K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2013, 20:42   #1
Webneren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Webneren er ny på vejen
Jobafprøvning i hjemmet

Jeg er ved at søge om fortidspension, §17 i december 2012 på gammel regel, og kommunen har givet afslag med grundlag i, at seneste jobafprøvning er for gammel (2009+2011). Jeg har naturligvis anket, og ankens afgørelse er med tomlen ned, så sagen er sendt videre til ankestyrelsen.

Kommunens jobcenter har så indkaldt mig til jobsamtale i dag (14-08-13), hvor deres (nye) sagsbehandler tilbyder (skal vi kalde det insisterer), at jeg kan få jobafprøvning i hjemmet, således at jeg kan være jobafprøvet inden en evt. ny sag omkring førtidspension begyndes.

Må kommunen lave jobafprøvning i hjemmet? (IT/Hjemmesider) Hvad er der af forsikringsforhold, arbejdspladsvurderinger, betaling for forbrug etc.??

Jeg har før hørt om, at jobafprøvningen skulle være på ordinærere arbejdsmarked, men her lugter det af, at de par timer om dagen, jeg kunne være i fokus = tid jeg skal bruge på at holde mit hjem og mig selv, i stedet skal vise, at jeg har en arbejdsrestevne, eller noget andet, jeg ikke helt kan gennemskue.

Nogen af jer, der har noget bud her??

Sidst redigeret af Webneren; 14-08-2013 kl. 20:57.
Webneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 21:48   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er min. en anden bruger herinde, som er blevet vurderet i eget hjem, men jeg synes ikke det kan kaldes en "arb.prøvning".

Jeg fik nærmere indtryk af, at det handlede om nogle samtaler, for at finde ud af hvad borgeren reelt kunne.

Så spørgsmålet er måske, om din sb ikke blot har kaldt det en "afprøvning".

Men uanset hvad, så synes jeg da, at du skal mail til din sb, og spørge hvordan en afprøvning i eget hjem evt. skulle foregå, så'n helt praktisk og skåret ud i pap. Og bed om, at få det på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 23:08   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg er erhvervsafklaret i eget hjem. Dette bestod af 4-5 samtaler a 2 timers varighed. Altså i eget hjem. Det er et tilbud til mennesker, som man vurdere til ikke at kunne komme hjemmefra pga sygdom (fysisk eller psykisk). Det var i mit tilfælde en meget kompetent kvinde, som lavede min. Alle disse samtaler, hvor man skal hele dit liv igennem, munder så ud i en rapport, hvor din erhvervsevne vil være beskrevet.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 05:25   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik istedet for en alm arbejdsprøvning lavet en funktionsevnebeskrivelse af en ergoterapeut i hjemmet. dette fordi sagsbehandler vurderede at jeg ikke ville kunne gennemføre en alm. arbejdsprøvning.
Den bestod af en to timers samtale + at jeg skulle vise hvordan jeg udførte to opgave i hjemmet efter eget valg (rede seng og skrælle kartofler).Ergoterapeuten lavede en lang beskrivelse af hvordan jeg klarede hverdagen fra bad, påklædning, huslige pligter m.v. og konkluderede hurtigt at jeg havde de hjælpemidler jeg skulle bruge, og at hun ikke kunne hjælpe med at øge min erhvervsevne, samt at hun ikke ville kunne pege på erhverv jeg vil kunne varetage.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 07:58   #5
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg er blevet afprøvet i eget hjem. Dette var så mit valg, men håbede det gav lidt flere timer, hvilket det ikke gjorde. Det var via pc og telefon jeg arbejdede og havde dagligt kontakt med "arbejdsgiver"...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
funktionsbeskrivelse i hjemmet Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 05-12-2011 16:25
Aktiveres i hjemmet sun-lady Fremtiden for fleksjob og førtidspension 18 26-06-2009 00:20
UDE OG HJEMMET Lynge Dit og Dat 11 16-12-2008 08:57
Hjælp i hjemmet zuza Nyt om loven 20 13-11-2008 23:49
Arbejdsprøvning i hjemmet bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 08-03-2008 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension