K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2010, 12:23   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kontanthjælp og indtjening.

Er det på nogen måde muligt at tjene nogle penge og samtidig få kontanthjælp?
Naturligvis ikke tjene penge oveni, men tjene lidt og så få supplerende kontanthjælp...

Jeg vil så gerne tjene mine egne penge, men der er lange udsigter til at det kan lade sig gøre ved ordinær beskæftigelse, herunder også uddannelse. Nu har jeg dog en vare jeg gerne vil sælge officielt, altså oprette et lille firma, som jeg ikke er sikker på jeg behøver at momsregistrere (det er først nødvendigt ved en indtjening på over 50.000 kr. i løbet af et år).

Jeg vil ikke få mere ud af det her økonomisk set, men jeg trænger virkelig til den tilfredshed at tjene lidt af mine penge selv, og jeg er overbevist om, at det vil ruste mig til at få mod på ordinær beskæftigelse fx. i form af deltidsarbejde. Det vil sige, at jeg forhåbentlig med tiden ville kun komme ud af "systemet".

Er der noget som helst håb om det vil kunne lade sig gøre?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 12:43   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Her er en tråd om det

Men kort.
Du må ikke arbejde i dagtimerne, da du ellers ikke vil stå til rådelighed for arbejdsmarkedet.
Din indtjening bliver modregnet i din kontakthjælp

http://www.amino.dk/forums/t/52706.aspx

Men inden du gør noget så snak med din sagsbehandler og få jeres aftale på skrift.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 13:47   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da et godt spørgsmål.

For nogle år siden kunne man komme fri af kontanthjælpsloftet, hvis man blot tjente nogle få penge, eller tjente penge kort tid (husker ikke helt betingelserne).

Men prøv at google "fri af kontanthjælpsloft" og se, om ikke der dukker noget op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 14:52   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Som det er nu, står jeg ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, da jeg er i den kategori der hedder at jeg muligvis og måske engang vil blive i stand til det, men på nuværende tidspunkt ikke en gang er i stand til arbejdsprøvning/praktik.
Jeg er beskæftiget gennem en af kommunens leverandører og går til træning i fitnesscenter 2 gange af 2 timer om ugen og coaching 1 gang af 1-1½ time.
Pengene ville jeg tjene ved at sælge en vare over internettet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 15:11   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men hvad så med varelager(formue på 10000 kr)
havde snakket med kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 18:25   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg har ikke talt med kommunen endnu. Talte i telefon med min sagsbehandler, og fik at vide, at det ikke er muligt at få supplerende kontanthjælp hvis man er momsregistreret. MÅSKE gjaldt det også cvr-registrering...
Jeg skal have en tid, men det ligger til at jeg skal have ny sagsbehandler (igen-igen-igen), og det er ferietid, så det bliver nok først om måneds tid.

Jeg har ikke formue og indkøb af varelager (=10000+moms første gang) skulle gerne foregå i samarbejde med kommune, bank eller alternativt familie.

Ville bare lige stikke fingeren i jorden her...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 09:47   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv evt at spørge på www.ladk.dk de er lidt mere inde i kontanthjælps regler jeg ville godt nok hvis det var mig passe lidt på for du er både i kontanthjælps regler og sygedagpengeregler som jeg kan se det ...

Så du skal helt sikkert lige snakke med nogen der har forstand på det og mit ville bare blive et gæt
  Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 09:51   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Den side vil jeg tjekke ud!

Men hvorfor mener du at jeg skal have sygedagpengeregler med i betragtning?

Jeg har aldrig været på sygedagpenge. Kun kontanthjælp - i 5 år (afbrudt af 4 måneders SU med handicaptillæg til jeg måtte droppe ud af studiet).
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når man er fleksjobber må man så ha anden indtjening? dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 4 31-10-2010 22:11
Max. indtjening på førtidspension før 2003 Tovery Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-12-2008 01:19
Ekstra indtjening benteh Spørgsmål ang fleksjob 21 27-01-2007 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension