K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2013, 23:54   #1
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Bør jeg klage?

(Jeg har skrevet her inde tidligere under “Miominmio” men af uvis grund kan jeg ikke komme ind på den konto og følge min gamle tråd? Admin, du kan måske hjælpe?)

Jeg er ved at få spat over min sagsbehandling! Har sådan lyst til at klage, men ved ikke om jeg vil få noget ud af det i fht min FP.sag.

Min FP-ansøgning på § 17, som jeg først søgt i sept 2012 blev væk. Derefter søgte jeg i december, 2012 og den blev så også væk/annulleret.

Jeg fik klaget og i marts 2013, fik jeg medhold i min klage.
Min sagsbehandler ville så sende mig ansøgningen som jeg skulle skrive under og kalde mig ind til møde for at lave resourceprofil, samt indhente ny lægeattest.
Hun sendte den aldrig og jeg ringede ind for at minde dem om det. Fik da at vide at det ikke var nødvendigt at jeg skulle skrive under. Jeg skulle bare vente på at blive indkaldt.
Fik en tid først d. 12 august. Jeg troede at vi skulle snakke om min ressourceprofil, men fik at vide af sb (en anden), at min rigtige sb hade glemt at sende den til mig, så nu skulle jeg skrive den under.
Derefter vil de lave min ressourceprofil, som de så sender til mig, og så vil jeg blive kaldt ind til partshøring. Og SÅ sende den til afgørelse. (ved ikke om jeg forstået det rigtigt).
Men det vil så tage ca 4 måneder, kunne jeg regne med.
Jeg kan forstå at de ligger mange sager og venter, og at der også blevet lagt pres på, med at få klargøre alle sagerne, men alligevel…jeg synes bare at der må være en grænse for hvor meget kommunen kan tillae sig af fejl.
Bør jeg klage over dårlig sagsbehandling eller bare bevæbne mig med tålmodighed? Nogen der har en mening?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 02:06   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan jo gøre begge ting....væbne dig med tålmodighed og klage over sagsbehandlingen...

Du har vel forhåbentlig kvittering på at du har søgt førtidspension sidste år.....

Det er alt for lang tid de har brugt på den...

Desværre vil man ikke kunne gøre andet end at klage til borgmesteren...og det er ikke sikkert at der kommer noget ud af det...

De kan desværre holde folk hen i det uvisse uden at det koster dem noget...

Med hensyn til din anden profil....ville det så ikke have været nemmere lige at skrive til mig og få ordnet den profil i stedet for at oprette sig på ny...

Din anden profil "Miominmio" afventer på at du aktivere profilen...der er på et tidspunkt blevet sendt en mail til dig hvor du skal trykke på et link for at aktivere profilen...

Du har højst tænkeligt prøvet at skifte den mailadresse du havde oprettet dig med fra starten af til en ny....og når man gør det...ja så bliver der sendt en aktiverings mail ud...

Men du kan skrive til mig...hvis du vil have ordnet din anden profil...på [email protected] eller via kontaktformularen i bunden af siden...

Det er ikke noget vi skal gøre her i tråden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 07:25   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keepgoing Se meddelelser
Fik en tid først d. 12 august. Jeg troede at vi skulle snakke om min ressourceprofil, men fik at vide af sb (en anden), at min rigtige sb hade glemt at sende den til mig, så nu skulle jeg skrive den under.
Derefter vil de lave min ressourceprofil, som de så sender til mig, og så vil jeg blive kaldt ind til partshøring. Og SÅ sende den til afgørelse. (ved ikke om jeg forstået det rigtigt).
Hmmm, du skal ihvertfald ikke underskrive rp før de laver den.

Der er flere måder, at ordne rp'en på.

En del brugere herinde har oplevet, at få tilsendt en helt tom rp, som de så selv har skullet udfylde, hos andre har sb udfyldt den inden borgeren har fået den tilsendt.

Men uanset hvad, så er proceduren, at når din rp er udfyldt (og det bør foregå i samarbejde mellem dig og sb), så skal du have den til partshøring, d.v.s., at du skal læse den igennem, for at se om alt er korrekt, og hvis der er fejl ell.l., så skal du kommentere det.

Når du så har skrevet dine kommentarer, så skal den retur til sb (skriv ikke under endnu), som så skal forholde sig til dine kommentarer. D.v.s., at hvis hun fastholder det første hun skrev, og altså ikke er enig i din kommentar, så skal hun skrive det.

Og så skal du have den retur igen, denne gang til underskrift.

Man bør ikke underskrive rp'en før man kan kende sig selv i den.

Hvis du ikke synes at rp'en er helt i orden, men du ikke kan komme længere med din sb, så kan du, når du skal underskrive den, skrive: "læst, men ikke godkendt" sammen med din underskrift.

Det er vigtigt, at din rp bliver lavet ordentligt, da det er den, der kommer til, at danne baggrund for afgørelsen om fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 19:45   #4
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Hej Web, har sendt dig en mail ang. aktivering af gammel profil. Og jo, jeg har kvittering i form af at det er noteret i min journalrapport allerede i sept. Derfor fik jeg også ret i min klage om at få den behandlet efter de gamle regler.

Hej Vovse, og tak for svar. Før den sidste samtale jeg var til, d. 12 august, fik jeg tilsendt nogle spørgsmål jeg skulle svare på, samt en kopi af en arbejdsvurderingsjournal som var et resume´fra de forløb jeg været igennem siden 2010.Da jeg troede at denne samtale, netop var en samtale hvor vi skulle lave min ressourceprofil, havde jeg ikke kommenteret min arbejdsevnejournal. Den var ellers fuld af forkerte oplysninger. Men hvis denne er grundlaget for min ressourceprofil, kan jeg forhåbning nå at kommentere fejlene.
Jeg blev så forvirret til samtalen, da sb fortalte at jeg skulle skrive under ansøgningen som kollegaen glemt at sende, at jeg faktisk ikke husker om jeg skrev under på andet.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 20:17   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En arbejdsevnevurderingsjournal er det samme som en ressourceprofil.

Send din sb en mail hvori du forklarer, at du har misforstået tingene, at du ikke var klar over, at den arbejdsevnevurderingsjournal du fik tilsendt var det samme som en ressourceprofil.
Og bed så om, at få mulighed for, at kommentere på den.

Det er vigtigt, at du kontakter din sb på skrift, så du kan dokumentere, at du har gjort der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 22:53   #6
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
TAK fordi du gjorde mig opmærksom på det!! men bliver helt svedig ved tanken,da jeg ikke kan få min sagsbehandlers mail....er det helt almindeligt?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 22:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der er mange sagsbehandlere der ikke giver deres mail, specielt i København!! Jeg har aldrig fået mine sagsbehandlers email. Det er kun nu hvor jeg modtager førtidspension, at jeg har fået en mail adresse til min sagsbehandler, hehe....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 23:11   #8
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
De er sgu snedige :-), men det gør det ret besværligt, da man i forvejen har svært at nå dem på tlf...
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 23:17   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jobcenter københavn har altså offentlig tilgængelige mail adresser.
Det er ikke nogen hemmelighed.

De findes på kk.dk eller oplyser når man ringer op på hovednummeret.

Grunden til at der ikke er direkte mail til sagsbehandleren er at hvis denne er fraværende så skal ens mail ikke bare ligge og syltet til deres orlov er forbi.

I min afklaringsperiode har jeg haft mailen direkte til sagsbehandlerne som stod for den del.
Det har ikke været noget problem, de har selv spurgt om jeg ikke ville have den.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 23:42   #10
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Ja ok, nøgne tær, jeg fandt en adresse på kk.dk, men kan man være sikker på at den havner det rette sted?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg klage? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2013 22:58
Klage over SB og sag Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 21-05-2012 13:54
Kan man klage? Peppe Dit og Dat 4 15-10-2010 05:24
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension