K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2013, 00:13   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror faktisk kun de svare på, om man har nok til en sag om førtidspension eller ej. Det er vist ment som en slags hurtig vurdering, så man enten ved om man er kandidat til FTP eller ej, når man går der fra.

Det er op til sagsbehandleren hvad der så videre skal ske.

Regeringen vil jo gøre op med den lange sagsbehandlingstid på området - og det foregår så på den måde med kontant afregning ved kasse ét

Indtil videre synes jeg de møder lyder ganske ubehagelige, jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen succesoplevelser endnu.....tværtimod.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 10:56   #12
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Jeg havde forstået, at man skulle have svar med det samme?

Altså man deltager i mødet med det tværfaglige team, som så beslutter med det samme hvad der skal ske.

Har jeg misforstået dette?

Synes virkelig det lyder som en frygtelig oplevelse, at du har siddet der, foran 10 personer og blevet bombarderet med spørgsmål.

Og ikke fået det mindste afklaring.

Det er virkelig chokerende, at systemet er blevet så råt, under dække af at man vil "hjælpe" sårbare mennesker.

Føj, siger jeg. Man kommer til at tænke tilbage på metoderne der blev anvendt under 2. Verdenskrig, til at skaffe sig af med mennesker der ikke passede ind i deres nye 1000års-rige.

Nej, nej, hvor er det sørgeligt

Jeg står selv for samme tur inden for nær fremtid

og de bedste tanker fra Frida
Tak Frida hvor har du ret, jeg har skrevet til min SB for at få fortalt hvad der egentlig skete på det grufulde møde, som hun skrev kan jeg få min sag op i pensions rådet, men det var der sikkert ingen mening i, da en af deltagerne sidder der, og hun sagde på mødet at det kommer der ikke noget ud af ....
Helenekr .... ja meget ubehageligt, det møde fylder stadig alt i mit hovede, nu venter jeg svar fra Mette Frederiksen (S)
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 11:48   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber absolut, du får noget ud af det, men nok svært at bedømme en subjektiv oplevelse. Håber ikke du bare med tiden får et standardsvar fra ministeriet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 21:56   #14
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Vildt at der var 10 mennesker med, der var "kun" 4 med til mit og det var rigeligt mig.. også min sagsbehandler..
Øv det kan ikke ha været rart
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 22:17   #15
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Puh det lyder som en ubehagelig oplevelse...ved ikke hvad jeg skal sige...venter selv på at de skal oprette disse teams i min kommune, for alt i min sag er gjort klar. Jeg vil dog gerne have fleksjob, men det er jo samme fremgangsmåde....
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 23:37   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ingehelene Se meddelelser
, som hun skrev kan jeg få min sag op i pensions rådet, men det var der sikkert ingen mening i, da en af deltagerne sidder der, og hun sagde på mødet at det kommer der ikke noget ud af ....
Måske ikke, men et afslag kan jo ankes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 17:52   #17
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Ank hvis du er bare det mindste utilfreds med deres afgørelse jeg har selv i dag modtaget brev fra BAN med afgørelse om at min sag skal tages op igen jeg har skrevet brevet efter så i kan se hvad de har skrevet og givet som begrundelse for deres afgørelse, en afgørelse som jeg finder ok jeg havde helst set at de bare tilkendte mig fleksjob, men jeg har fået det næstbedste nemlig medhold i næsten alle mine klagepunkter og sagen er hjemvist til kommunen med besked om at de skal tage sagen op igen, du kan læse om min historie her http://www.k10.dk/showthread.php?t=18309

Sidst redigeret af Dyrmose; 23-03-2013 kl. 17:57.
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 15:26   #18
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Jeg har idag fået brev fra min SB, som skriver at man ikke kan anke, ej heller klage over rehabiliteringsteamet afgørelse omkring at jeg søgte indstilling til påbegyndelse af FP og fik et nej ...... Hun skriver at jeg kan søge pensionsnævnet efter paragraf 17 .... er der nogle der ved hvad man gør ?
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 16:06   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skrev du ikke at du havde søgt efter §17....så skal du vel ikke gøre det endnu en gang...

Det første du bør gøre selvom det kan være nok så svært...det er at lade være med at give op på forhånd....og bare tro på alt kommunen fortæller dig...og slet ikke hvis det er mundtligt...

Alle ved godt at det er en møj situation du befinder dig i....mange har prøvet at stå i samme....eller næsten samme(pga nye regler) som dig....

Du kan klage over alle afgørelser....og ja..i første omgang er det de samme personer som ser på sagen....men hvis de fastholder deres afslag....ja så SKAL de sende sagen videre ud til beskæftiglesesankenævnet også kaldet BAN...

Der sidder nogle helt andre personer som ikke har set din sag før..

Så det kan godt være at det ikke lige hjælper på den afgørelse din kommune har kommet med....men det kan jo være at BAN er af en anden mening end din kommune...

Uden at vide noget som helst om din sag...så kunne jeg forstille mig at det din sagsbehandler skriver du ikke kan klage over....det er sikkert over den indstilling rehabiliteringsteamet er kommet med...

Jeg er lidt i tvivl om hvordan det er med disse nye teams....men så længe det kun er en indstilling...ja så skal det såmænd nok være at man ikke kan klage over den....men du kan altid klage over afgørelser...

Der er forskel på indstillinger og på afgørelser..

Der er også forskel på om man søger en §17 eller om man søger en §17 på det foreliggende grundlag....dette kan du læse om i pensionsloven

Du bør fremover holde dig til at gøre alt med kommunen skriftligt....og skal du til møder...så optag dem...

Så bør du gøre alt du kan for ikke at bare tro på alt de siger....det er set mange gange at de lige frem lyver eller at de lige frem ikke kender til lovgivningen på det område de sidder med...og derfor skal alt gøres skriftligt så man har dokumentation på alt de "siger"

Det er selvfølgelig noget møj at tingene er sådan i vores samfund....men sådan er det desværre.....og der sidder rigtig mange derude som giver op undervejs og bliver til en brik i deres økonomiske puslespil...

Lige ang reglerne herinde....

Al politik osv skal ikke ind i disse tråde....

Al politik skal holdes i de rigtige kategorier..http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31

Så alt det med Mette Frederiksen bør du oprette en ny tråd til...

Du skal dog ikke holde vejret hvis du tror at det hjælper at skrive til hende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 17:06   #20
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
tak for dit brugbar svar webmaster ..... jo jeg har søgt FP paragraf 17, efter de nye regler i jan.2013 .... de regler går ud på at jeg først skulle møde rehabiliseringsteamet, deres "job" var så om de vil indstille mig til Pensionsnævnet omkring FP, .... min SB skrev at jeg selv kunne søge pensionsnævnet, (paragraf 17) når nu rehabiliseringsteamet gav afslag på indstillingen....
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension