K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 18:04   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
se regeringens udspil i morgen om flexjob og pension

så skal i huske at holde øje med pressen i morgen
http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pressem...0fleksjob.aspx
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 00:38   #2
gråt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 9
Styrke: 0
gråt er ny på vejen
Ja det er utrolig hårdt udover at vente og vente på at komme videre i systemet og ens liv, så også skulle undvære ekstra nattesøvn pga. spekulationer om ens mulige eksistensgrundlag bliver fjernet for snuden af en lige inden en godkendelse til FP eller fleksjob..

Fandt dette fra Deadline i dag.

http://www.dr.dk/NU/player/#/deadline-1700/3452

Håber virkelig ikke de kommer til at sætte for mange i en endnu mere umulig situation end vi er i allerede.
gråt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 02:12   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil opfordre alle der har overskud til at ringe/skrive til div politikkere, journalister, og

andet godtfolk, og gøre opmærksom på de eksisterene problemer der er idag, herunder at

man jo kun tilkendes fleks eller pension, efter nøje afprøvninger(ofte minimum 3 stk), og

efter min mening, overbelysning i langt de fleste sager.

gerne også den økonomiske konsekvens der allerede idag vil få på sigt, fordi de

syg/handicappede, ofte ender med forværring af eksisterene lidelser, eller nye diagnoser,

som konsekvens.

Og vedr. psykiask behandling, ELLER netop mangel på dette. Nææ.. det må være blot at

sætte de syge skat,mat.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 10:27   #4
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
ja vi må håbe de skyder med løst krudt
for syntes vi bliver straffet rigeligt i forvejen
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 11:04   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kan sagtens forstå, at mange er ved at gå i spåner, over regerings FP reformudspil.
Sjovt bliver det ikke, men der er da håb endnu - at de ikke får flertal.

Vi har da godt nok også ventet ulideligt længe på deres 'nye tiltag' og selvom jeg er et godt stykke over de 40, er jeg også nervøs - og håber selvfølgelig også for Jer andre.

Presseklip DAGNY
Dagens nyheder fra det sociale og pædagogiske område Tirsdag den 30. november 2010


POLITIK


Reform af førtidspensionen hænger i en tynd tråd

Om ganske kort tid spiller beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) ud med en reform af førtidspensionen.
Men regeringens forslag risikerer at falde til jorden på trods af bred politisk enighed om, at den nuværende ordning, som koster 50 milliarder kr. om året, har spillet fallit og alt for mange specielt unge mennesker ender på samfundets sidelinje.
Tusindvis af mennesker, herunder et stigende antal unge med psykiske problemer og nedsat arbejdsevne risikerer nu at blive gidsler i en kommende valgkamp.
- En central oppositionspolitiker vurderer, at det er mest sandsynligt, at reformen ikke bliver til noget, og der er flere tegn på, at den ikke bliver gennemført på denne side af valget.
F.eks. er forligskredsen S, SF og R endnu ikke indladt til drøftelser, selv om de har vetoret over for ændringer. Og de 3 forligspartier har heller ikke koordineret deres politik på området.
Inger Støjberg erkender, at reformen skal være med til at lukke en del af hullet i de offentlige finanser. Det har bl.a. sat cafépengene i spil, men her er der uenighed mellem regeringen og DF, og forligspartierne vil næppe acceptere drastiske tiltag over for samfundets svageste for at nå målet om besparelser.
Sidste år satte antallet af nye førtidspensionister - i alt 17.000 - ny rekord, og de psykiske lidelser er en stigende årsag. Gennemsnitsalderen på førtidspensionister er faldet fra 48 til 46 på 10 år.
Den nye fleksjobordning har ikke fået begrænset antallet af nye førtidspensionister, hvilket politikerne troede.
Sidste år var der 34.300 i fleksjob, og det er 50 % flere end forudsagt i reformen, og nu er der næsten 50.000 flere på førtidspension, fleksjob eller dagpenge end politikerne forudså.
- Forudsætninger for den tidligere reform er skredet. Udgifterne er simpelthen løbet løbsk, siger Inger Støjberg, som ikke vil løfte sløret for indholdet i en kommende reform.
Over 31.000 af landets førtidspensionister har et arbejde ved siden af pensionen, og heraf har knap 10 pct. en arbejdsindkomst på over 100.000 kr. årligt.
Den nye reform kommer ikke til at berøre de nuværende 240.000 førtidspensionister.
MM side 7-10
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL bakker op om regeringens udspil til job-reform Webmaster K10 Nyheder 0 18-08-2013 16:20
Dokumentation: Regeringens udspil til en ny sygedagpengemodel Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
Regeringens udspil til fleksjobberne Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2012 22:50
Berlingske skriver udspil til reform komme i morgen el. ons.! gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 27-02-2012 15:03
Fakta om regeringens 16 intiativer vedr reform om flex og pension. supersus Politik og Samfund 3 23-02-2012 00:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension