K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2010, 22:09   #1
BRANDO
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 24
Styrke: 15
BRANDO er ny på vejen
Tid .... Fp

Hvorfor skal det ta 4-5 mdr før man får svar om man får Fp , når både Rigshospitalet - egen læge - afklarings stedet - og kommunens egen "læge" skriver at jeg ALDRIG kommer ud og arbejde igen , da der er MEGET stor chance for at min sygdom kun bliver værre , og i værste fald lam endu værre kan blokere luftvejene ....
BRANDO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 23:06   #2
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Det er fordi det er pensionteamets behandlingstid i øjeblikket i den kommune du bor i.
Du foreslår vel ikke at du skal springe alle andre over køen som osse afventer en en afgørelse !!
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 08:53   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BRANDO Se meddelelser
Hvorfor skal det ta 4-5 mdr før man får svar om man får Fp , når både Rigshospitalet - egen læge - afklarings stedet - og kommunens egen "læge" skriver at jeg ALDRIG kommer ud og arbejde igen , da der er MEGET stor chance for at min sygdom kun bliver værre , og i værste fald lam endu værre kan blokere luftvejene ....
er det en §18 hvor din sagsbehandler har indstillet til pension
samt hvorlangt er din sag kommet
har du fået et brev om du kan møde op og snakke med din pensionnævn
det er nemlig først når sagen er kommet til det nævn som skal afgøre din pension de har 3 måneder til at afgøre din sag.

så ingen kan rigtig svar på dit spørgsmål, når vi ikke ved hvor din sag lægger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 09:42   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mlaa32 Se meddelelser
Det er fordi det er pensionteamets behandlingstid i øjeblikket i den kommune du bor i.
Du foreslår vel ikke at du skal springe alle andre over køen som osse afventer en en afgørelse !!
for god ordens skyld når først det er pensions teamet i hænde og man har modtaget brev om det , så er behandlingstiden tre måneder ...

Inden da har de fleste kommuner en gruppe som kigger på det først og her kan det ligge ganske længe .. men når det er i teamet så skal den behandles inden for lovens ramme på tre måneder (eller der skal et brev ud med begrundelse for forsinkelse og travlhed er ikke en gyldig grund ) så nej man skal ikke springe nogen over men man skal måske se at få fingeren ud


§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
  Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 15:40   #5
BRANDO
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 24
Styrke: 15
BRANDO er ny på vejen
Tak for alle jeres hjælpende svar ....

Jeg ved ik hvad pargraf jeg indstilles til .....
Mine papir er lige sendt til nævnet
BRANDO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 23:12   #6
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hejdien

det er rigtigt a den skal behandles på maks 3 mdr.

Men så er der sygdom. ferie, afspadsering og alt muligt andet som de kan bruge som undskyldning for at det tager længere.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 08:10   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De er ikke selv så begejstrede for at trække tiden unødigt ud på det stadie, da en forlænget tid ofte betyder udbetaling 'med tilbagevirkende kraft' i tilfælde af tilkendelse. Så det er dyrt for dem, hvorfor det da også er sjældent de trækker tiden ud....

Tror der gik 28 dage for mit eget vedkommende, fra sagen var nævnet i hænde, til jeg fik tilkendlsen på skrift. Jeg bor i København.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 08:38   #8
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
For mit vedkommende var nævnet ca. 5 måneder om afgørelsen - pga ekstraordinær travlhed osv. Jeg fik dog et brev om, at de 3 måneder ikke ville holde. Jeg fik afslag på min ansøgning. Da jeg ankede til Besæftigelsesankenævnet, hvor de mente at sagsbehandlingen ville tage omkring 4 måneder, gik der 7. Ventetiden var forfærdelig - men alligevel det hele værd. Jeg vandt nemlig sagen i beskæftigelsesankenævnet og kommunen måtte betale mig en masse penge, da min ret til pension så faldt med tilbagevirkende kraft 1 år tilbage i tiden.
Jeg bor i København.
Jeg håber, at din sag går glat igennem. Det er på tide, at nogle gør det!!!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension