K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 17:48   #1
skorpio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
skorpio er ny på vejen
Job-afklaring.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Der drejer sig om min xmand og bedste ven.
Han har arbejdet som bygningssmaler i nælsten 40 år. Fik så knogleskørhed og har haft tre brud på rygsøjlen. Hans knæ er ødelagt og hans ene skulder. Han er simpelthen slidt op.
Har nu været sygemeldet siden Oktober 2011 og nu så været i forskellige arbejdsprøvninger. han har meget svært ved at holde til det. Har her så sidst været på Reva- hvor hans arbejdskonsulent lovede ham- at de efter jul ville ansøge om pension til ham. De havde så et møde lige før jul- hvor hun så sagde- at han nok lige måtte prøve 4 uger mere, bare så de var sikre på at pensionsagen ikke blev afslået.
forsættes.
skorpio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:50   #2
skorpio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
skorpio er ny på vejen
Job-afklaring 2.

Efter de 4 uger- ville de indstille ham til pensíon. - men så ringede hun den sidste dag han var der- og sagde-at hun havde talt med en anden (hans egen sagdbehandler har pludseligt ferie i 4 uger) så hun havde spurgt en anden- og han må igen tage 4 uger ekstra? Hans lægepapier er så dårlige at alene det skulle udløse en pension.
De har hele tiden sagt til ham- at han kunne være sikker på at få hans førtidspension- han er kun i arbejdsprøvning 2½ time om dagen og det er afklaret af han ikke vil kunne tage et fleksjob. Jeg tror at det måske handler om penge. Måske vil de gerne vente på at regeringen kommer med en ny lov vedr. førtidspension- men det er ikke rimeligt overfor manden.
Vil meget gerne høre fra jer.

Knus Skorpio.
skorpio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:59   #3
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Jeg vil foreslå dig at gå ind i den første tråd, trykke på "Besvar", og så poste den her 2. del der.

Det er ikke hensigtsmæssigt at oprette en helt ny tråd til en fortsættelse af en anden tråd.

- og så skal der nok komme nogle kloge hoveder og byde ind med svar til dig
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 18:08   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Du skriver "hans lægepapirer er så dårlig at alene disse ville udløse en pension"
Det er der så bare ikke noget der hedder.

Enhver her inde kan bekræfte at mange kommuner springer op og falder ned på hvad lægepapirer siger !

Ikke for at tage mødet fra dig, for det lyder til at der her er LANG vej igen.

Hvem har afklaret at han ikke kan påtage sig fleksjob ?
Der er trods alt en arbejdsrest, så i må nok belave jer på et langt forløb hvor i vil føle jer placeret mellem to stole.
Altså en kamp mellem fleksjob eller pension.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 18:24   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvordan er han afklaret mht at han ikke kan komme på flex ? for med et timetal på 2½ time pr dag lyder han mere som en der burde have flex fremfor pension da han jo så stadig har en rest erhvervsevne.

Ikke for at tage modet fra ham, men for at få pension skal erhvervsevnen længere ned.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 23:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
skorpio, jeg har bedt web om, at lægge dine to tråde sammen.

Det er svært for os andre, at råde og hjælpe dig hvis vi skal lede efter oplysningerne i flere tråde.

Så bliv her i din tråd, også med nye spørgsmål, så kan vi bedre hjælpe dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 10:47   #7
skorpio
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
skorpio er ny på vejen
Question Tak for jeres hjælp

Jeg havde håbet på at høre jeres historie- men måske har jeg formuleret min besked forkert.
Jeg ved nu at han kommer på førtidspension og kan slet ikke forstå den der skriver at det lyder som om han skal på fleksjob- for det kan han jo ikke med 2timer om dagen.
Jeg undrer mig meget over kommunernes vurdering- men ved at det drejer sig om kassetænkning. For hvis du er på sygedagpenge- får de jo kun refunderet nogle af pengene- hvis du er ude i arbejdsprøvning o.l.
En skriver til mig - at der ikke er noget der hedder "dårlige lægepapir"- det må så stå for din egen regning, for det er det de har sagt til ham!
Manden er jo slidt op og kan ikke mere klare et arbejde. Han er nu i den sidste afd- hvor det virkelig er skånejob-der vandrer folk rundt derude- som enten er sygemeldt-og skal tilbage til deres arbejde efter sygeperioden- andre der bare ikke kommer tilbage på arbejdsmarkedet og det er her jeg spørger ud i rummet- Hvad pokker er det de laver i kommunerne????
I alle tilfælde,tak til dem der ville hjælpe.
Knus Skorpio.
skorpio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 11:48   #8
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvad du gerne vil have hjælp til?

Hvis det er begrundelsen for, at han bliver forlænget, så spørg da sagsbehandleren, vi kan kun gætte vildt. Og spørg gerne via mail, så er du sikker på, at der ikke senere bliver tvivl om svaret.
Der må jo være en grund til, at forløbet skal forlænges.

Mit vilde gæt kunne være, at hans sag ikke er så ligetil, som det ellers lyder.

Det er ikke de lægelige oplysninger i sig selv, der medfører en førtidspension, men udelukkende den samlede arbejdsevne - herunder brug af arbejdsevnemetoden, hvor de lægelige oplysninger kun er 1 af 12 elementer.

Han kan arbejde 2½ timer dagligt. Er det med fuld eller nedsat effektivitet?

Der er mange borgere i Danmark, der er visiteret til flexjob med en ugentlig effektivitet på under 12½ timer.


Hvis han mener, at kommunen bevidst trækker tiden, så er der altid muligheden for at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag jf. § 17 i lov om social pension. Så skal kommunen træffe en afgørelse inden for tre måneder.
Men generelt vil jeg fraråde det, hvis det er tæt på, at kommunen selv indstiller til pension.

Kommunen får ikke refunderet en større del af deres udgift til sygedagpengene ved, at han er på Reva.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=134968
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 13:12   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skorpio Se meddelelser
Jeg havde håbet på at høre jeres historie- men måske har jeg formuleret min besked forkert.
Knus Skorpio.
Du må da gerne få min historie hvis du kan bruge den til noget.

jeg blev sygemeldt i 2004 efter en arbejdsskade ( erhvervsbetingetlidelse ) og derefter fyret.
Kom i arbejdsprøve på SIMU ( simulerende kontorvirksomhed i ca 8 - 9 mdr, deredter endnu en arbejdsprøvning på kontor 3 mdr.

Her blev jeg så vurderet til flex, men kommunen ville have afprøvet mig indenfor et andet erhverv.

Kom i en ny afprøvning ( havecenter / butik kunne slet ikke holde til det i mine arme ) så var der kun kort tid ).

Derefter gik turen til REVA i ca 16 uger, og nu er jeg så i arbejdsprøvning i lager / burik 2 3/4 time pr dag, og det løber til den 30/3 og så har jeg været der i 6 mdr.

Her sigtes mod flex, og får min afgørelse inden for de næste 6 uger.

Så lige om lidt er min sag 8 år gammel.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54
job og afklaring skattepige Spørgsmål ang fleksjob 7 15-08-2008 16:57
afklaring ann Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2006 21:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension