K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2013, 00:12   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du beder om at få en kvittering, men ofte får du også et autosvar om at din mail er modtaget.

Når fællespostkassen får en mail, så sidder der nogen og ligger materialet ind i den elektroniske sag og sørger for at sagsbehandleren bliver orienteret.

som tekst i emnefeltet er det altid en god idé at starte med sit cpr.nr. og så kvittering ønskes.
På den måde sikrer man selv at mailen bliver ekspedieret til rette sted.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 00:15   #12
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Det lyder som det er den mest sikre måde at kommunikere med dem på. Vil jeg klart benytte mig af fremover, så har man også det hele påm skrift!!
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 02:00   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er så ikke den sikreste måde at gøre det på....

Hvis man vil være helt sikker....så møder man personligt op eller sender en og aflevere det og får en kvittering...

Det er den eneste måde at man kan være sikker på at det kommer frem og man har dokumentation på det...

Den bedste måde er at altid lave to kopier så de kan kvittere på den ene....

Du kan ikke være sikker på at de giver dig en kvittering når du mailer...og der kan altid være kuk i deres mail...

Selvfølgelig er det nogenlunde dokumentation hvis der er auto kvittering på den mail adresse du sender til....men ingen garanti for at det kommer helt frem til den som skal have den...

Men man kan selvfølgelig gøre det som man vil....

Jeg har bare altid selv gjort det ved at aflevere tingene på borgerservice eller på jobcenteret...og fået min kvittering der...

Jeg har også anbefalet alle jeg kender til at gøre det på denne måde...

Det er bare så vigtigt at have sin dokumentation i orden når man har en sag kørende ved myndighederne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 07:27   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af miominmio Se meddelelser
TAK fordi du gjorde mig opmærksom på det!! men bliver helt svedig ved tanken,da jeg ikke kan få min sagsbehandlers mail....er det helt almindeligt?
Nu mailede jeg først med den sidste sb jeg havde i min sag, men da fandt jeg hendes mailadresse i de breve jeg modtog fra hende.
Ude i højre side af brevet stod div. oplysninger, såsom telefonnr. og mailadresse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har bare altid selv gjort det ved at aflevere tingene på borgerservice eller på jobcenteret...og fået min kvittering der...
Det er også den måde jeg gjorde det på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 08:47   #15
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Grunden til at der ikke er direkte mail til sagsbehandleren er at hvis denne er fraværende så skal ens mail ikke bare ligge og syltet til deres orlov er forbi.
Mon kommunerne ikke kender "out of office reply" funktionen?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 10:01   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Mon kommunerne ikke kender "out of office reply" funktionen?
Men det hjælper jo ingen steder hvis sagsbehandleren bliver kort ned på vej til arbejde.

@Web
Nu var det mail-adresser der blev spurgt til.

Og generelt er det jo sådan at får man ikke en kvittering for sin mail, når man direkte beder om det, så skal man selvfølgelig forfølge det.
Man skal ikke bare sende noget afsted og så regne med at alt sker af sig selv.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 10:42   #17
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Men det hjælper jo ingen steder hvis sagsbehandleren bliver kort ned på vej til arbejde.

@Web
Nu var det mail-adresser der blev spurgt til.

Og generelt er det jo sådan at får man ikke en kvittering for sin mail, når man direkte beder om det, så skal man selvfølgelig forfølge det.
Man skal ikke bare sende noget afsted og så regne med at alt sker af sig selv.
Vedr. mail hvis man bliver kørt ned ....I andre organisationer kan man håndterer sådanne situationer (ved længere varende sygdom) ved at den it ansvarlige eller leverandøren kontaktes og mailen "låses op" så en kollega kan varetage evt. henvendelser.
Det er ikke at forvente for meget at det offentlige også kan finde ud noget så enkelt.
Men jo, man skal selvfølgelig reagerer hvis man ikke får svar retur. På de fleste kommuners hjemmeside kan man læse hvilket servicemål kommunen har for at reagerer på mailhenvendelser. De fleste skriver 10 dage.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 10:47   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Vedr. mail hvis man bliver kørt ned ....I andre organisationer kan man håndterer sådanne situationer (ved længere varende sygdom) ved at den it ansvarlige eller leverandøren kontaktes og mailen "låses op" så en kollega kan varetage evt. henvendelser.
Det er ikke at forvente for meget at det offentlige også kan finde ud noget så enkelt.
Men jo, man skal selvfølgelig reagerer hvis man ikke får svar retur. På de fleste kommuners hjemmeside kan man læse hvilket servicemål kommunen har for at reagerer på mailhenvendelser. De fleste skriver 10 dage.
Men det er så ikke alle steder det foregår sådan at der bare er andre der får adgang til mail.

I københavns kommune er det sådan at man har de centrale postkasser, netop for at undgå at skulle skaffe sig adgang til syge medarbejderes mail.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 19:50   #19
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Hej igen og tak for alle svar om hvorvidt jeg skulle klage.
Jeg besluttede at vente på min ressorceprofil, for at se om det er noget der jeg skal klage over. Fik nemlig vide af en kvinde inde på Settlementet at hvis jeg klagede, kunne det yderligere forsinke min sag.
Men nu er jeg igen, igen, meget forvirret og har brug for jeres kloge hoveder
Før min samtale d. 12 august, fik jeg tilsendt et stykke papir med nogen spørgsmål jeg skulle svare på, samt en kopi af min Arbejdsvnevurdering (samlede progressionsrapporter) fra alle de forløb jeg været igennem siden 2010.
Til denne samtale fik jeg at vide at de nu ville lave en ressourceprofil, som jeg ville få tilsendt og godkende. Den har jeg så gået og ventet på.
Idag fik jeg et brev hvor det står:

"Din sag alene behandles på det allerede udarbejdede materiale, som vil blive anvendt ved udarbejdelse af arbejdsevne vurderingsjournalen og de beskrivelser og vurderinger, som lægges til grund for afgørelsen af sagen.
......
Din førtidspensiogssag vil blive afgjort så hurtig som mulig....
DEN VIDERE BEHANDLING AF DIN FØRTIDSPENSION VIL FINDE STED I BESKÆFTIGELSE OG INTEGRATIONSFORVALTNINGEN

Vil det sige at der ikke bliver lavet en videre ressourceprofil, som jeg kan godkende? Nogen der ved?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 20:58   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af miominmio Se meddelelser
"Din sag alene behandles på det allerede udarbejdede materiale, som vil blive anvendt ved udarbejdelse af arbejdsevne vurderingsjournalen og de beskrivelser og vurderinger, som lægges til grund for afgørelsen af sagen.
......
Din førtidspensiogssag vil blive afgjort så hurtig som mulig....
DEN VIDERE BEHANDLING AF DIN FØRTIDSPENSION VIL FINDE STED I BESKÆFTIGELSE OG INTEGRATIONSFORVALTNINGEN

Vil det sige at der ikke bliver lavet en videre ressourceprofil, som jeg kan godkende? Nogen der ved?
En ressourceprofil er det samme som en arbejdsevnevurderingsjournal, det var det ihvertfald i min sag.

Så hvis du læser det, jeg har markeret med rødt, så fremgår det, at de vil anvende det materiale, som allerede er udarbejdet, når de skal lave dine arbejdsevnevurderingsjournal/ressourceprofil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg klage? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2013 22:58
Klage over SB og sag Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 21-05-2012 13:54
Kan man klage? Peppe Dit og Dat 4 15-10-2010 05:24
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension