K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2013, 11:04   #1
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
Thumbs down Er der nogle som har fået førtidspension, ved de nye regler?

Hej alle her inde i dette spændende forum.

Jeg kan se at mange af de sager som omhandler førtidspension, minder noget om hinanden. Altså at det er utrolig indviklet, og mange unødige prøvelser med, teste og udredninger.

Jeg er selv 43 år gammel, og søger om førtidspension, da div læge attest psykiatrisk udredning og neuropsykolog udredninger og egen læge siger, at jeg ikke kan komme tilbage på arbejdsmarkedet, pga PSTD, angst og OBS ADHD - autisme, skizoid personligheds struktur. Har prøvet udd, men det var et kæmpe nederlag, pga der ikke var sat de skåne hensyn jeg har brug for. Været i arbejdsmarked center, hvor jeg skulle prøve min arbejdsevne af. Det gik heller ikke godt, da der ikke blev sat skånehensyn.
(Jeg blev udsat for at lederen på det sted jeg var, opsøgte mig privat en aften, for at ville indlede et intimt forhold - og denne person er som sagt "godt gift") Jeg sagde fra, da jeg ikke mener det er iorden, at indlede et forhold til en leder, og har ALDRIG haft fantasi til at gøre sådan noget.

Det kulminerede, og endte med at det blev rigtig svært for mig, at være i arbejdsprøvning. Og jeg opleve at blive truet, med at fortælle stedet om hans "visit" hos mig. Jeg var rædselsslagen/ og direkte bange for denne mand.

Jeg oplevede at den sidste tid, var noget så frygtelig, og min angst kom igen.
Til sidst røg jeg ud fra det sted, og fik nogle meget dårlige tilbagemeldinger, om min dalende engagement og møde pligt.

Det er først 1 år efter, at jeg turde sige til en psykolog (Endnu en behandlings mulighed), at jeg havde denne meget umoralsk og grænseoverskridende oplevelse, med denne leder. Men psykologen, mente at det jo nok skyldes min grønlandske herkomst, at jeg opleve disse situationer. (Og så klappede jeg i) Jeg er født i Grønland, men har altid boet i DK. SÅ det svar, slog fuldstændig benene væk under mig. Jeg har sågar fortalt det til min sagsbehandler, som lød meget forarget over, denne mand som opsøgte mig privat. Men der er ingen som spørger mig, hvordan jeg har det med at blive behandlet på denne måde.

Det hele går i hårdknude, og der bliver ikke set på, hvorfor jeg reagere som jeg gør, ved at gå ned med et nervesammenbrud.

Det undre mig, at ingen af de myndighedspersoner, som er blevet bekendt med min situation reagere, på denne alvorlige situation.

Jeg bliver blot sat på flere udredninger, nu på en psykiatrisk afdeling, med obs for ADHD. Og den psykolog, som skal lave denne udredning, er konstant syg, og han aflyste pårørende møde, og har ikke "haft tid" til at tale med mine forældre, i snart 1 måned. Jeg fik lovning på at denne udredning, ville være færdig inden han ville gå fra til ferie. Og nu har jeg lige fået en mail fra ham, at der er ventetid på alt også den kommende konference som skal ske.

Jeg ved at jeg mister retten til sygedagpenge, da min sagsbehandler siger, at psykiatrisk afdeling ikke overholder deres svarfrist. Og min sagsbehandler er orienteret i, hvor meget sygdom denne psykolog har, ham som skal teste mig for ADHD. Og uanset hvad udfaldet er, vil jeg anke afgørelsen, da det er psykiatrisk hospital som ikke overholder deres svarfrist for udredning. Og det vil jeg ikke bøde for.

Jeg er SÅ rasende på dette system. Alle disse uretfærdigheder, og ting som bare bliver fejer under guldtæppet.

Og efter at ha læst mange skrivelser her inde i dette forum, kan jeg jo blot erfare, at det stort set, er umuligt at få tilkendt førtidspension i dag.

Er der overhovedet nogle som har fået tilkendt førtidspension efter de nye regler i dag, altså dem over 40 år?

Vh Risskov
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 11:30   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
For at få tilkendt pension skal alle muligheder være afprøvet, og med så skidt en praktik, hvor det til sidst ikke var til at måle hvad du kunne, pga andre udefra kommende problemer, så skal du nok regne med endnu en arbejdsprøvning inden der er noget håb om pension.

Så længe der er diagnoser der er OBS så er du heller ikke afklaret i forhold til behandling, altså vil der gå nogen tid inden nu dels har diagnosen, og også til man har set hvordan medicinen virker på dig.

Desværre er medicin indenfor det psykiatriske område jo noget der tager tid før det virker, det er nok ikke realistisk at nogen vil kalde din tilstand stabil, før man over måneder har set hvordan du får det, når du får den rigtige behandling.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 11:54   #3
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
Mange tak for hurtigt svar

Det sidste som er i min sag, er at jeg fik tildelt psykolog, som en af de sidste behandlingsmuligheder.
Og det var denne psykolog, som mente at mine mange problematikker, sikkert stammer fra, at jeg er en grønlandsk kvinde.
Selv min sagsbehandler, siger at denne psykolog er NO GO. Og aftalen er at samtalerne er stoppet.

Ellers har jeg været igennem hele systemet, med jobsøgningskurser, forskellige job afprøvninger, psykolog, udredninger som startede sidste sommer. Hvor jeg har fået div diagnoser.

Kommunen har valgt at "jeg skal udredes" igen, som en af de sidste behandlingsmuligheder, nu bare i et andet system. Altså på en psykiatrisk afdeling.
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 12:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Risskov.

Fremover bliver du her på DIN tråd, så er det lettere for os andre at få overblik i din sag.

Sygedagpengestop-reglerne skal du kende:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Så er det også vigtigt at forstå at du er havnet, som om du er i en retssal, hvor kun juridisk dokumentation gælder.

Det offentlige er IKKE interesseret i diagnoser, kun din arbejdsevne.

Det er også vigtigt at DU kender til hvad der nævnes i din journal, som jo i sidste ende er den dokumentation som afgørelser bliver truffet efter.

Hvis der ikke er 100% orden i dette kan der blive truffet forkerte afgørelser.

Derfor søg aktindsigt i ALT og hold pinlig orden i disse dokumenter.

Aktindsigt ved læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Aktindsigt ved kommunen, hvor de har 10 kalenderdage til din modtagelse.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Fundet under "Nyttige link"

Fra nu af foregår alt imellem dig og kommunen på skrift.

Har du nogle som hjælper dig med din situation?

Når så alle dine spørgsmål dukker op, har du så din tråd her, således at du om få uger/måneder får lidt større overblik i din situation.

Hilsen Peter

Yes, Web det var jo en af dine ansættelse betingelser for at være på K10.

Sidst redigeret af phhmw; 16-08-2013 kl. 13:00.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 12:43   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja dermed nogle herinde som har fået førtidspension efter de nye regler....

Så det kan lade sig gøre....endda uden at skulle i ressourceforløb først...

De fleste skal ellers forberede sig på at de skal i sådan et ressourceforløb før de overhoved vil kigge på førtidspension...

Specielt hvis de er under 40 år...

Det er da nogle yderst ukompertente mennesker du har været udsat for i dit forløb....

En chef der kommer hjem til en privat for at have et intimt forhold til en....ja sådan en da politianmeldes med det samme....

Denne person skal ikke have lov til at arbejde med mennesker...og da slet ikke syge mennesker....

Det er mig en gåde at din sagsbehandler eller psykolog ikke har handlet på dette....og det at de ikke handler på det...ja det viser at de ikke er deres opgave voksen....

Samtidig lyder det da direkte diskriminerende når der siges at dine oplevelser kommer af at du er grønlænder....

Sjældent har man da hørt noget så dumt..

Du bør fremover optage alle de møder du kommer til....så du har dokumentation på tingene...

Når man er i dette system...så er dokumentation alt...

Det er også derfor man altid skal søge aktindsigt og gøre alt skriftligt....så man altid selv kan dokumentere alt i sin sag...

Papirer der forsvinder....sagsbehandlere der direkte lyver over for borgerene, sagsbehandlere som intet kender til lovgivningen osv osv...det er desværre hverdag i dagens Danmark....(nej det er ikke alle der er sådan men mange er desværre)

Så gør dig selv en tjenste...søg aktindsigt hvis du da ikke allerede har gjort det....

Sørg for at gøre alt skriftligt fremover...

Når du aflevere papirer til kommunen...så bør du altid lave to kopier og så bede om en kvittering på den ene kopi som du så selv beholder...

Evt køb en mappe hjem til....så du kan forsøge at holde orden i alle de papirer...

Når du kommer i en arbejdsprøvning....hvilket du sikkert gør....så husk at skrive dagbog...noter alt ned....smerter, skånehensyn, hvad du kan den dag osv...ja alt....

Man bør også fører dagbog over ens fritid....så man altid kan se hvordan man havde det ud fra hvad man har lavet den dag eller de forløbne dage...

Man aflevere så denne dagbog hver uge eller hver 14 dag så den kan blive lagt ind i din sag...igen...husk kvittering...og hav selv en kopi af det du har skrevet..

Hvis du ikke har søgt aktindsigt på kommunen og ved læger....så ligger der nogle formularer under nyttige links her på siden....du kan se linket dertil i min signatur...

Med hensyn til at optage samtaler....så er det faktisk bedst at du ikke fortæller det....og det er fuldstændigt lovligt ifølge straffelovens paragraf 263...

Hvis du ikke kan undgå at tale feks i telefon med dem...og din sagsbehandler feks lover dig noget eller andet som du rigtig gerne vil være sikker på.....så skriv til sagsbehandleren bagefter og spørg ind til om du har forstået det rigtigt...på den måde får du din dokumentation...

Sagsbehandlere har meget nemmere ved at lyve mundtligt....og det er sjældent at de gør det når det skal på skrift...

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med din sagsbehandler...ovenstående er kun skrevet og skal bruges i det tilfælde af at du ikke føler du kan stole på sagsbehandleren..

Det vigtigeste er at du kan dokumentere alt...og du vil takke dig selv senere...

Det var sådan lige det jeg havde nu...

Edit...

Der var du hurtig Peter
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 13:14   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil bare byde dig velkommen til K10, nu de andre allerede har sagt det jeg også ville sige

Et kram kan man altid bruge, når man står med håret i postkassen (sag ved kommunen!), så her kommer der lige et...

og velkommen til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 14:14   #7
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
I skal alle have TUSINDE TAK for svar.
Der er mange gode link, som jeg lige skal ind og se på.

Langt hen af vejen, har jeg selv skrevet notater fra div møder. Og også ført dagbog, som det var meningen at lederen skulle følge med i og dokumentere at han havde læst.
MEN pludselig blev det ikke overholdt, plus en masse andre forhold, som var blevet lovet også på skrift.

Og jeg vil bede om agtindsigt.
Og nej har ingen til at hjælpe mig, da det hele faldt til jorden, at hverken min psykolog eller sagsbehandler, tog denne alvorlige affære alvorligt, at jeg blev opsøgt af lederen!


På forhånd tak Og ønsker jer alle en rigtig god weekend ;-)
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 14:33   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis jeg var dig....og selvfølgelig hvis du har overskuddet til det....så ville jeg rette en klage til din kommunes borgmester over det med ham der kom hjem til dig...

Det er simpelthen for dårligt at der ikke er nogen der har gjort noget ved det....

Man skal også lige tænke....hvem er det han besøger næste gang....det kan gå ud over andre som kan få samme oplevelse som dig...måske en person som ikke er lige så stærk som dig...og som ikke kan afvise ham...

Så måske en klage til borgmesteren hvori du beskriver forløbet....også at hverken sagsbehandler eller psykolog har reageret på det og at du synes du gerne vil skåne andre for samme behandling....

Borgmesteren kan ikke gøre så meget ved psykologen....men hvis det er en ordentlig borgmester....ja så kan han/ hun gøre noget ved det pratiksted hvor du var og hor du havde den oplevelse...

Så hvis du har mod på det....så kan du altid sende en klage den vej....

Det er borgmesteren der har det fulde ansvar for sine ansatte...

Også en god weekend til dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 12:55   #9
Risskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 4
Styrke: 0
Risskov er ny på vejen
Hej igen.

Jeg har læge gået og tænk over hvordan og hvor min klage skal sendes hen. (Mere fordi at mine udtalelser fra arbejdsprøvning, ikke var specielt pæne - og ikke mindst pga jeg blev truet med at blive smidt ud, af stedets sagsbehandler, hvis jeg ikke opførte mig ordenligt) Jeg blev indkaldt til møde, pga min "opførsel" som skyldes, at der var en anden medarbejder, som på igen måde var en rar mand. Lige så snart lederen ikke var til stede, skulle vi andre på stedet , stå skoleret. Og vi måtte ikke larme, grine eller på nogen måde se ud til at trives. Han var konstant på nakken af os. Og hvis man ikke sagde hvor man gik hen, ville han absolut vide det. Om det så var et kort toiletbesøg, ville han vide det. Jeg følte mig ikke forpligtet i at fortælle hvor jeg gik hen. Og det resulterede i, at han fulgte mig på toilettet, og blev stående ude for døren, indtil jeg var færdig. Og fulgte mig ind i det lokale hvor jeg havde min arbejdsprøvning. Vi var en del som følte os totalt krænket, pga denne anden medarbejder, og gik til lederen, som ikke gjorde noget ved det. Så det udviklede sig til en "personsag" hvor denne urimelige medarbejder, konstant gik til stedets sagsbehandler, og fortalte hvor umodne, u samarbejdsvillige og provokerende vi var. Og det mundede ud i at jeg blev truet med at blive smidt ud, hvis jeg ikke opførte mig ordenligt. Og stedets sagsbehandler, gav ikke nogle af os lov til, at forklare os.

Det som reddet min situation, var at jeg SKULLE afprøve angstdæmpende medicinsk behandling, og dette skulle nå en optimal virkning, for at se om der skete en positiv virkning for mig. Og at min kommunale sagsbehandler, kontaktede stedets sagsbehandler, og sagde at hun ingen bemyndigelse havde i at afgøre hvor jeg skulle være eller ikke være. Og kort tid efter blev stedets sagsbehandler fyret.

Vi var en lille gruppe på stedet, som sagde fra, over forholdene, at det ikke var til at finde ud, hvilke regelsæt vi skulle følge, og vi fik kun det ud af det, at vi nærmest blev truet med at blive smidt ud, hvis vi ikke opførte os ordenligt.
(Og jeg røg ud til sidst pga lederen som havde opsøgt mig i mit hjem, med en rigtig dårlig skrivelse på hvordan jeg havde klaret mig)

Det som jeg stadigvæk ikke kan forstå, og som jeg har spurgt min kommunale sagsbehandler om, er hvorfor jeg skal udredes for de samme sygdomme, med 1 års interval. Først af en psykiater som kommunen altid bruger, og nu ude på Psyk.

Jeg har en formodning om, at hvis jeg får konstateret ADHD, forventer kommunen sikkert at en ny medicin skal afprøves. (Jeg er selv udd inden for sundhedssektoren, og har stort kendskab til div bivirkninger på ADHD medicin - og har sagt nej til antipsykotisk medicin, fordi jeg har svært ved at finde ro i al almindelighed)

Jeg ved at det næste som skal ske, er at min kommunale sagsbehandler, skal arr et møde med rehabiliterings teamet, hvor jeg også skal med. (Det første møde, hun havde med rehabiliteringsteamet, sagde de, at ikke alle behandlingsmuligheder var udtømt, og så fik jeg en psykolog tildelt, ham som mener mine mange problemer skyldes min grønlandske herkomst. Det har jeg så lange om længe fået stoppet, da min sagsbehandler heller ikke kan se meningen med denne psykolog.

Nu ved jeg ikke om min sagsbehandler vil godkende, at psyk ikke overholder de aftaler som er indgået, at min sag skal være færdig inden d 21/8. Og om jeg rent faktisk kan bede dette rehabiliterings team om et møde pga min anmodning om førtidspension?
Risskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 13:23   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du stadig har kontakt med andre fra afprøvningen, så skal du tage kontakt med dem, og få snakket sammen i en gruppe, om hvad i skal gøre... man står altid stærkere hvis man er flere !

Uanset hvad dine problemer kommer af, om det er fordi du kommer fra Grønland, eller fordi du ikke stod på hovedet hver dag i et år, ja så er det jo din nuværende tilstand de skal se på.

Omkring medicin... det kan blive et problem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - nogle der har fået iår ?? ene Spørgsmål ang fleksjob 30 22-05-2013 22:26
fået førtidspension ash Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-10-2011 20:19
har fået førtidspension dinaluffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-06-2011 15:40
Så har jeg fået førtidspension! Marli84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-03-2011 17:29
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension