på møde med rehabteam og er meget nervøs,der lægges op til et ressourceforløb fordi der måske kan øges timer,det er ikke hvad lægen og andre behandlerudtalelser siger ,så er der nogen der har nogen lov man kan henvise til-altså jeg magter et flexjob-hvorfor så et ressourceforløb?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2015, 17:18   #70
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Så er det ved at være op over med mødet,er der nogen sidste gode råd eller noget lov jeg kan printe der lægger vægt på at når jeg kan arbejde burde det ikke blive et ressourceforløb-der er måske tvivl om mit praktiksted vil ansætte mig(øv lige her til slut) men det burde vel heller ikke være afgørende
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension