K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2013, 00:50   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Mistet hørelsen i det ene øre.

Af en eller anden grund vågnede jeg op hvor jeg pludseligt slet ikke kan høre noget i venstre øre og det hviner til tider. Det er virkeligt trælst og jeg ved ikke rigtigt hvad det skyldes. Det kan godt "bare" være en masse ørevoks, men har brugt det du kan købe på apoteket til at skylle øret ud, men det har slet ikke hjulpet.

Mit problem er nu at ørelægen har 6-8 ugers ventetid og lægen vil ikke gøre det i den åbne ugentlige konsultation, så der er også meget lang ventetid.

Jeg kan virkeligt ikke rende rundt i 6 uger uden at kunne høre på det ene øre, hvad kan jeg gøre?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 01:15   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Man kan på apoteket købe noget, der hedder removox, mener jeg det hedder. Det er et middel, flydende, der skal dryppes ind i øregangen, og efter 5-10 minutter skal det skylles ud med "ørepumpe". Det er super effektivt!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 01:55   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Man kan på apoteket købe noget, der hedder removox, mener jeg det hedder. Det er et middel, flydende, der skal dryppes ind i øregangen, og efter 5-10 minutter skal det skylles ud med "ørepumpe". Det er super effektivt!
Det er det jeg har brugt. Det har ikke hjulpet på problemet, selv efter mange skyld.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 02:51   #4
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Det prøvede jeg for en del år siden, møg ubehageligt.
Det viste sig at det bare var en ordenligt klump ørevoks, min egen læge skyllede den ud med en kæmpe sprøjte med lunkent vand, nøj en lettelse at kunne høre igen
Jeg prøvede også removax og øreskyl fra apoteket, som det meste andet håndkøbsskrammel virkede det overhovedet ikke.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 03:05   #5
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
det behøver ikke være lægen der kigger og skyller.
En sygeplejerske eller Social og sundhedsassistent kan klare det lille indgreb.
Det burde være muligt, at få en hurtig tid hos en af dem i din lægekonsultation. De fleste lægehuse har netop de faggrupper tilknyttet.
De kigger ind i øret og ser de noget som de ikke er kompetente til at ordne eller noget ser anderledes ud end forventet -så overlader de til lægen.
Men for at komme til nu - er kodeordet måske smerte
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 05:05   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Sikke da en dårlig læge du har hvis ikke han vil hjælpe dig, har han set dig i øret ?

og vuderet at han ikke kan hjælpe dig måske pga. der er så meget ørevoks,

hvis ja, så hjælper de ting du kan købe på Apoteket nok heler ikke.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 07:05   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Havde det samme problem....og der var også lang ventetid på de ørelæger...

Jeg blev dog ved med at ringe til andre ørelæger jeg fandt via nettet....man skal jo ikke bruge en henvisning mere....

Jeg fandt efter ca en halv times søgning en ørelæge der kunne "tage" mig kun 2 dage senere...

Så bliv ved med at ringe rundt til forskellige ørelæger...og se om ikke en af dem kunne have en hurtigere tid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 08:56   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er utilfredsstillende....

Kære Abraxus

... med så lang ventetid når man ikke kender årsagen til din døvhed og tinnitus.

Læs lidt om det her:http://www.google.dk/#q=sudden+deafn...w=1218&bih=598

Hvis du på noget tidspunkt bliver svimmel ud over det normale, skal du kontakte lægen påny.

Tinnitus: mange mediciner kan forværre tilstanden.

Fodzone-terapi kan have en dæmpende virkning.

Hilsen Peter Sudden Deafness, Tinnitusser samt Menier, siden 10 april 1981 kl 1530.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 09:28   #9
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Da du reelt ikke VED om det er ørevoks, så ringer du i lægens tlf tid om morgenen og siger at den er HELT gal og så burde de virkelig se dig!

Jeg har nogle gange haft væske i ørerne og når jeg har ringet og fortalt hvordan det føltes har jeg fået en tid samme dag for det SKAL tjekkes.

Så som nogen andre skriver, det er vist en dårlig læge du har dig der.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 10:21   #10
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Ellers venter du til efter kl. 16 og ringer til vagtlægen - sommetider kan overdrivelse fremme forståelsen

Du kan jo altid sige til vagtlæge at du har ondt i øret
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har mistet min motivation ! hboegelund Dit og Dat 10 07-03-2013 01:46
mistet ret til ledighedsydelse bamsemor Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2012 00:10
mistet sygepenge jolle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 17-04-2012 07:52
råd.. har mistet en del af synet maja-bell Alt det andet 40 20-06-2011 21:18
Mistet Ledighedsydelse. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2005 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension