K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 22:27   #11
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Altså hla 72 .... Nu kender jeg lidt til Hejdien, og jeg VED det ikke er sådan ment (sådan mener jeg det heller ikke ), det er bare for at hjælpe så godt som muligt, så det er jo ikke ment som at du eller andre skal føle sig irettesat, for der ER mange ting at sætte sig ind i, når man lige er kommet ind her på sitet
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 22:31   #12
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Det er også noget med lige at finde ud af kulturen og systemet...

Det er ikke helt nemt at overskue, når man er ny og vi har jo alle vores egen logik i forhold til at skabe et system.

Men jeg synes det er fint lige at få sat ord på, hvordan det bedst fungerer - så jeg sætter rigtig meget pris på at have set denne tråd.
Jeg er her jo for at få hjælp, og vil rasende gerne hjælpe til med at gøre det muligt
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 22:36   #13
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Altså hla 72 .... Nu kender jeg lidt til Hejdien, og jeg VED det ikke er sådan ment (sådan mener jeg det heller ikke ), det er bare for at hjælpe så godt som muligt, så det er jo ikke ment som at du eller andre skal føle sig irettesat, for der ER mange ting at sætte sig ind i, når man lige er kommet ind her på sitet
Nej, er godt klar over det ikke skal tages sådan, men husk at det kan godt være hejdien, phhmw og jer andre "gamle" mener det på en måde (I har jo ligesom vænnet jer til tonen skulle man jo mene ), det er jo os der læser det der modtager det og dermed måske læser og tolker det anderledes... og især nok når man er ny.

Vi er alle følsomme mennesker med hver vores diagnoser - nogle fysiske, andre psykiske - så det kan nok ikke undgås at nogle (der er jeg så lige den eneste lige nu) der måske synes det er lidt som at blive irettesat. Jeg blev i hvert fald ked af det og synes personligt det måske kunne være skrevet anderledes, men igen, det er så bare mig.

Som jeg skrev i min kommentar før, jeg kan godt se det smarte i det og det er jo også helt logisk... når man ved det

Så måske var det noget der burde overvejes at skrives i reglerne, at man - for vores alles skyld - helst skal skrive i en tråd når det er ens sag det handler om?

P.s. kan nu se, at Connie har skrevet om kulturen og systemet... det er det jeg også prøver at sige på min egen kejtede måde
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 11-09-2009 kl. 22:43. Årsag: tilføjelse af p.s.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 22:55   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, hla72 ... Din idè med at skrive det i forumsreglerne er skam slet ikke så tosset, tværtimod .... man KUNNE jo f.eks. skrive: For at alle har mulighed for at rådgive dig bedst muligt er det en god idè at holde fast i den tråd, hvor du begyndte at præsentere dit sagsforløb, da det sparer tid når brugerne ikke skal søge i forskellige tråde for at finde ud af hvor du er i dit forløb.

Hm, tror lige jeg vil foreslå Web at tilføje dette, hvor Web finder at det er bedst at sætte rådet ind.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 23:25   #15
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Det er en super god ide, Hyanna - så kan WEB se om han finde et godt sted til det (så slipper han for at sidde og kede sig *GGGG* ).

Jeg synes det er en rigtig god ide Hejdien kom med - jeg har også prøvet at sidde og følge med i en tråd og så miste overblikket fordi forhistorien mangler.

Og jeg ved, at det ikke er personligt ment HLA72 - tværtimod. Der er ikke noget Hejdien hellere vil, end hjælpe folk herinde. Og i mellem os 2, så vil jeg fortælle dig at det Hejdien ikke ved - ja, det er ikke værd at vide

Men det er svært at sidde og holde flere tråde åbne på en gang. Og hvis man ikke gør det, så mister nogle informationer og er nødt til at spørge igen - og det er langsommeligt og irriterende for den der har oprettet tråden. Den der har oprettet tråden kommer jo til at tænke 'Læser de overhovedet ikke hvad jeg skriver - det har jeg jo allerede skrevet en gang'. Men det står så i en anden tråd og er måske overset.

Som du selv siger (HLA72), så har vi forskellige diagnoser og nogle af os har svært ved at huske. Og hvis vi så samtidig er trætte af diverse 'sjove' kommunale forsøg - så kan det knibe med overskudet. Og så misser en klog kone som Hejdien let overblikket. Og det kan, i sidste ende, betyde at du ikke får et godt svar på dit spørgsmål.

Så tag det som en hjælp - så får vi alle bedre svar på vores spørgsmål. Og det er, trods alt, meget vigtigt for spørgeren.

Men lad WEB finde et godt sted til Hyanne's forslag

Og så lige en til Hejdien for hendes gode opfordring.

Venlig hilsen Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 23:57   #16
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, nu har jeg skrevet til Web og har foreslået at hla 72 forslag bliver indføjet et sted hvor Web finder det passende .... og tak Jonatan, for du siger præcis det jeg mener, og som jeg også er 110% sikker på at Hejdien mener det samme

Jeg er dog også glad for at hla 72 er ærlig og giver udtryk for sin sårbarhed, da det altid giver stof til eftertanke, for da vi er de færreste der har mødt hinanden, er det uhyre vigtigt at vi er åbne over for kritik og er MEGET opmærksomme på, hvordan vi meddeler os til hinanden

Nu håber jeg så også at hla 72, som er i Fynsgruppen, har de samme kontakter som vi har i Vestsjællandsgruppen, for vi drømmer jo om, at ALLE landsdele får nogle grupper op at stå og at de mødes, sådan som vi gør i Vestsjællandsgruppen, således, at vi en dag kan holde stormøde ... f.eks. på Fyn, så at vi får opbygget det fornødne netværk, der bygger på accept, kendskab og tolerance, således at vi i fællesskab kan hjælpe, støtte hinanden og måske få en aktionsgruppe at stå.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 06:25   #17
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ideen....

ideen er sådan set rigtig god, jeg har bare flere gange oplevet at enten er sagen blevet overtaget af andres snak, min den første druknede i snak om folk der gerne ville have skemaer til dagbøger. Ellers er nye spørgsmål i en gammel tråd ikke blevet svaret på og så er man jo ligevidt.

Jeg kan sagtens se fidusen i det, men så skal man nok også være obs på at sagen ikke bliver drejet over i et andet spor, eller at den ikke bliver overset i farten.

Jeg har ind imellem også lavet en ny tråd fordi det var et generelt spørgsmål om et andet emne, hvor jeg bare gerne har ville vide hvad sker der hvis man gør sådan og sådan, mister man så sine sygedagpenge, og det er af rent planlægnings mæssig art, man er jo konstant nødt til at skal være 10 skridt foran kommunen her, for at de ikke røvrender en.

Jeg har lidt på fornemmelsen det har været mit du ikke kunne finde i aftes hehe, og hvis det er så sig lige til jeg giver gerne en opdatering

men super god opfordring, der vil gøre det hele mere overskueligt
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 13:33   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nå da da den er godt nok blevet lang den her tråd mens jeg sov

Kan sige så meget at da jeg skrev det så var det ikke med tanke på nogen specielt , jeg ledte faktisk ikke efter noget indlæg da jeg skrev det, det var nogen observationer jeg havde gjort mig igennem længere tid og det gælder for såvel nye som gamle bruger

Jeg tænker faktisk ikke på nogen bestemte.

Vi skriver alle på forskellige måder så er da ked af hvis nogen tager det til sig som noget personligt , for det er det ikke, det her er noget vi har snakket om meget længe (også Web) hvordan får vi lidt mere samling og overblik ..

Man kan selvfølgelig ikke altid skrive i den gamle tråd kommer der noget nyt eller noget som ikke lige er noget der foregår i ens sag ja så kan man selvfølgelig godt skrive det i en anden tråd .

Men der vil et evt svar jo så heller ikke kræve alt den baggrundsviden som et svar til ens sag vil kræve ..

Lad mig lige sige for god ordens skyld at der ikke er nogen regel om hvordan man skriver om sin sag og om man vil starte en seks eller flere tråde er helt op til sig selv, jeg skriver det lige så meget af hensyn til dem der har en sag kørende og som måske misser nogle gode eller oplagte svar fordi folk ganske simpelt ikke orker at finde alle tingene til ens sag ..

Det er ikke nogen kritik af hverken nye eller gamle bruger og så kan jeg vist ikke sige mere.

Jo kan sige jeg sidder over ved web og han siger nej til at skrive det ind i reglerne han vil ikke bestemme hvordan folk skriver og har ikke lyst til at lave det til en regel da det vil indebære mere arbejde til ham i forhold til at det skal håndhæves , så kan han og admins ikke lave andet end at sidde og tjekke tråde, han siger det er op til folk selv hvordan de skriver og at det jo står her allerede som et godt råd om hvordan man laver sine indlæg ...

Det står i OM K10 her kan man læse gode råd om hvordan man laver indlæg http://www.k10.dk/index.php?pageid=Om_K10

tije hvis man oplever at ens tråd bliver okkuperet så er det selvfølgeligt helt legitimt at bede folk om at starte deres egen tråd om det som optager dem , jeg for min del skal nok være meget mere påpasselig med ikke at bryde andres tråde med irrelevante ting ..
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 14:06   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis et spørgsmål ikke er blevet besvaret, kan man evt. "rykke" for svar i samme tråd, så kommer tråden "frem i lyset" igen.

Den kan være blevet overset, eller også er der ingen, der kan svare på det.

En anden bøn er, at man laver afsnit indimellem, da vi er nogle stykker, der har svært ved at læse indlæg med mange linjer uden mellemrum.

Man kan også lave sin egen blog, hvor man kopierer sin egen sag ind, hvor sammenhængen så kan ses... eller så man selv har overblik over sagen.
(Men spørgsmål bør stilles her i forum, da ikke alle læser blog-indlæg.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 15:40   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, der ér nogle tråde hvor man må klø sig selv i nakken mens man tænker,, oookay...var det fleks eller førtidspension trådstarteren var ved at søge'' tjaaa, og så en gang i mellem må man opgive at følge med, hvilket er drøn ærgeligt hele vejen rundt.

Ellers er JEG som glad nok, bare der ikke bliver skrevet med rødt, for det kan jeg simpelthen ikke læse. Og ét langt indlæg uden kapitler er også svært at komme igennem....er man i tvivl om tegnsætningen, så kan man altid....lave nogle....prikker....når man...skifter over til...noget nyt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension