K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 18:09   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Stivgørende rygoperation?

Hej derude..

Jeg vil lige spørge om der er nogen der har fået en stivgørende rygoperation?
Har det virket? Har det givet komplikationer?
Hvad med ar? Jeg har læst at man gør det igennem maven, lægger snittet lige under navlen.

Jeg ved godt jeg måske lyder pylret, men jeg er 23 år gammel og jeg ville VIRKELIG være ked af at få et stort ar på min mave hvis operationen så alligevel ikke gør nogen nytte.
Hvis jeg var 30-40 år og havde "aftjent min hvernepligt" hvis i forstår! Så havde jeg været ligeglad! Men jeg er 23 og tror jeg ville blive enormt ked af sådan et ar på maven.

Er der nogen der kan fortælle mig om deres erfaringer?

pft!

Vh Gigipi' ..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 19:14   #2
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Slet ingen der har fået sådan en operation?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 20:11   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej gigipi

Jeg fik lavet en stivgørende rygoperation oktober 2006 på Hørsholm Sygehus.
Grunden havde haft flere rygopr. og havde igen nogle nye diskuspr.
Vil sige nu kender jeg ikke til din situation, tænk dig godt om inden, det kan blive bedre, samme eller værre. I mit tilfælde har jeg idag smerter som har jeg har lært at leve med, nogle dage er gode andre mindre. Mine smerter kommer oftere, hvis det er vejret er fugtigt, eller regner meget i en periode.
Jeg har mit ar i ryggen, har aldrig hørt det bliver lavet fra maven af, mit ar er rimeligt stort, dette er fordi man har brugt det samme ar fra tidligere operationer. Lå på sygehus i 5 dage, derefter er der genoptræning i ca. 2måneder.
Hvis du har nogle spørgsmål kan du bare stille dem, og jeg vil svare så godt som jeg kan.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 21:01   #4
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Kære Gigipi,

Kender ikke til din sygehistorie i detaljer - har selv en række rygproblemer, bl.a. slidgigt, skæv ryg og 3 diskusprolapser, der ligger ovenpå hinanden i lænden. Har for 4 år siden fået det råd fra en efter sigende meget dygtig rygkirurg, at jeg skulle tænke mig MEGET godt om inden en stivgørende operation, da den lægger ekstra pres på de omkringliggende ryghvirvler, hvilket kan forårsage nye/flere smerter uden egentlig at løse problemet...
Men dette gælder for mig og min situation!
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 21:22   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hejsa i to!
Tak for jeres svar!

Min historie er den at jeg for 2 år siden slog mit haleben meget kraftigt i en bilulykke, jeg er så endelig blevet visiteret til et privathospital hvor de kan hjælpe mig, MEN jeg fik 2 operationskoder, og den anden var stivgørelse.
Jeg er ikke læge, men jeg er af den mening at grunden til at jeg har så ondt i ryggen nu, er fordi at jeg har en skade i mit haleben og at jeg ofte sidder i besværlige stillinger som er godt for halebenet men ikke for ryggen, jeg spænder og alle mine led i ryggen er spændt efter slaget! Så jeg tror at hvis jeg får lettet den her smerte ved operation af halebenet vil rygsmerterne også forsvinde.

Det skal siges at vi har ryglidelser i familien. Vi har hybermobile led, min mormor lider af slidgigt i ryggen, min mor og moster har det også men det er ikke i den ende hvor det er ulideligt.
Jeg har altid haft det sådan at hvis jeg bevæger mig tilstrækkeligt så har jeg ingen smerter, men hvis jeg sidder på en kontorstol i flere timer, så kommer smerten! (underligt nok) Min mor har det på samme måde, smerten skal faktisk arbejdes væk!

Så jeg syntes at det er at bringe mig ud i noget meget alvorligt at lave en stivgørelse af ryggen når jeg har den alder jeg har!
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 21:34   #6
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Kære Gigipi,

Måske skulle du spørge en anden læge - jeg har også en masse rygproblemer i familien, bl.a. slidgigt.
Havde også til start det min læge kaldte " hekseskud " tit - gik efter hans råd til kiropraktor, og har senere fået at vide, at denne oplevelse har forværret mine problemer ! Har også fået en "decompression", som skulle lette trykket på nerven i rygsøjlen - med uvist resultat....

Så tænk dig godt om.

Har dog også mødt mennesker, der er blevet hjulpet af rygoperationer - men det er følsomt område, og nogle gange ved man, hvad man har !
Nu har jeg sikkert bare gjort dig forvirret og i tvivl...
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 22:03   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg er så meget i vildrede!
Jeg skal derind imorgen til en MR scanning, har været til én, men de ville gerne have billederne fornyet, så har jeg tænkt mig at tage en laaaaaang snak om alt det her.
Det er Hellerup rygcenter jeg er henvist til, og skulle efter sigende være et af landets bedste.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 22:05   #8
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Gigipi

Glemte at fortælle dig min mand er også opereret for en diskusp. på privathospital, det samme som du skal han har aldrig haft det så godt, som han har det nu.
I min familie på min side har vi desværre også en del rygproblemer, hvoraf nogle er opereret og andre ikke.
Det er ikke så mærkeligt du får ondt af, at sidde, det er sådan når man har en dårlig ryg, skal man helst være i bevægelse ( sidde,gå, ligge, lave lidt forskelligt ) det har ryggen bedst af.
De var / er også dygtige på Hørsholm Sygehus, de laver kun rygoerationer på afdelingen, overlægen er meget dygtig og grundig.
Ved ikke om Hørsholm sygehus eksisterer endnu, der var hvis noget om, det skulle laves om til psykisk sygehus.

Sidst redigeret af futtefreja; 12-08-2009 kl. 22:17.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 22:12   #9
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Jeg forstår dig kun alt for godt - den dag, jeg skulle have foretaget min decompression, talte jeg med en anden rygpatient, som sagde, at hun ALTID havde fortrudt sin !!!
Det er svært at vide, hvad der er det rigtige, så det er ihvertfald vigtigt, at du lytter efter din egen mavefornemmelse og fortsætter med at søge så meget information som muligt før et evt. indgreb..
Bliv VED med at spørge lægerne om deres mening - de vil helt sikkert ikke give dig garantier, men du kan jo spørge til deres kvalificerede gæt, baseret på mange års erfaring!!
Lad høre fra dig og
nu: God nat fra en gammel rygpatient....
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 23:02   #10
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Undskyld mig! Men fedt at sidde der klar i sengen til operation og så sidder der en patient og fortæller at hun har fortrudt sin.. Tror nok jeg var løbet skrigende bort

Jeg har også læst at mange har fået et rigtig godt resultat ud af det, og tror også at hvis det bare var det samme eller bedre havde jeg nok også taget chancen, men nu er der bare SÅ mange som jeg har læst om da jeg googlede, der virkelig har fået flere problemer efter operationen.
Føleforstyrrelser, prikken i benene, de kan ikke engang have strømper på fordi det gør ondt. De kunne faktisk gå og stå bedre før end at de blev opereret.

Er bare bange for at tage et skridt måske i den forkerte retning.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem af jer har fået lavet to stivgørende operationer ? puttenu Alt det andet 3 02-02-2012 23:34
Stabiliserende rygoperation johlu Alt det andet 9 26-09-2010 11:33
erfaring søges - stivgørende op vivims Alt det andet 4 25-12-2009 13:25
Stivgørende rygoperation Peter G Alt det andet 22 16-07-2009 13:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension