K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2013, 14:55   #1
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Afslag

Har idag været til møde med rehabilingsteamet, .... det er noget af det værste jeg nogensinde har været med til, der sad 10 mennesker og spurgte mig om ja jeg ved ikke hvad, jeg er total ør i hovedet, tænk at mennesker skal udsættes for sådan en behandling, jeg har kol og lider af angst så det var noget af en prøvelse, de fortalte mig at de ikke skønnede at jeg skal overgå til FP.... jeg kunne derefter få min sag op i Pensionrådet, men det fik jeg ikke noget ud af fortalte den ene person som deltog fra Pensionsrådet hmmm tænker jeg så .... hvad gør jeg nu , håber virkelig I her inde kan hjælpe mig ....
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 15:17   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal blive i din oprindelige tråd....

Kære Ingerhelene

.... så er det lettere for os andre at få overblik i din sag.

Du er ved at opdage systemet, på den hårde måde.

Så nu ved du, at du er havnet i en retssal, hvor kun beviser og dokumentation er gyldigt.

Bare alle nybegyndere ville læse og forstå din sag.

Du beder nu om skriftlige afgørelser og du søger aktindsigt i alt, hvis ikke du allerede har alt på skrift. Derefter klager du.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 15:37   #3
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Hej

Kedeligt, hvis du er gået alene til sådan en omgang.

Nu skal du afvente deres afslag på skrift. Samtidig kan du udbede dig aktindsigt, så du kan se hvad de har af oplysninger på dig. De oplysninger skal indeholde udtalelser om at din tilstand er stationær og uden behandlingsmuligheder.

Hvis dette er tilfældet søger du en førtidspension efter §17 på de foreliggende oplysninger.

Derefter afventer du svaret, som muligvis bliver negativt.

Så skal der ankes.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 15:55   #4
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
tak skal I ha' for svar ..... Jeg har søgt efter paragraf 17 , den 8 jan.2013 ... en ting jeg jeg synes er underligt er at kun en person ud af de 10 havde fået fra speciallægens erklæring hvori der bla. står ....at min tilstand er stationær og ingen behandlingsmuligheder, der kan bedre den arbejdsmæssige prognose ... hvem klager man til efter den nye reform ?
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 15:57   #5
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
sørgeligt for dig .
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 16:22   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg er ret overbevist om, at du bare klager til kommunen som hidtil. De skal så tage stilling til om de vil ændre noget og ellers skal de sende din klage videre op i systemet
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 18:11   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ingehelene Se meddelelser
tak skal I ha' for svar ..... Jeg har søgt efter paragraf 17 , den 8 jan.2013 ... en ting jeg jeg synes er underligt er at kun en person ud af de 10 havde fået fra speciallægens erklæring hvori der bla. står ....at min tilstand er stationær og ingen behandlingsmuligheder, der kan bedre den arbejdsmæssige prognose ... hvem klager man til efter den nye reform ?
Du skal jo lige have den skriftlige afslag/afgørelse. Det er begrundelsen deri, man skal forholde sig til. Og deri er der en klagevejledning som fortæller, hvem du skal klage til (altid til den afdeling, som har sendt dig afgørelsen)... Har de oplyst dig afslag mundtligt, så bed om den skriftlige afgørelse...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 19:28   #8
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Hej IngeHelen
Har du ikke mulighed for at få en med næste gang, det er ikke sjovt at sidde selv, og de har også nemmere ved at kører med dig som de vil, samt få deres vilje, men hvis du har en med som kender til systemet. Tror det kunne være godt, også når du har angst, kender selv til det med at have angst, tager helst ikke nogen steder uden en og slet ikke til sådanne møder.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 11:09   #9
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
ja jeg vil klage, men desværre er det jo de samme mennesker der skal se på min klage, nej jeg har ikke nogle der kan gå med mig, jeg er stadig utrolig skuffet/ked af den måde teamet taklede min sag igår ..... Jeg vil skrive til Mette Frederiksen og spørge om det er meningen med den den nye reform, at ydmyge syge mennesker på den måde ......
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 19:19   #10
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg havde forstået, at man skulle have svar med det samme?

Altså man deltager i mødet med det tværfaglige team, som så beslutter med det samme hvad der skal ske.

Har jeg misforstået dette?

Synes virkelig det lyder som en frygtelig oplevelse, at du har siddet der, foran 10 personer og blevet bombarderet med spørgsmål.

Og ikke fået det mindste afklaring.

Det er virkelig chokerende, at systemet er blevet så råt, under dække af at man vil "hjælpe" sårbare mennesker.

Føj, siger jeg. Man kommer til at tænke tilbage på metoderne der blev anvendt under 2. Verdenskrig, til at skaffe sig af med mennesker der ikke passede ind i deres nye 1000års-rige.

Nej, nej, hvor er det sørgeligt

Jeg står selv for samme tur inden for nær fremtid

og de bedste tanker fra Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension