K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2009, 17:36   #71
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der skal kun lige rettes i sidste linje, hvor du skriver selvforsørgende - der skal stå kan ikke blive delvist selvforsørgende (som jo hvad fleks er).

Ellers synes jeg den er god!

Love og § må de andre komme med, for det cykler bare rundt for mig, hehe....

Hvor er det synd du skal alt det igennem. suk.
Tusind tak, Helenekr! Det har du da helt ret i og jeg har fluks fået ændret den sidste linje til: ........realistisk at finde et fleksjob og kan dermed ikke blive delvist selvforsørgende. Rigtig godt set!

Ja, det er simpelthen som at være midt i et mareridt man ikke kan vågne op af, suk.......hold kæft, hvor er jeg træt af det.

Knus herfra
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 20:26   #72
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hobitten,

Jeg har lige læst hele din tråd, sikke en sag. Jeg lider selv af generaliseret angst og har flg. med diagnoser: atypisk depression, udbrændtheds drepression, ADHD træk og det nyeste - borderline samt personligheds forstyrrelser. Min sag mod ftp. i hht. §18 er igang, senest er min sagsbehandler stoppet og ved at rykke jobcenter chefen, tror jeg at den er igang igen. Indtil videre har lægekonsulenten konkluderes at ikke alle behandlings muligheder er udtømt, men når jeg ser på din sag så bliver de det vidst aldrig. Jeg har dog skubbet mig selv ud over grænserne en gang i 2 arbejdsprøvninger og det kan jeg bare ikke igen.

Min psykisk lidelser kommer størst til udtryk i smerter og træthed. Jeg har mere eller mindre et ståltråds korset omkring hele overkroppen som strammes til såfremt jeg overskrider mine egne grænser eller på anden møde stresser eller lider psykisk. Det bedste råd hertil er at få slappet af og finde roen i dig selv.

Nå men det jeg lige ville høre dig i al din anke og klage sag var om du også får arbejdet på at få betaling iht. §74 med tilbage virkende kraft. !??. De skal ikke have lov til at blotte dig fuldstændig, så håber at du kan få overskud til at arbejde på det også og få nogle penge i kassen.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 20:46   #73
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hobitten,

Jeg har lige læst hele din tråd, sikke en sag. Jeg lider selv af generaliseret angst og har flg. med diagnoser: atypisk depression, udbrændtheds drepression, ADHD træk og det nyeste - borderline samt personligheds forstyrrelser. Min sag mod ftp. i hht. §18 er igang, senest er min sagsbehandler stoppet og ved at rykke jobcenter chefen, tror jeg at den er igang igen. Indtil videre har lægekonsulenten konkluderes at ikke alle behandlings muligheder er udtømt, men når jeg ser på din sag så bliver de det vidst aldrig. Jeg har dog skubbet mig selv ud over grænserne en gang i 2 arbejdsprøvninger og det kan jeg bare ikke igen.

Min psykisk lidelser kommer størst til udtryk i smerter og træthed. Jeg har mere eller mindre et ståltråds korset omkring hele overkroppen som strammes til såfremt jeg overskrider mine egne grænser eller på anden møde stresser eller lider psykisk. Det bedste råd hertil er at få slappet af og finde roen i dig selv.

Nå men det jeg lige ville høre dig i al din anke og klage sag var om du også får arbejdet på at få betaling iht. §74 med tilbage virkende kraft. !??. De skal ikke have lov til at blotte dig fuldstændig, så håber at du kan få overskud til at arbejde på det også og få nogle penge i kassen.

Held og lykke.

Kh. EE
Kære Enteneller,

Jeg kan godt høre at de heller ikke behandler dig godt! Men det er så nemt at trampe på dem der i forvejen er psykisk syge og meget sårbare og det benytter de sig sgu af!

Nej, jeg bliver simpelthen så rasende på alle syges vegne, tænk at de vil være det bekendt!??

Jeg har det ligesom dig: jeg kan mærke det med det samme når jeg overtræder mine egne mine grænser, jeg får smerter, migræne med opkast og bliver meget deprimeret, så kender det kun alt for godt.

Jeg har skrevet en mail til min jobkonsulent mht om hun kunne rådgive mig om hvordan jeg får søgt om $ 74i (ringede til kommunen som sagde at det måtte min fleks jobkonsulent vide og at jeg skulle spørge hende) og forventer da at få et svar fra hende imorgen. Du mener at jeg skal tilføje dette punkt i min klage og have det med tilbagevirkende kraft? For hvor lang tid tilbage? Ja, jeg spørger måske dumt, men alt dette her gør mig kun endnu mere forvirret end jeg er i forvejen.

til dig,
Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 10:37   #74
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hobitten,

Jeg tror ikke at du skal blande §74 ind i din klage over din ftp sag. Bliv bare ved din sagsbehandler og få undersøgt dine muligheder for at komme under §74. Såfremt dette lader sig gøre kan jeg ikke se, at du ikke også skal have det med tilbagevirkende kraft, efter din revaliderings ydelse stoppede, men det kan du jo så tage efter flg.

Der er sikkert desværre stor sandsynlighed for at alle veje peger på kontanthjælp, men det er da værd at undersøge.

Mht. din klage til beskæftigelses ankenævnet, der skal du lige passe på ikke at lave mudderkastning mod visitationsteamet. Du skriver bla. at "det valgte de arrogant at overhøre", jeg kan godt forstå at du er gal og det kan beskæftigelses ankenævnet nok også, men pas på med tillægsordene.

Derudover syntes jeg at du måske skal have lidt flere "desværre" ord ind i teksten. At du "desværre ikke magtede at arbejde mere end 7 - 8 timer" eller desværre ikke magtede 12,5 timer osv. Hele din sag peger jo mod ftp. du har forsøgt revalidering og fleksjob visitering uden held til at bringe det videre og har tvært imod fået det dårligere - er sat op i medicin. "Alle behandlings muligheder er udtømt og din lidelse er varig", det er netop en sådan konklusion der skal pege på at at du skal have ftp. Dine læge papirer råber denne sætning ind i ørerne på visitations teamet så hvad er der gået galt ??. Hvad har lægekonsulenten skrevet i sin vurdering af din sag ?. Jeg har allerede fået en vurdering fra min lk. og han skriver at der skal indhentes yderligere, da han foreløbig vurderere at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømt. Jeg tænker hvad sagde din lægekonsulent for det har jo også stor betydning.

Held og lykke med det hele, godt du holder ved.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 11:26   #75
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hobitten,

Jeg tror ikke at du skal blande §74 ind i din klage over din ftp sag. Bliv bare ved din sagsbehandler og få undersøgt dine muligheder for at komme under §74. Såfremt dette lader sig gøre kan jeg ikke se, at du ikke også skal have det med tilbagevirkende kraft, efter din revaliderings ydelse stoppede, men det kan du jo så tage efter flg.

Der er sikkert desværre stor sandsynlighed for at alle veje peger på kontanthjælp, men det er da værd at undersøge.

Mht. din klage til beskæftigelses ankenævnet, der skal du lige passe på ikke at lave mudderkastning mod visitationsteamet. Du skriver bla. at "det valgte de arrogant at overhøre", jeg kan godt forstå at du er gal og det kan beskæftigelses ankenævnet nok også, men pas på med tillægsordene.

Derudover syntes jeg at du måske skal have lidt flere "desværre" ord ind i teksten. At du "desværre ikke magtede at arbejde mere end 7 - 8 timer" eller desværre ikke magtede 12,5 timer osv. Hele din sag peger jo mod ftp. du har forsøgt revalidering og fleksjob visitering uden held til at bringe det videre og har tvært imod fået det dårligere - er sat op i medicin. "Alle behandlings muligheder er udtømt og din lidelse er varig", det er netop en sådan konklusion der skal pege på at at du skal have ftp. Dine læge papirer råber denne sætning ind i ørerne på visitations teamet så hvad er der gået galt ??. Hvad har lægekonsulenten skrevet i sin vurdering af din sag ?. Jeg har allerede fået en vurdering fra min lk. og han skriver at der skal indhentes yderligere, da han foreløbig vurderere at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømt. Jeg tænker hvad sagde din lægekonsulent for det har jo også stor betydning.

Held og lykke med det hele, godt du holder ved.

Kh. EE
Hej Enteneller.

Ja, jeg er sgu gal, men kan godt se hvad du mener og har besluttet mig for at stryge tillægsordet "arrogant", hehe...... og vil da også putte et par "desværre" ind i teksten som foreslået!

Ang. lægekonsulenten så er det bl.a. ham jeg citerer i klagen:
Citat:
”......Hun skønnes stationær uden udsigt til fuld helbredelse, af seneste statusattest af d. 20/05-2009 fremgår, at tilstanden er blevet forringet i forbindelse med arbejdsprøvning og at det derfor næppe kan forventes, at hun kan fungere i ca. 12 timer ugentligt på arbejdsmarkedet. Psykiatrien peger antagelig på progressionsrapport af d. 19/12-2008 med samme konklusion. Sammenfattende er der tale om en kronisk lidelse med nedsat funktionsevne i optimal medicinsk behandling. Arbejdsindsatsen må forventes at være under 12 timer om ugen.”
Så han er også på min side, men det har åbenbart ikke haft den store betydning....

Knus,
Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:37   #76
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hobitten,

Så fatter man bare ikke hvad deres problem er med at give dig pension??. !! Husk også at få forklaret at du altså ikke er så aktiv som det fremgår at den konklusion de har lavet på dig under aktiviteter.

I øvrigt er det klart, at man er aktiv og ansvarlig når man er i arbejdsprøvning eller i arbejde i det hele taget, som du var på politi stationen, man vil jo gerne vise hvad man kan. Vi er jo alle pligtopfyldende, men det kommer så også os selv "tilgode", man må ligge sig syg og krybe til korset. Dog er der jo ingen der ville sidde og hænge og være dårlig under arbejdet for så ved man godt, at man må kravle hjem i smerte hvis man så kan det. Så hellere blive væk, det tænker de ikke på.!!

Det ville nok være meget godt at få forklaret lidt herom også. Du skal nok se det som om at beskæftigelses ankenævnet ikke ser andet end de papirer de har og konklusionen fra visitations teamet. De må forstå at du under arbejdsprøvningen naturligvis gjorde alt dit bedste for at det skulle gå godt, men det gjorde det bare ikke. Hvad var der med de pauser der ? Glemte du at holde dem eller kunne du bare ikke, de skal helst ikke kunne se at det bare er at få dig arbejdsprøvet på ny med nye skånebehov. Som jeg ser min egen sag vil jeg måske nok kunne arbejde 8, 10 og enddog måske 12 timer pr. uge, men ikke meget mere end en måned eller 2, så er jeg færdig. Mon ikke det er det samme for dig ?.

Efter sidste arbejdsprøvning "mistede" jeg mine børn, de bor nu fast hos deres far. Jeg ser dem dog ofte, men jeg har måtte erkende at jeg ikke kan passe dem fuld tid blot et par dage eller en uge. Det er hårdt at have børn, jeg arbejder nu på at komme på fode og hjælpe dem og deres far så godt som muligt samtidig med at jeg plejer mig selv. Men havde jeg undgået den seneste arbejdsprøvning var jeg ikke kommet så langt ud tror. Jeg endte et par dage på psykiatrisk skadestue og det var simpelhent fordi at presset blev for stort. Så man skal passe på hvad man presses ud i og hvis alle lægelige papirer siger, at du har vist dit max, jamen så er alle behandlingsmuligheder udtømt og du skal have ftp.

Held og lykke igen igen.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 13:36   #77
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hobitten,

Så fatter man bare ikke hvad deres problem er med at give dig pension??. !! Husk også at få forklaret at du altså ikke er så aktiv som det fremgår at den konklusion de har lavet på dig under aktiviteter.

I øvrigt er det klart, at man er aktiv og ansvarlig når man er i arbejdsprøvning eller i arbejde i det hele taget, som du var på politi stationen, man vil jo gerne vise hvad man kan. Vi er jo alle pligtopfyldende, men det kommer så også os selv "tilgode", man må ligge sig syg og krybe til korset. Dog er der jo ingen der ville sidde og hænge og være dårlig under arbejdet for så ved man godt, at man må kravle hjem i smerte hvis man så kan det. Så hellere blive væk, det tænker de ikke på.!!

Det ville nok være meget godt at få forklaret lidt herom også. Du skal nok se det som om at beskæftigelses ankenævnet ikke ser andet end de papirer de har og konklusionen fra visitations teamet. De må forstå at du under arbejdsprøvningen naturligvis gjorde alt dit bedste for at det skulle gå godt, men det gjorde det bare ikke. Hvad var der med de pauser der ? Glemte du at holde dem eller kunne du bare ikke, de skal helst ikke kunne se at det bare er at få dig arbejdsprøvet på ny med nye skånebehov. Som jeg ser min egen sag vil jeg måske nok kunne arbejde 8, 10 og enddog måske 12 timer pr. uge, men ikke meget mere end en måned eller 2, så er jeg færdig. Mon ikke det er det samme for dig ?.

Efter sidste arbejdsprøvning "mistede" jeg mine børn, de bor nu fast hos deres far. Jeg ser dem dog ofte, men jeg har måtte erkende at jeg ikke kan passe dem fuld tid blot et par dage eller en uge. Det er hårdt at have børn, jeg arbejder nu på at komme på fode og hjælpe dem og deres far så godt som muligt samtidig med at jeg plejer mig selv. Men havde jeg undgået den seneste arbejdsprøvning var jeg ikke kommet så langt ud tror. Jeg endte et par dage på psykiatrisk skadestue og det var simpelhent fordi at presset blev for stort. Så man skal passe på hvad man presses ud i og hvis alle lægelige papirer siger, at du har vist dit max, jamen så er alle behandlingsmuligheder udtømt og du skal have ftp.

Held og lykke igen igen.

EE
Hej Enteneller!

Så har jeg fået tilføjet det sidste til min klage. Skal lige have den printet ud på biblioteket og så skal den afleveres på Socialforvaltningen. Gad vide hvad de siger til den?

God dag til Jer alle
fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 14:00   #78
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ova ja, det blir da spændende!!

Du må STRAKS melde når de har skrevet tilbage....!!!!!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 14:36   #79
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ova ja, det blir da spændende!!

Du må STRAKS melde når de har skrevet tilbage....!!!!!


Jeps, det skal jeg nok! Her er forresten den færdige klage. Hvad synes du om den? Jeg afleverer den først imorgen.

Citat:
xxxxxxxx d. 18/10-2009
Til Beskæftigelsesankenævnet

Jeg vil gerne klage over Socialforvaltningen xxxxxxxxxxxxxx afslag vedr. påbegyndelse af sag om førtidspension.

1.Socialforvaltningen vurderer at behandlingsmæssige foranstaltninger ikke har været afprøvet hvilket er i direkte modstrid med min psykiaters Specifikke Helbredsattest af d. 22/07-2009 samt kommunens egen psykiatriske speciallægekonsulent, xxxxxxxxxxxxxxx, citat:”......Hun skønnes stationær uden udsigt til fuld helbredelse, af seneste statusattest af d. 20/05-2009 fremgår, at tilstanden er blevet forringet i forbindelse med arbejdsprøvning og at det derfor næppe kan forventes, at hun kan fungere i ca. 12 timer ugentligt på arbejdsmarkedet. Psykiatrien peger antagelig på progressionsrapport af d. 19/12-2008 med samme konklusion. Sammenfattende er der tale om en kronisk lidelse med nedsat funktionsevne i optimal medicinsk behandling. Arbejdsindsatsen må forventes at være under 12 timer om ugen.” citat slut.

2.Socialforvaltningen skriver bl.a.: Du arbejdede energisk og koncentreret. Dette er ukorrekt og det har de fra et citat (også ukorrekt) fra Visitationsteamet, Jobcenter Musvågevej hvilket jeg allerede gjorde indsigelser imod ved partshøringen, men det valgte de ikke at tage til efterretning med følgende svar: ”Visitationsteamet skal samtidig understrege, at vi er af den opfattelse, at der er citeret loyalt fra sagens akter herunder progressionsrapporten fra Dag- og Døgncentret.” Sandheden er, at der tværtimod i progressionsrapporten fra Projekt Spring-bræt s. 6 linje 19 ifølge arbejdsgiver oplyses, at: ” xxxxxxxxx har under perioden fået det gradvist fysisk og psykisk dårligere og har synligt for arbejdsgiver såvel som hendes jobkonsulent under praktikken kæmpet med utallige tiltagende helbredsmæssige gener/klager.”

3.Visitationsteamet har heller ikke taget mine kommentarer vedr. fritidsliv til efterretning. De skriver: ”Endvidere beskrives det, at du har et aktivt fritidsliv, hvor du synger, tegner, maler, laver håndarbejde og web-design.” Det passer ikke at jeg har et aktivt fritidsliv: Jeg gik til kor i xxxxxxxx Kirke for ca. 4 år siden, men måtte stoppe fordi det også stressede mig. Min sidste tegning blev tegnet i marts 2004 og jeg har ikke rørt en strikkepind i 3 år. Og ang. web-design er der kun tale om, at jeg har siddet og leget lidt med at prøve at lave en hjemmeside på nogle gratis sider, hvor man blot skal vælge forskellige elementer, som man vil have skal indgå på hjemmesiden, men det er heller ikke blevet til mere. Ét er hvad ens interesser er, noget andet er om man har overskud og ressourcer til at praktisere dem og det har jeg ikke.

4.Yderligere kan jeg konkludere, at jeg igennem hele mit sygdomsforløb har passet min behandling og gjort mit yderste for at medvirke til uddannelsesforløb og arbejdsprøvninger. Som forløbet senest på xxxxxxxx politistation viste, magtede jeg desværre ikke at arbejde de planlagte 12 timer pr. uge uden et omfattende sygefravær, til trods for at der var taget alle nødvendige skånehensyn. Min arbejdsevne er vurderet til 7-8 timer pr. uge og jeg formår desværre ikke at arbejde mindst 12½ time pr. uge som er mindste timeantal, hvis det skal være realistisk at finde et fleksjob og kan dermed ikke blive delvist selvforsørgende. Dermed er jeg altså fastlåst i min nuværende situation som psykisk syg og uden forsørgelse på 18. måned!


Med venlig hilsen

xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx
fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 17:06   #80
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Hej alle.

Ja, det er lang tid siden at jeg har opdateret min tråd, men det er så som så med overskuddet..

Klagen til Beskæftigelsesankenævnet fik jeg desværre ikke medhold i....forstå det hvem der kan!?

Jeg har så været i en ny arbejdsprøvning i november 2010 i forbindelse med revurdering i Job På Særlige Vilkår (JSV). Det var på et lille kontor med utrolig søde mennesker og hvor alle mine skånebehov blev overholdt. Jeg nåede kun at være der i ca. 3 uger hvorefter min kontaktperson på arbejdsprøvningsstedet stoppede mit forløb, da hun ikke længere turde tage ansvaret for mit helbred, da jeg hurtigt fik det dårligere og dårligere og til sidst brød sammen på arbejdet.

Min arbejdsevne er efter denne arbejdsprøvning helt nede på 3 timer pr. uge altså en kraftig forværring fra sidste arbejdsprøvning, som var på ca. 7-8 t. pr. uge.

Min sagsbehandler i JSV vil desværre ikke indstille mig til påbegyndelse af førtidspensionssag, men gør alle mulige krumspring for at undgå det:

Min arbejdsprøvning startede d. 10/11-2010, men statusattesten fra min psykiater er fra d. 8/11-2010, altså fra 2 dage FØR jeg overhovedet var startet i arbejdsprøvning og det er den statusattest som min sagsbehandler har lagt til grund for sin konklusion om at jeg ikke skal indstilles til føp, da der i den statusattest står "at der ikke er sket noget ændring i patientens tilstands inden for det seneste år" (altså fra sidste arb.prøvning).

Da jeg fik resourceprofilen til gennemlæsning påpegede jeg dette og at han måtte indhente en ny statusattest fra min psykiater, da jeg i forbindelse med den nye arb.prøvning har fået en forværring i min tilstand. Da jeg så kom til møde i JSV i forbindelse med færdiggørelse af min resouceprofil og partshøring vil han kun gå med til at mine kommentarer vedr. statusattesten bliver tilføjet. Hele dette møde igennem sidder jeg og tudbrøler og har det rent ud sagt ad ******* til (føler pludselig forståelse for dem der pludselig går amok og smadrer hele kontoret for det har jeg ærlig talt stor lyst til, føler en afmagt så stor at det er ubeskriveligt).

Dagen efter skal jeg til ambulant samtale hos min psykiater, som oplyser mig om, at han d. 21/1-2011 har modtaget en anmodning om en ny statusattest fra min sagsbehandler, men at han ville vente med at skrive den indtil han havde talt med mig og ved selvsyn kunne se hvor skidt jeg havde det. Nu forstod jeg slet ingenting? Hvorfor siger sagsbehandleren ikke noget om, at han har sendt bud efter en ny statusattest? Det forstår jeg simpelthen ikke og skriver derefter en mail til ham hvori jeg spørger om dette.

Ugen efter skriver han tilbage at det har han da ikke? Jeg skriver tilbage at jeg har skriftligt bevis på det hvorefter han skriver tilbage 2 timer senere "at nu havde han fundet papiret på hans forespørgsel om en ny statusattest, den var blevet væk men nu var den fundet igen!

Et par dage senere ringer han til mig og fortæller, at nu har han modtaget den nye statusattest og der er taget kopi af den og den er indført i resourceprofilen som er afsendt til mig til partshøring.
Da jeg modtager papirerne dagen efter (igår lørdag) kan jeg se at den nye statusattest ikke har ændret på hans konklusion, men at han stadig citerer fra den gamle statusattest i konklusionen!?
Her er hvad han har skrevet:

Citat:
Sagsbehandlers konklusion
18-02-2011 Revurdering

Godkendt Den 170211 modtaget ny status fra XXXXX XXXXXXX dateret 160211, der anfører at der er sket en forværring af xxx's helbred og at hun ikke har den samme arbejdsevne mere. Dette ændrer dog ikke ved konklusion af 210111.
XXXX XXXXXXXX

21-01-2011 Revurdering

Godkendt Tilknyttet Konsortiet CABs arbejdsprøvningspakke i perioden 11.10-2010-07.01.2011.

XXXXXXX har været i ekstern arbejdsprøvning hos XXXXX XXXXXX.
Stillingbetegnelse: Kontormedarbejder.
Periode: 10.11.2010 - 07.01.2011. Arbejdsgiver stoppede forløbet før tid d. 30.11.2010.
Daglig mødetid: kl. 09.30-12.00, fri tirsdag og torsdag, svarende til 7,5 timer pr. uge.

Jf status dateret 081110 fra vanlig behandlende overlæge/psykiater XXXX XXXXXXX som har behandlet hende siden 97 er sygdomsbilledet stationært, og da XXXX fik afslag på FØP 2009 og lægeligt set er der ikke sket ændring, ses ikke grundlag for påbegyndelse af førtidspensionssag på nuværende tidspunkt. XXXX XXXXXXX

Jf. borgers kommentar til konklusion skal anføres at psykiater XXXX XXXXXXX i status dateret 081110 konkluderer at: "der er ikke sket nogen ændring i patientens tilstand inden for det seneste år. Der kan være mindre variationer med vinterforværring i form af øget træthed".
Læg mærke til hvordan han citerer den gamle statusattest i sin konklusion! Hvis det ikke var fordi jeg havde det så dårligt, så var det til at dø af grin over!

Her er hvad min psykiater har skrevet i den nye statusattest:

Citat:
Det drejer sig om en 38-årig kvinde, som er i behandling for depression. Patienten følges i Psykiatrisk Center XXXXXXX ambulatorium.
Patienten er i fast medicinsk behandling. Der kan ikke peges på yderligere behandlingsmuligheder. Patienten har været i arbejdsprøvning, hvor det konstateredes, at patientens arbejdsevne er på ca. 3 timer ugentligt. Der er således tale om en reduktion i forhold til tidligere arbejdsprøvning, hvor det vurderedes, at patientens arbejdsevne var 7-8 timer ugentlig.
Beskriver at hun meget hurtigt stresses, når hun stilles nogen konkrete opgaver. Har således en meget lav stresstærskel. Når patienten er blandt andre personer, og der er larmende omgivelser, så bliver hun hurtigt stresset.
Når hun oplever stress, så bliver hun også angst og humøret bliver dårligt. Angsten kan hurtig tage til. Kan i den forbindelse indimellem have oplevelse af uvirkelighed.
Patienten er fortsat meget træt. Det blev også anført i sidste statusattest, at patienten var generet af træthed, koncentrations- og hukommelsessvækkelse. Oplever nu, at trætheden er ret ensartet over hele året.
Det må således konstateres, at der er sket en forværring i patientens tilstand og denne forværring skyldes forandringer i den grundlæggende psykiske lidelse, den kroniske depression. Den slags forværring i tilstanden ses over tid og må ses som led i sygdomsudviklingen.
Den netop overståede arbejdsprøvning har afsløret denne forværring.

Med venlig hilsen
XXXXX XXXXXXX, overlæge/ls
Ved ikke helt hvad jeg skal skrive af kommentarer til min sagsbehandlers "konklusion" for jeg føler at jeg løber panden mod en mur og at lige meget hvad jeg gør og siger, så vil det ikke gøre nogen forskel.

P.S. Én god nyhed er der dog: i forbindelse med min §74 ansøgning var der et kvikt hoved inde i Ydelsescenter, som fandt ud af, at jeg var berettiget til ledighedsydelse pga. at jeg havde været i revalidering, så jeg fik ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft for al den tid jeg havde været uden indtægt og har således nu en fast månedlig indtægt. Gud velsigne den sagsbehandler som fandt fejlen!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
De sylter min klage Contanie Politik og Samfund 11 21-06-2013 14:48
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension