K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2015, 18:27   #1
Duster
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Duster er ny på vejen
Flexjobber i gammel ordning ønsker andet arb.

Har været ansat i den samme stilling i godt 5 år. Jeg var egentlig glad for mit arbejde, men flere venner påpegede, at arbejdsgiveren udnyttede mig - både ekstra tid og ingen betaling for anden ekspertise.
Et par møder senere, først med arbejdsgiveren og derefter både arbejdsgiveren og jobkonsulenten følte jeg mig virkelig lille. Arbejdsgiveren kunne bestemme 100% hvordan min arbejdstid skulle ligge, også selv om det påvirkede min sygdom. Siden da har der været dårlig luft mellem mig og arbejdsgiveren.
Nu har jeg måske chancen for et nyt arbejde inden for samme branche.
Mit spørgsmål lyder: Hvordan er muligheden for flexydelse (firmaet søger ikke specifikt efter en flexjobber)?

Sidst redigeret af Duster; 20-01-2015 kl. 18:31. Årsag: stavefejl
Duster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 19:11   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad mener du? Flexydelse som i efterløn til fleksjobbere?

Er du opmærksom på at du ved jobskift vil få mindre i løn idet du kun vil få løn for de timer du arbejder? De øvrige timer får du fleksløntilskud.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 19:43   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du siger op, vil du få karentæne.

finder du et nyt job, skal du være opmærksom på du vil fåløn efter den nye ordning, alså for de timer du arbejder og der til ffleksløn tilskud, de fleste går ret meget ned i løn, men bliver i sær straffet i ens pension, da man jo kun får pension for de arbejdne timer,

men du kan godt søge andet job, det er der ingen der kan hindre dig i, og få det lavet som fleksjob
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 19:43   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Du har kun mulighed for at modtage fleksydelse hvis du har indbetalt til ordningen selv.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 19:49   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du skifter job så vil du overgå til de nye regler...

Der vil du få løn for de timer du arbejder og så vil du yderligt få et flekslønstilskud

Du kan læse mere her http://star.dk/da/Ydelser-og-ferie/F...entilskud.aspx

Husk når du skal have oprettet den nye stilling som et fleksjob og der skal skrives kontrakt...

Så skal du huske at få alle dine skånehensyn ind i kontrakten....således at der ikke vil være tvivl om tingene fremover...

Det er jobkonsulenten der skal oprette jobbet som et fleksjob og udforme aftalen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 12:32   #6
Duster
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Duster er ny på vejen
Lad mig prøve at samle nogle af mine facts.
Jeg er berettiget til pension efter ordningen, som bl.a. kræver medlemskab af en a-kasse i et vist antal år.
Job-annoncen indebærer en beregnet timeløn godt 185,00 kr. (ca. 20,00 kr. mere end jeg får i dag).
Mig bekendt, så fungerer de nye regler med en såkaldt arbejdsintensitets-vurdering, som, hvis jeg skærer det ud meget firkantet, lad os sige, at jeg kan holde mig "kørende" 25 timer om ugen, men effektiviteten (arbejdsintensiteten) er 80%, så vil der "mangle" først de 5 timer og derefter de 12 timer op til maximale 37 timer / uge. Er det korrekt?
Er det for firkant sat op?
Hvis jeg skiftede job, hvor meget ville jeg så miste/vinde, hvis jeg f.eks. arbejdede 30 timer / uge og arbejdsintensiteten var 80%?
Duster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 12:41   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan regne ud hvad du vil få udbetalt ialt ved at bruge en fleksløntilskud beregner.
F.eks på denne webside http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 13:07   #8
Duster
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Duster er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen allesammen.
Det var en fornøjelse at læse svarene, og jeg kan ikke glemme, hvor hurtigt jeg modtog dem.
Tak
Duster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 16:36   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Duster Se meddelelser
Lad mig prøve at samle nogle af mine facts.
Jeg er berettiget til pension efter ordningen, som bl.a. kræver medlemskab af en a-kasse i et vist antal år.
Job-annoncen indebærer en beregnet timeløn godt 185,00 kr. (ca. 20,00 kr. mere end jeg får i dag).
Mig bekendt, så fungerer de nye regler med en såkaldt arbejdsintensitets-vurdering, som, hvis jeg skærer det ud meget firkantet, lad os sige, at jeg kan holde mig "kørende" 25 timer om ugen, men effektiviteten (arbejdsintensiteten) er 80%, så vil der "mangle" først de 5 timer og derefter de 12 timer op til maximale 37 timer / uge. Er det korrekt?
Er det for firkant sat op?
Hvis jeg skiftede job, hvor meget ville jeg så miste/vinde, hvis jeg f.eks. arbejdede 30 timer / uge og arbejdsintensiteten var 80%?
Det er ikke din a-kasse, der skal administrere din fleksydelse.
Det er kommunen. Har du slet ikke indbetalt bidrag til kommunen for at få fleksydelse (efterløn) til den tid?
Din A-kasse kan du ikke bruge til noget, ikke som fleksjobber.
Din fagforening kan du fortsat bruge til noget, feks. til problemer og løn på arbejdspladsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 23:52   #10
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hvis dit fleksjob ikke tilgodeser dine skånehensyn, og arbejdsgiver ikke er interesseret i at tilpasse dette, vil du næppe komme i karantæne hvis du afbryder ansættelsen, særlig når du har et andet job på hånden.
Men rådfør dig med din fleksjobskonsulent hvis det bliver nødvendigt at stoppe i job før du kan overgå til det andet

Man "må" altid stoppe i et fleksjob, der ikke tilgodeser ens skånebehov, eller hvis man bliver dårligere af at være i arbejde.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension