K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2018, 19:01   #11
semtex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
semtex er ny på vejen
Får man fuld førtidspension i dag vil man ved overgang fra førtidspension til folkepension Få fuld folkepension med samme brøk, dvs. samme antal fyrretyvendedele. Man optjener jo ikke bopæls år, når man er tilkendt førtidspension.
semtex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 05:08   #12
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af semtex Se meddelelser
Får man fuld førtidspension i dag vil man ved overgang fra førtidspension til folkepension Få fuld førtidspension med samme brøk, dvs. samme antal fyrretyvendedele. Man optjener jo ikke bopæls år, når man er tilkendt førtidspension.
ikke at jeg skal kloge mig er selv fp og bosat i thailand og er der ikke noget med regeringen er ved at ændre det så man bliver nedsat i folkepension når man har været mere en et hvis antal år uden for eu ....jeg troede også det med fuld fp så også fuld folkepension hvis jeg skulle finde på at vende hjem er selv i tvivl .
__________________

Sidst redigeret af handy; 13-02-2018 kl. 05:13.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 08:38   #13
semtex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
semtex er ny på vejen
Jeps det er rigtig regeringen er ved at ændre det så man bliver nedsat i folkepension når man har været mere en et hvis antal år "ca.5år" uden for Danmark ja det er uden for Danmark og ikke Eu.
men når man ikke optjener bopæls år, når man er tilkendt førtidspension går jeg ud fra at hvis man får fuld førtidspension i dag, vil man også Få folkepension med samme brøk når den tid kommer.
semtex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 10:10   #14
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af semtex Se meddelelser
Jeps det er rigtig regeringen er ved at ændre det så man bliver nedsat i folkepension når man har været mere en et hvis antal år "ca.5år" uden for Danmark ja det er uden for Danmark og ikke Eu.
men når man ikke optjener bopæls år, når man er tilkendt førtidspension går jeg ud fra at hvis man får fuld førtidspension i dag, vil man også Få folkepension med samme brøk når den tid kommer.
udbetaling danmark kunne heller ikke svare mig sidst jeg forsøgte mig hos dem syntes det er vildt man må ændre sådan noget hen over natten når nu eksempelvis en ændring i folkepensions alderen skal varsles med 15 år så synes jeg da det samme burde gælde her hmm .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 10:49   #15
semtex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
semtex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
udbetaling danmark kunne heller ikke svare mig sidst jeg forsøgte mig hos dem syntes det er vildt man må ændre sådan noget hen over natten når nu eksempelvis en ændring i folkepensions alderen skal varsles med 15 år så synes jeg da det samme burde gælde her hmm .
handy tror ikke det er vedtaget endnu, derfor kan du ikke få noget svar fra udbetaling danmark.
semtex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 11:06   #16
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af semtex Se meddelelser
handy tror ikke det er vedtaget endnu, derfor kan du ikke få noget svar fra udbetaling danmark.
ja må slå koldt vand i blodet ...tak
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 11:12   #17
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af semtex Se meddelelser
handy tror ikke det er vedtaget endnu, derfor kan du ikke få noget svar fra udbetaling danmark.
Lovforslaget indeholder ingen ændringer mht. %-satsen ved overgang fra førtidspension til folkepension hvilket også er nævnt i tidligere tråd hvor flere af denne tråds debattører vistnok også deltog ...
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 16:04   #18
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Dit spørgsmål om lægehjælp vil jeg opfordre dig at henvende dig til den amerikanske ambassade med.
Vær opmærksom på at afhængig af dine omstændigheder/tilknytning til landet, kan det være svært eller umuligt overhovedet at få opholdstilladelse i USA.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 18:14   #19
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej.

jeg kan se, at jeg har blandet nogle ting sammen.

Beklager forvirringen
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 02:41   #20
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Lovforslaget indeholder ingen ændringer mht. %-satsen ved overgang fra førtidspension til folkepension hvilket også er nævnt i tidligere tråd hvor flere af denne tråds debattører vistnok også deltog ...
ja så undre det jo en af netop udbetaling Danmark ikke kan besvare sådan et helt konkret spørgsmål om hvorvidt jeg på trods af udlandsophold også er berettiget til fuld folkepension ( ved godt der ingen tillæg er hvis jeg bliver her men bare fuldt grundbeløb ) .

god dag
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension