K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2013, 13:29   #11
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
Jeg har heldigvis kontakt med en fra arbejdsprøvningen. Og som har sagt ja til at støtte op omkring forholdene. (Og samtidig siger min erfaring mig, at når der skal til at ske en skrivelse om et steds uetiske forhold, ja så trække folk sig) Men jeg har da tænkt mig, at kontakt den ene person, jeg kender)

Mht medicin, især mod ADHD; vil jeg ikke udsætte min krop for de alvorlige bivirkninger, som kan ske. Og jeg har levet med denne evt sygdom i hele mit liv. Uden at blive kriminel eller at ty til alkohol eller hårde stoffer.
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 14:17   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De fleste vil sikkert kunne forstå at du gerne selv vil kunne vælge om du vil være på medicin eller ej...

Meeeen kommunen vil sikkert se helt anderledes på det....for de vil se det som om at du ikke samarbejder eller du går imod den behandling læger giver....

Nu ved jeg ikke om der er nogen læge som har givet dig noget medicin som du nægter at tage...så godt kender jeg ikke din sag...

Men for kommunen...ja så har de nogle mål....og det er at se om de overhovedet kan få dig i job....via afprøvning, behandling osv osv....og værger man sig ved disse tiltag...medmindre det udsætter en for livsfare....ja så kommer man ikke videre i sin sag og risikere at ende på kontanthjælp resten af ens liv..

Du må ikke regne med at kommunen kan se "tingene" fra din side og ud fra hvad du vil....

Sådan som jeg lige kan forstå det ud fra det du skriver....ja så er din sagsbehandler ved at få din sag igennem rehabiliteringsteamet....så du kan komme videre....enten i ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension....

Hvis dine papirer ikke er så pæne fra det sted med ham der besøgte dig derhjemme...ja så vil du stå stærkere hvis du kan finde andre fra samme forløb og en klage....så kommunen kan se grunden til hvorfor dine papirer ikke er så pæne...

Det er op til din sagsbehandler og rehabiliteringsteamet om hvorvidt din sag skal for dem...

Du kan selvfølgelig tvinge en sag igennem om førtidspension....så de skal tage stilling til om du opfylder kravene for førtidspension...dette gør man ved at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Om det er smart at gøre det...tja...ikke hvis du i forvejen er tæt på at komme igennem rehabiliteringsteamet....

Men det er selvfølgelig noget du kun selv kan afgøre...da du selv kender din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 16:11   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ang. medicin for ADHD...
Min holdning er at man kan prøve, det betyder jo ikke man hænger på den på livstid.

Jeg fik selv Ritalin i en periode, det gik fint, indtil det pludselig overhovedet ikke var noget jeg kunne bruge... og så stoppede jeg i samråd med lægen.

Nu står der højt og flot i mine papirer at jeg ikke tåler medicinen, hvilket er endnu et es i bunken af kort som min sag består af.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 14:33   #14
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
Hej igen.
Efter opfordring her inde i dette forum, har jeg igennem flere dage gået og tænkt over hvordan jeg får formuleret en skrivelse til Borgmesteren.

Jeg arbejder bedst med at gå nogle dage og tænke over selve formuleringen, og måden at stille spørgsmål ved forhold som i min situation.

NU har jeg fået skrevet til borgmesteren, det er jeg ret sej over. Og er da spændt på, hvad udfaldet bliver til.

Lige nu kan jeg ikke finde ud af om det er en lettelse, eller om det bevirker, at jeg får rodet op i alt for meget. Men der skal gøres noget ved de kritisable forhold som min kommune har pligt til at undersøge.

Puh ha.....
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 07:32   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risskov Se meddelelser
NU har jeg fået skrevet til borgmesteren, det er jeg ret sej over. Og er da spændt på, hvad udfaldet bliver til.
Jeg vil anbefale, at du sender den samme skrivelse til samtlige byrådsmedlemmer.

Ellers kan der nemt ske det, at borgmesteren ikke gør en pind ved det, men dette vil ikke være så nemt hvis samtlige byrødder er informeret om sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 12:52   #16
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
Hej igen.

Jeg har skrevet til de byrådsmedlemmer som har med jobcentre at gøre, og en tidligere embedslæge, som nu sidder i byrådet.

Ganske vist har jeg endnu ikke hørt noget fra borgmesteren eller de 3 byrådsmedlemmer som jeg har skrevet til.

Jeg har blot sendt den samme skrivelse til de 3 byrådsmedlemmer, som jeg sendte til borgmesteren.

Der skulle mod til, men nu er det gjort.

Puh ha
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - nogle der har fået iår ?? ene Spørgsmål ang fleksjob 30 22-05-2013 22:26
fået førtidspension ash Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-10-2011 20:19
har fået førtidspension dinaluffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-06-2011 15:40
Så har jeg fået førtidspension! Marli84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-03-2011 17:29
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension