K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2009, 14:44   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror vi allesammen har et ønske om at være på forkant med situationen, hvilket praktisk talt er umuligt med en sag ved kommenen. Bla en af grundende til, at man ryger længere ned med nakken....

Kommunen har aldrig haft ry for at kunne tænke fremsigtet, den kan kun komme med her og nu løsninger. Og det endda ikke engang sikkert....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 16:25   #12
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hejsa..

Jeg fik afvide hvis jeg strartet på uddannelse med lønnet praktik, skulle virksomheden betale lærligeløn og kommune ville så refunderet fra lærlinge løn til voksenløn - og kunne få kørsel godgørelse, men ved ikke om man kan få sådan en aftale - det kommer jo lidt and på sagsbehandlen og deres vijle.....vil jeg tro!!!

Det kan være andere har et bedre bud....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 18:54   #13
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Cape.

Det er godt nok 6 år siden jeg blev færdig med mit studie på revalidering, så ved ikke om reglerne er ændret.
Dengang når jeg var i lønnet praktik, trak de den fra revalideringsydelsen
(svarede til dagpengesats) fra, og fik resten fra kommune.
Transportudgiften var der på det tidspunkt en egenbetaling på 210 kr. kommunen betalte så fra de 210 kr op til det beløb jeg havde udgift på.
( transportmiddel de regner med er de offentlige busser, tog).
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 22:23   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse mere om revalidering nedenfor.

Og hvis du klikker på linket, så kan du læse videre, hvor der findes flere detaljer om, hvilken hjælp du kan få.

Når du har pløjet dig igennem, så vender du selvfølgelig bare tilbage, hvis du har nogle spørgsmål.

Citat:
§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse og særlig ydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap6

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension