K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2013, 19:26   #11
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Jeg jeg synes også det var bedre at folk der har fået pensionen fik en fredning så de har pensionen at falde tilbage på hvis drømmen om arbejde brister og jeg har faktisk skrevet følgende til Annette Vilhelmsen :

Hej Annette

Jeg har skrevet før og der er 1 ting jeg simpelthen må have en forklaring på i jeres udspil "Færre skal udstødes fra arbejdsmarkedet" skriver S SF RV

S, SF og RV foreslår, at førtidspensionister på ny ordning tildeles et
førtidspensionsbevis så de også har sikkerhed for at kunne vende tilbage til
pensionen hvis de ikke klarer det på arbejdsmarkedet.

Men det er aldrig blevet vedtaget jeg har så fået af vide at det er fordi at der er nogle på førtidspension efter 2003 som har en for god arbejdsevne til at modtage den ydelse de entelig får.
Men kan det passe at vi andre skal kollektiv afstraffes fordi der er nogle der snyder systemet ? Jeg tror at mange flere pensionister ville turde at gøre en indsats hvis de ved de har pensionen at falde tilbage på hvis drømmen om arbejde brister. Men som det er nu fastholder i menesker i dårligdom i stedet for at motivere dem til at gøre en indsats da de så frygter at miste ydelsen og det kan jeg simpelthen ikke forstå ?

(Jeg ved godt der mulighed for at lave pensionen hvilende men det ikke en rettighed man har men en vurderings sag for den enkelte kommune så derfor er man meget dårligere stillet end dem der fik pensionen før 2003)

Jeg synes i burde lytte til dem der har prøvet systemet på egen krop.

Men det nok håbløst overhovedet at flytte bare lidt med mit budskab




Jeg afventer dog stadig svar.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 19:32   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det bliver spændende at se hvad hun svare dig....du må godt lægge svaret herinde når du får det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 19:36   #13
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Jeg synes bare de burde se positivt på at der faktisk er nogle førtidspensionister der har overskud/ønsker at ændre deres situation til det bedre med hensyn til arbejdesmarkede og hvis man havde førtidspensionen at falde tilbage på er jeg 100% sikker på at mange ville prøve sig af på det Odinære arbejdesmarkede eller i et fleksjob der jo ingen der ønsker at være forsørget af det syge system hvis de har andre muligheder for det bliver da efterhånden mere og mere sygt. Jeg skal nok skrive herinde når jeg får svar.

Mvh Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 19:37   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er helt enig med dig....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 21:50   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja det kan jo godt være at man ikke kan sidestille et løntilskudsjob med et fleksjob....

Men hvis man kan arbejde feks 10 timer pr uge....ja så giver det da mig en god ide om at der er en arbejdsevne.....det må det vel også give kommunen....

Det er så rigtigt at der kan være nogle aftaler som gør at det langt fra er effektive timer der er tale om i det løntilskudsjob...
Jeg var engang i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og der var meget stor forskel på hvor meget de forskellige "brugere" (ansatte i løntilskudsjob, må det vel hedde?) udrettede, nogen udførte et reelt stykke arbejde, men andre gik nærmest og kløede sig i r*ven.

Så selvom en person er i et løntilskudsjob 10 timer om ugen kan det vist sagtens forekomme, at personen reelt kun yder hvad der svarer til 2 timers arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 21:56   #16
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Jeg tror ikke de vil gøre noget ved løntilskudsjob altså frakende folk der har førtidspension fordi de har et løntilskudsjob ved siden af pensionen men man ved selvfølige aldrig jeg tror bare der bliver bål i gaderne hvis de bliver ved til sidst. Men en ting er helt sikkert det skal nok blive sådan at folk under 40 år skal have revurderet deres førtidspension i fremtiden der er en grund til de har ladet folk gå fra den gamle ordning til den nye det gør de ikke uden en bagtanke men de kan bare ikke sætte det igang nu da der så vil opstå kaos oven på alle de andre forringelser de har lavet for os svage og hvis de genoptager dem skal man sikkert have et fleksjob hvis man har en arbejdesevne på over 2 timer selvom man har fået pensionen på et andet grundlag inden de ændrede reglerne det er så korrupt som noget kan være.

Sidst redigeret af Mrperfektone; 13-08-2013 kl. 21:58.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 08:36   #17
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Se feks denne artikel webmaster hvor Mette Frederiksen skriver hun gerne vil have førtidspensionister i job og hende pigen der har løntilskud på 16 timer om ugen på hendes førtidspension : http://www.information.dk/296553
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 11:20   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Artiklen er så også fra FØR reformerne for fleks og førtidspension så dagens lys - de skyndte sig jo efterfølgende at indføre fleks ned til 1-2 timer om ugen, og helt bandlyse at folk under 40 kunne få førtidspension.....
Så pigen fra artiklen findes slet ikke efter 2013 reglerne!

Men historien kunne bruges rent politisk, for kort efter, skønnede regeringen, at ca 25.000førtidspensionister kunne sættes i Carina Jørgensens sted, og rent taktisk var det jo smart at kunne bevilge fleks ned til 1-2 timer om ugen.
Da Carina Jørgensen stod frem, var det 12½ time der var det magiske tal.

Man må IKKE kunne blive selvforsørgende og/eller delvist selvforsørgende i et fleksjob, hvis man modtager førtidspension. Kan man blive delvist selvforsørgende via fleksjob, så ryger førtidspensionen hvis man er førtidspensionist på reglerne efter 2003.

De fleste, hvis ikke alle førtidspensionister efter 2003, har fået vurderet og dokumenteret, at de ikke har nogen arbejdsevne, at behandlingsmulighederne er udtømt og tilstanden varig.

Så det er jo imponerende, at nogen så alligevel får en arbejdsevne, en bedring af tilstanden og at den rette behandling var førtidspension

Og i virkeligheden er det jo et svært emne at diskuterer, for man ønsker jo at alle skal leve de liv de kan. Og få et arbejde hvis det er dét de vil. Men hver gang der står en førtidspensionist og vil arbejde, så går det indirekte ud over alle dem der ikke kan arbejde, for hovsa.......hvis der står 10 førtidspensionister og gerne vil i arbejde, så er der måske endnu flere....og er der endnu flere, så er de måske blevet tilkendt en førtidspension på forkert grundlag, for de har jo ingen arbejdsevne, behandlingsmulighederne er udtømte og tilstanden varig. Måske skal alle sammen revurderes, for der er noget der ikke stemmer!?
Måske kommer de for let til pensionen?? Så må vi hellere stramme reglerne endnu mere!!
En 22 årig Carina Jørgensen som har fået tilkendt førtidspension, men som nu arbejder 16 timer i et skånejob. Så må vi da sætte fleksbevillingerne ned til 1-2 timer, så endnu flere kan komme med ombord...og sagde du 22 år, jamen så indføre vi da lige at alle under 40 år ikke kan få førtidspension, for der er åbenbart en masse unge mennesker på forkert hylde.

Det er bare rigtig synd for alle dem der virkelig ikke KAN arbejde og som ingen arbejdsevne har, eller får. For de stærkeste der har bevist at de gerne vil arbejde på trods af pensionen, har fået strammet reglerne SÅ meget, at kommunerne vil sikre sig, at INGEN førtidspensionister har så meget som en lille rest arbejdsevne tilbage - derfor fleks ned til 1-2 timer pr uge.
Det er SLUT med begrebet, at førtidspensionister ''pludselig'' kan få det så godt, at de går fra sengeleje til arbejdsplads - derfor klinisk funktion, rehabiliteringsteam og ressourceforløb.

Altid dejligt når folk får det bedre, og ønskværdigt at de også får en arbejdsevne. Men for filan da, deres bedring bliver andres kamp, blod, sved og tårer!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 14:13   #19
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Helene kr det er ikke slut med folk på Løntilskud se svaret jeg har fået af rådmanden og Har efter når jeg siger jeg kender op til 10 som har løntilskud ved siden af pensionen at du siger det er slut er din sandhed men virkeligheden forholder sig anderledes. Hvis det var slut havde de nok igen førtidspension dem jeg kender som har løntilskud job på autisme center nordbo så havde kommunen frakendt den og hvis du gider høre på hvad jeg siger løntilskud job kan ikke sidestilles med fleksjob. Udover det så kan du selv læse at jeg har fået lov til løntilskudsjob ved siden af pensionen. Og ja det synd for dem der ikke kan få pension nu men jeg fik min pension med en arbejdsevne på 12 timer på lovlig vis så skal jeg vil ikke bøde for de strammer lovgivning til det urimelig det synes jeg ikke er rimeligt.

Jeg synes i stedet de skal se positivt på at der er nogle der ønsker at bidrage under særlig e skånehensyn i stedet for at gå efter deres ydelse der er nogle der fik førtidspensionen efter 2003 som rent faktisk fik den på lovlig vis med en rest erhverves evne det ikke deres skyld at staten strammer lovgivning i jagten på besparelser som de pålagt fra EU side.

Ikke alle kommuner gav fleksjob hvis man feks havde en arbejdsevne på 10 timer efter 2003 så gav de førtidspension i mange tilfælde.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 14:32   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ikke i mange tilfælde, men i nogle tilfælde....
I dag ville de give fleks i stedet, det er en del af spareplanen.

Vi har også en del herinde, som er visiteret til fleks med under 10 timer om ugen, selvom de nok burde have haft pension i stedet. På gamle regler før 2013.

Sidst redigeret af Ninja; 14-08-2013 kl. 14:54.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praksisnyt fra DUKH: Invaliditetsydelse og overgang til ny førtidspension carolines Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 5 20-05-2013 01:22
Skattereformen vedr. førtidspension Don Jon Politik og Samfund 18 25-06-2012 07:30
Overgang til førtidspension MartinM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2010 09:49
Overgang til førtidspension fra forudbetalt kontanthjælp... Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 20-10-2009 12:36
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension