K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2013, 09:26   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En funktionsbeskrivelse kan laves enten i REVA-centret ef fys. eller ergotereapout, eller i hjemmet.

På REVA-centret kan du netop have en fast person ved din side, under hele forløb, eller hvordan i nu bedst tilretterlægger et forløb, så dine skånebehov opfyldes.

Du skal, efter min bedste overbevisning IKKE afklares i et praktik forløb i virksomhed eller lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 09:51   #12
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ens eksmand må faktisk godt hjælpe til derhjemme....det siger Ankestyrelsen at de godt må....

Det er bare de skide kontrolgrupper der vil have at folk skal tro noget andet...

Der er intet belæg for at sige at en eksmand eller kvinde ikke må hjælpe til hvis man feks er syg...

Det største problem er hvis man blander økonomien sammen...altså får hjælp økonomisk osv....det må man ikke...

Men Ankestyrelsen har selv sagt at hvis ens tidligere partner evt kan hjælpe til hvis man er syg...ja så er det helt i orden...

Man skal også lige huske at de kontrolgrupper....ja de får altså kun medhold i ca 25 % af de sager de laver....Ankestyrelsen fejer de resterende 75 % af sager helt af bordet...
Det er utroligt så meget forskel der kan være i reglerne når man spørger kontrolgruppen i kommunen, for de var ligeglade med hvor syg jeg var, det de skulle tage stilling til var om jeg havde ret til penge! Det var den melding jeg fik, men de har heller ikk nogle beviser, for de har måtte ringe først til min eksmands fætter, så derefter min eksmand. Tænker at det er mig der er anmeldt for social bedrageri, så hvorfor ikk gå til mig, men det er nok fordi der ingenting er at finde...
Men jeg ved at hvis de mener de har noget holdbart, så vil jeg sige at så må ankestyrelsen tage stilling til om jeg er syg og skal bruge hjælp.
Selv min sag har været oppe i børn og unge udvalget, da min sagsbehandler fra kommunen kom med en bekymring for mine børn, over at jeg var blevet alene med dem. Oppe i børn og unge ku de se en masse flotte udtalelser på mine unger og at de trives, så sagen blev afsluttet med det samme, men de spurgte om jeg skulle bruge støtte i hverdagen og det takkede jeg pænt nej til for jeg havde en god støtte i min eksmand og min mor, hvilket de svarede at så længe vi ku gøre det sådan, så var det bar sådan det skulle gøres..

Som jeg har skevet så er der intet økonomisk blandet sammen.. Det er udelukkende hjælp til børn og indkøb osv jeg har fået.. Vi har hver vores buget, hvilket kommunen kan se, og de vil kunne se min eksmands arbejdsbil på min adr hver dag, da han jo henter børn og aflevere dem hos mig, men den står her ikk natten over osv, for han sover her ikk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
En funktionsbeskrivelse kan laves enten i REVA-centret ef fys. eller ergotereapout, eller i hjemmet.

På REVA-centret kan du netop have en fast person ved din side, under hele forløb, eller hvordan i nu bedst tilretterlægger et forløb, så dine skånebehov opfyldes.

Du skal, efter min bedste overbevisning IKKE afklares i et praktik forløb i virksomhed eller lign.

VH Popiae
Hvordan foregår sådan en funktionsbeskrivelse så?? Og i ens eget hjem?? Altså kommer der en, der skal se mig, hvordan jeg fungere i mit eget hjem?? Ja undskyld mine spørgsmål, men aner slet ikk hvordan det foregår :/
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 10:01   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Vi har intet økonomisk sammen, jeg står for alle mine udgifter selv og det fremgår af mit buget. Jeg får også børnepenge fra min eksmand, hvilket også fremgår af mit buget og overførsler.. Men kontrolgruppen har rent ud sagt til mig at de er skide ligeglade med om jeg er syg. de skal tjekke om jeg har ret til penge og intet andet
Det lyder som om, at du har styr på det.

Hvis kommunen indkalder dig til forhør, eller blot indkalder dig til møde, og du så finder ud af, at der reelt er tale om et forhør, så skal du være opmærksom på, at de ikke må gøre dette, så sådan et møde bør du simpelthen forlade, med det samme.

Og hvis de kommer med nogle underlige påstande, så bed om, at få det på skrift.

Alt hvad der har med kommunen at gøre bør foregå på skrift, så det kan dokumenteres hvad der er sagt/skrevet og aftalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 10:27   #14
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det lyder som om, at du har styr på det.

Hvis kommunen indkalder dig til forhør, eller blot indkalder dig til møde, og du så finder ud af, at der reelt er tale om et forhør, så skal du være opmærksom på, at de ikke må gøre dette, så sådan et møde bør du simpelthen forlade, med det samme.

Og hvis de kommer med nogle underlige påstande, så bed om, at få det på skrift.

Alt hvad der har med kommunen at gøre bør foregå på skrift, så det kan dokumenteres hvad der er sagt/skrevet og aftalt.
Det lyder også som om du har godt styr på det
Det gør at jeg vil føle mig lidt mere sikker. Jeg har snakket med kommunen i telefonen, da jeg selv ringede dem op, for jeg havde jo hørt de både kontaktede min eksmand og hans fætter ( de havde skrevet et brev hvor de udtalte at de var i tvivl om min eks boede på den adr han var tilmeldt) Så ringede hans fætter først og blev udspurgt, men som han sagde, min fætter bor ved mig! Så modtog min eks så brev at de var stadig i tvivl og så ringede min eks til kommunen for han havde ikk mulighed for at tage fri til det møde, hun var en direkte møgso, hendes svar var stort set kun okay, ja og nej på en meget arrogant måde
Hun forlangte min eks kom til møde, men han sagde han havde ret til at ringe og meddele hvor han opholdt sig og var ikk tvunget til at møde op og fortælle det.
Så ringede jeg til hende og hun var så modbydelig..
Men vi aftalte et møde i telefon og det skal jeg så til, men hun udspurgte mig jo også i telefonen. skal jeg sige fra overfor det?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det lyder som om, at du har styr på det.

Hvis kommunen indkalder dig til forhør, eller blot indkalder dig til møde, og du så finder ud af, at der reelt er tale om et forhør, så skal du være opmærksom på, at de ikke må gøre dette, så sådan et møde bør du simpelthen forlade, med det samme.

Og hvis de kommer med nogle underlige påstande, så bed om, at få det på skrift.

Alt hvad der har med kommunen at gøre bør foregå på skrift, så det kan dokumenteres hvad der er sagt/skrevet og aftalt.
Der skulle vel aldrig være nogen der har nogle paragraffer jeg kan gå efter Det lyder så godt når man lige kan smide sådan et par stykker på bordet

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
En funktionsbeskrivelse kan laves enten i REVA-centret ef fys. eller ergotereapout, eller i hjemmet.

På REVA-centret kan du netop have en fast person ved din side, under hele forløb, eller hvordan i nu bedst tilretterlægger et forløb, så dine skånebehov opfyldes.

Du skal, efter min bedste overbevisning IKKE afklares i et praktik forløb i virksomhed eller lign.

VH Popiae
Okay jamen så kan jeg jo faktisk ikk forlange mere Og det vil hjælpe mig utroligt meget at vide at jeg ikke skal sendes ud til en masse, som jeg ved på forhånd vil blive et kæmpe nederlag for mig, for det vil det, uden tvivl :/

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ens eksmand må faktisk godt hjælpe til derhjemme....det siger Ankestyrelsen at de godt må....

Det er bare de skide kontrolgrupper der vil have at folk skal tro noget andet...

Der er intet belæg for at sige at en eksmand eller kvinde ikke må hjælpe til hvis man feks er syg...

Det største problem er hvis man blander økonomien sammen...altså får hjælp økonomisk osv....det må man ikke...

Men Ankestyrelsen har selv sagt at hvis ens tidligere partner evt kan hjælpe til hvis man er syg...ja så er det helt i orden...

Man skal også lige huske at de kontrolgrupper....ja de får altså kun medhold i ca 25 % af de sager de laver....Ankestyrelsen fejer de resterende 75 % af sager helt af bordet...
Du har ikke nogle paragraffer jeg kan gå efter, eller afgørelser inde fra ankestyrelsen, for hende den flinke dame fra kommunen holder fast i at de kan ikk tage stilling til om jeg er syg og skal ha hjælp. og da jeg hævede stemmen over det svar, fik jeg pænt af vide at hun skulle jo ikk blive syg af at snakke med mig :/ Sikke en behandling tænker jeg :/

Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Det lyder også som om du har godt styr på det
Det gør at jeg vil føle mig lidt mere sikker. Jeg har snakket med kommunen i telefonen, da jeg selv ringede dem op, for jeg havde jo hørt de både kontaktede min eksmand og hans fætter ( de havde skrevet et brev hvor de udtalte at de var i tvivl om min eks boede på den adr han var tilmeldt) Så ringede hans fætter først og blev udspurgt, men som han sagde, min fætter bor ved mig! Så modtog min eks så brev at de var stadig i tvivl og så ringede min eks til kommunen for han havde ikk mulighed for at tage fri til det møde, hun var en direkte møgso, hendes svar var stort set kun okay, ja og nej på en meget arrogant måde
Hun forlangte min eks kom til møde, men han sagde han havde ret til at ringe og meddele hvor han opholdt sig og var ikk tvunget til at møde op og fortælle det.
Så ringede jeg til hende og hun var så modbydelig..
Men vi aftalte et møde i telefon og det skal jeg så til, men hun udspurgte mig jo også i telefonen. skal jeg sige fra overfor det?
Og jeg har bestemt også tænkt mig at optage hele samtalen, der kommer til at foregå, for som jeg skrev var hun ufattelig modbydelig i telefonen, og sagde nogle knap så pæne ting til mig, bl.a at hun skulle jo ikk blive syg af at snakke med mig, jeg sagde så at det var da noget af en service at få oppe fra en kommunen og jeg sagde ærligt til hende at jeg syntes hun snakkede ufatteligt arrogant. Hun grinte bar af mig. Men vil gerne høre lidt mere om det med at de ikk må forhøre mig, for det er jeg jo næsten 100 % sikker på at hun vil....
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 23:39   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Og jeg har bestemt også tænkt mig at optage hele samtalen, der kommer til at foregå, for som jeg skrev var hun ufattelig modbydelig i telefonen, og sagde nogle knap så pæne ting til mig, bl.a at hun skulle jo ikk blive syg af at snakke med mig, jeg sagde så at det var da noget af en service at få oppe fra en kommunen og jeg sagde ærligt til hende at jeg syntes hun snakkede ufatteligt arrogant. Hun grinte bar af mig. Men vil gerne høre lidt mere om det med at de ikk må forhøre mig, for det er jeg jo næsten 100 % sikker på at hun vil....
Det blev debatteret kraftigt herinde på et tidspunkt, og så fandt jeg sørme en relevant tråd.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...orh%F8r&page=4
Prøv at læse fra #37, så vidt jeg kan se er det deromkring, der begynder at komme noget om rettigheder o.l.

Der er også noget om emnet her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...light=forh%F8r
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring af arbejdsevne ! SolenOgMånen Jeg er kommet i praktik. 8 06-05-2011 14:45
afklaring af arbejdsevne dj75dk Alt det andet 1 13-07-2010 20:56
arbejdsevne afklaring ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 23 06-05-2010 17:50
I job og afklaring af arbejdsevne GitteB Spørgsmål ang fleksjob 19 06-10-2007 20:50
Afklaring af arbejdsevne Hjorth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-04-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension