K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 20:31   #51
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg er også VIRKELIG bekymret....

Jeg er jo 34, har gået sygemeldt i 3 1/2 år, men har højst sandsynligt haft mine diagnoser MINIMUM siden jeg var 16... Har bare ignoreret dem længe og dermed slidt mig selv ned..... Jeg er KUN igang med behandling nu, så kan absolut ikke søge hverken det ene eller det andet, ad jeg er helbredsmæssigt uafklaret...

Men jeg tænker bare på økonomien for den syge... HVAD skal vi leve af??? Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse.... Idag med et max på 52 uger - og så forlængninger... Og kontanthjælp??? Skal vi unge gå for lud og vand til vi blir 40?? Skal vi fortsætte på samme beløb som nu? KH eller SD??? Eller?? For skal jeg gå uafklaret i mange år mere - SAMT have en økonomi som jeg hverken kan leve eller dø af... Ja, så ønsker jeg ikke længere at være del af denne verden... Det har varet længe nok, kostet nok kan og kan ikke fortsætte.....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:55   #52
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Efter jeg fik min FP, det første som jeg har forkælet mig med var en frisk oksemørbrad, Amarone vin, masse af frisk frugt og en fodbehandling . Sådan!
Alt det har været kun en drøm for mig i over 2 år, så fattig var jeg.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 21:27   #53
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg er også VIRKELIG bekymret....

Jeg er jo 34, har gået sygemeldt i 3 1/2 år, men har højst sandsynligt haft mine diagnoser MINIMUM siden jeg var 16... Har bare ignoreret dem længe og dermed slidt mig selv ned..... Jeg er KUN igang med behandling nu, så kan absolut ikke søge hverken det ene eller det andet, ad jeg er helbredsmæssigt uafklaret...

Men jeg tænker bare på økonomien for den syge... HVAD skal vi leve af??? Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse.... Idag med et max på 52 uger - og så forlængninger... Og kontanthjælp??? Skal vi unge gå for lud og vand til vi blir 40?? Skal vi fortsætte på samme beløb som nu? KH eller SD??? Eller?? For skal jeg gå uafklaret i mange år mere - SAMT have en økonomi som jeg hverken kan leve eller dø af... Ja, så ønsker jeg ikke længere at være del af denne verden... Det har varet længe nok, kostet nok kan og kan ikke fortsætte.....
det hedder kontanthjælp
hvis man alså har muligheder for det
hvis min pension ikke går i gennem inden denne reform træder i kraft
nul ydelse til mig i 5 år
da jeg får fra min forsikring og kan derfor ikke modtage kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 21:33   #54
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det hedder kontanthjælp
hvis man alså har muligheder for det
hvis min pension ikke går i gennem inden denne reform træder i kraft
nul ydelse til mig i 5 år
da jeg får fra min forsikring og kan derfor ikke modtage kontanthjælp
Hvad med hvis man er på ledigheds? Er der nogen der ved det?

Ellers er jeg også i den grad på røven med to små børn...så kan man da kun glæde sig til at runde det skarpe hjørne om 5 år!!!!! MEn altså, som jeg ser det, så vil det her da skade mere end det gavner...ikka bare for os der står i det, men også for samfundet. Selvfølgelig er der en del der vil kunne ha gavn af et udviklingsforløb og måske på den måde slippe for FTP. Men 'sådan nogen som mig' - som bliver dårligere og dårligere for hver jobprøvning/aktivering/mm da jeg simpelthen er psykisk nedslidt/udbrændt, så vil jeg jo være endnu mere sølle efter 5 år i fattigdom med børn, der også kommer til at lide under det...Så kan samfundet da komme til at stå med en stor gruppe, der faktisk bliver ringere og mere krævende i form af støtte mm, og med endnu mindre chance for at kunne yde spor i samfundet i fremtiden. Altså jeg kunne da godt drømme om at opnå et skånejob engang...hvis der er noget der hedder det til den tid.

Er der nogen der ved noget om hvornår den reform træder i kraft? Pt? 1/1? Ukendt?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:00   #55
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Den skal først forhandles og så vedtages så man kan håbe på der går tid med det. Og håber de røde blokerer. Dem jeg hørte i nyhederne var ikke overdrevet begejstrede.

Jeg venter også på en arv fra min far så jeg ender også uden indkomst af nogen art da jeg er på kontanthjælp nu.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:12   #56
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke der bliver vedtaget noget stort før efter et valg... det er jo et forlig der skal nyforhandles hvor df slet ikke er med nu...

så skal de da ligefrem bryde forliget og det tvivler på de vil gøre så tæt op til et valg...

husk og stem med forstanden ved næste valg og glem for en stund alle de udlændinge der kommer og snupper vores saft og kage...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 23:51   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja lad os simpelt hen huske "Inger Støjberg" og hendes glinsende øjne når hun siger - "de syge har godt af at komme i arbejde". Hun kan da næppe have haft nogle syge i hendes familie eller miles omkreds, ellers er hun da "Støj-blind" og totalt uden for rækkevidde. Man er ved at knække sig når man ser hende.

Lad os tænke på hende når vi stemmer ved næste valg, for så kommer hun da aldrig til taburetten igen.

Føj for den.

EE - som er 42 og ligger lige på vippen, men venter på lkéns næste/endelige VURDERING (ps. jeg hader det ord..)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:13   #58
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Nu skal publikum ihukomme (også den dag de skal til stemmeurnen ifm. et kommende folketingsvalg), at reformforslaget er et forsøg på at implementere elementer fra den neoliberalistiske trosbekendelse.

Studehandleren A. F. Rasmussen har gjort en bette debatbog, der dyrker den neoliberalistiske trosbekendelse: Fra socialstat til minimalstat [1].


Grundtanken i den omtalte reform af førtidspensionen handler primært om at minimere / afvikle Statens økonomiske engagement i uforskyldt syge og handicappedes økonomiske eksistensgrundlag og erstatte det med skattelettelser og flosklen: Enhver er sin egen lykkes smed ...

Faktuelt er der tale om en afviklingsreform ...


Lykkes reformtankerne kan man spørge: Hvad kaster regeringen sig over som det næste for at afvikle socialstaten yderlig ?

Det bliver næppe Kongehuset ... selv om det ikke omfatter ret mange personer, men alligevel koster små 100 millioner årligt.

Men måske får regeringen i stedet mod på at lægge sig ud med efterlønsmodtagerne som det næste ... eller ryster de i bukserne over at genere en forholdsvis større vælgergruppe end de få der, med de gældende regler, løbende i dag kan gøre sig værdigt trængende til en førtidspension ?


[1] http://da.wikipedia.org/wiki/Fra_soc...il_minimalstat
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:52   #59
gråt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 9
Styrke: 0
gråt er ny på vejen
Nu tror jeg ikke man skal lade sig nare af at det den siddende regering der fremsætter denne reform. Lur mig om ikke en evt. kommende "rød" regering vil være taknemelige for at det beskidte arbejde er gjort inden de kommer til..

Jeg kan sagtens se problemet fra samfundets side, men jeg syntes det er omsonst at tro man kan spare syge menesker raske.

Hvis de vil gøre samfundet en virkelig tjeneste, kunne de bruge krudtet på at undersøge hvorfor vi er blevet så mange psykisk syge de senere år, og så sætte hårdt ind der. (Og nej, jeg tror ikke det er fordi nogle få er blevet rige af at havne i "systemet").

Som gode politikere, er de gode til at snakke og fremhæve de 5% der skulle have årsindkomster på over 700.000,- Hvis man så læser i deres udspil fra i dag, rammer de jo indkomster, hvad flex angår, der ligger langt under det.

Jeg så hellere at de gav os frirummet og roen til at få det bedre. Så må de da meget gerne give os nogle af disse nye værktøjer til at få det bedre oveni. Men det hjælper altså ikke på en som mig, hvis de nu fjerner det sidste håb om at kunne betale en hver sit. Så bliver resultatet at jeg må gå personlig rabundus først, og dagen efter møde frisk, smilende og veludhvilet op til alle deres gode tiltag. (Regningen havner jo så alligevel i samfundet, også på kort sigt. Det bliver bare hos kreditorerne)
gråt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 09:10   #60
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg har forstået denne reform

hvis man ikke har fået førtidspension inden den træder i kraft
så starter man alså helt fra nul i et 5 årige forløb
så er det da helt sikket man bliver syg, når man har været i gennem 3 år først
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen førtidspension til alle under 40!! Ninja Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 30-11-2010 13:08
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension