K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2013, 16:39   #1
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Exclamation Ændringer i tilskud til medicin træder i kraft den 4.3.2013

Lider du af kroniske/neurogene smerter ?
Jeg gør -

Det kan godt være at der i forvejen ligger en tråd om dette - men jeg er ikke faldet over den - og for øvrigt synes jeg informationen med rette kan lægges ud herinde.

Og er blevet opmærksom på, at der den 4. marts 2013 ændres i tilskuddet til visse stærke lægemidler.

Det anbefales, at man tager kontakt til sin egen læge for flere oplysninger jfr.: http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/med...8C2313F23.ashx

Der henvises i øvrigt til dette link :

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...r-tilskud.aspx

Mon vi kommer til at stå i kø hos lægen ??
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 17:14   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for dette indlæg....jeg var slet ikke klar over at disse tilskud ville forsvinde....

Tørre straks sveden af panden da det jeg tager ikke er på listen...

Kunne forstille mig at dette vil ramme en del herinde da der er mange som får dolol osv

Så hermed en opfordring til lige at se listen igennem om din medicin bliver ramt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 17:41   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
puha kan se jeg bliver ramt på alt hvad jeg tager, gemobol, dole og til migræne petinin, gad vide om de er opmærksome på det på smerte klinikken.

det bliver bare ved og ved
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 17:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil nok være smart at tage kontakt til dem hvis man bliver ramt....så man kan se om der er muligheder for at ændre medicin eller behandling osv
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 23:38   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Kunne forstille mig at dette vil ramme en del herinde da der er mange som får dolol osv
Så vidt jeg kan se af listen, så er det kun Dolol brusetabletter og altså ikke f.eks. Dolol kapsler.

Hvad angår Mandolgin er det både brusetabletter, kapsler og suppositorier.
Mandolgin Retard depottabletter og Mandolgin Uno depotabletter er også på listen.

Tadol suppositorier, er også med på listen. Men ikke tadol kapsler.

Jeg får selv Dolol kapsler 50 mg, men ofte får jeg nogen, der hedder noget andet, f.eks. Mandolgin, Tadol eller Tramadol, og den jeg har nu hedder Tradolan, dem har jeg ikke fået før.

Så længe der er flere forskellige salgs, som indeholder det samme, og det kun er et, eller få, af mærkerne de ændrer tilskuddet til, så er det vel ikke noget problem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 23-02-2013 kl. 23:45.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 23:46   #6
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Webmaster skrev bla. ...Kunne forstille mig at dette vil ramme en del herinde da der er mange som får dolol osv

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så vidt jeg kan se af listen, så er det kun Dolol brusetabletter og altså ikke f.eks. Dolol kapsler.
Vi er en anden del der får eks.vis contalgin, maldolgin og disse bliver berørt af ændringerne.
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 00:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 58hb Se meddelelser
Vi er en anden del der får eks.vis contalgin, maldolgin og disse bliver berørt af ændringerne.
Jeg formoder, at du mener "mandolgin".

Mandolgin indeholder det samme virksomme stof som Dolol, Tadol, Tramadol, Nobligan og Tradolan, nemlig tramadolhydrochlorid, så de burde nemt kunne erstattes af noget andet.

Hvordan det forholder sig med Contalgin ved jeg ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 24-02-2013 kl. 00:11.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 00:26   #8
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg formoder, at du mener "mandolgin".

Mandolgin indeholder det samme virksomme stof som Dolol, Tadol, Tramadol, Nobligan og Tradolan, nemlig tramadolhydrochlorid, så de burde nemt kunne erstattes af noget andet.

Hvordan det forholder sig med Contalgin ved jeg ikke.
- Nårh ja.. det var en ved-siden-af-tastefejl

Her er endnu et link (mere overskuelig) til tilskudsændringer:

http://www.faks.dk/forside/2012-03-1...kudsaendringer
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Hvornår træder den nye kontanthjælpsreform i kraft ? Birkes-musen Politik og Samfund 4 04-05-2013 22:34
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
tilskud til medicin Bassemanden Alt det andet 4 30-06-2010 22:00
FN konventionen træder i kraft på søndag Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 12 11-09-2009 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension