K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2013, 00:34   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De kan sagtens springe den over og sende sagen videre til rehabiliteringsteamet...

De gør det kun i sager hvor lægen har skrevet at en arbejdsprøvning vil væsentligt forværre ens helbred....

Normalen er dog at alle skal arbejdsprøves....men der kan selvfølgelig være undtagelser alt efter ens helbred...

Vi har også set flere få deres pension uden at have været igennem en arbejdsprøvning...

Så nej din sag behøver ikke ligge på køl....

Efter de nye regler...ja så har de desuden også den mulighed at sende folk igennem et ressourceforløb....som vil være et skræddersyet tilbud til den enkelte....bestående af både behandling og jobtræning...

Men hvis de skal sende en i sådan et forløb...ja så kræver det at der er et udviklingsperspektiv...og er der ikke det...ja så giver det ikke mening at sende folk i det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2013, 09:55   #12
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ønsker dig Alt held og lykke....
Tak skal i have!

Men er der nogle herinde, som har nogen IDE til, HVAD sagsbehandleren MULIGVIS kan finde på, INDEN rehab.team?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 07:33   #13
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Udtalelse fra psykiater.

Hej til Alle herinde igen!

Nå, så kom udtalelsen fra psykiateren. I der står en masse fis rent indledningsmæssigt, men, ordret siger den, at : "Pgl. findes ikke at have behov for udredning i psykiatrisk team. Pgl. har bevaret sin virkelighedsopfattelse, situationsfornemmelse og intelligensmæssigt synes min umiddelbare vurdering, at placere ham et stykke over middel. Hans problematik er en ret svær Morbus Chron, som trods intensive og opslidende hospitalsforløb, ikke har påvirket hans psyke negativt. Jeg finder derfor ikke, at det vil være relevant at introducere pgl. til behandling med antidepressivum, eller anden form for medikamentiel behandling. Endvidere finder Jeg det ikke relevant at forvente at pgl. vil kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg ser ikke nogen muligheder for behandling af pgl. i psykisk regi, hvis udfald vil være ønskelig, hverken for forvaltningen eller pgl. selv. MA/HRSC."

Jeg talte med sagsbehandleren igår - og nu lyder det til, at hendes leder skal tage stilling til, hvorvidt sagen skal til rehab.team eller ej. Skal den det, skal sagen først foreligges lægekonsulenten (som iflg. hende, skal se om sagen indeholder nok lægelig til at komme på rehab. team. Gør den det, skal der indhentes en lægeerklæring fra min egen læge, og SÅ skal den vidst derind. Gør den ikke det, skal Jeg fortsætte afklaring i sygedagpenge regi.

Hvormange af Jer, har prøvet det her? Og hvad FANNAN SKAL der til for at tilfredsstille hende?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 10:30   #14
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Super udtalelse du har fået der.

Som jeg læser dit sagsforløb her lyder det til at din sagsbehandler har helt styr på hvad der kræves for et godt rehab. team møde.

Lægeerklæringen fra din egen læge er tvungen og at det skal forbi lægekonsulenten, kan som sagtens være til din fordel.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 10:57   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tror altså sagen er ved at være der, når sagsbehandleren begynder at vende, ja der skal jo meget til, men så er der noget om snakken.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny spec.læge erklæring. esmum Alt det andet 10 08-01-2013 12:04
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
spec læge i roskilde rolle Dit og Dat 0 18-11-2009 15:33
min læge pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 2 03-11-2008 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension