K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2014, 13:30   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Hlælp

Er her nogens er ved om man under revalidering, der ophører 30.06.2014 og som ikke er gennemført og revaydelse ophører d.30.06.2014 om man kan søge førtidspension på foreliggende grundlag og da overgår og afklares udfra den nye sats på sygedagpenge der ikke er afhængig af om man har samlever osv. eller ej? Hjælp haster lidt, håber en kan hjælpe mig. Tak til alle

altså om man under revalidering på revalideringsydelse kan søge om førtidspension på foreliggende grundlag?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 13:37   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
§17 ?

Håber nogen kan hjælpe mig, kan man søge førtidspension på foreliggendegrundlag hvis man er under revalideringsydelse og denne ophører d. 30.06.2014, men revalidering er ikke gennemført mht. formålet dvs. selvforsørgelse, i journal står jeg skal til at arbejdsprøves og søge kontanthjælp fra 30 06. 2014, er det mere hensigtsmæssigt at søge fp på foreliggende grundlag og da afklares med forsørgelse ? håber nogen kan hjælpe?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 14:01   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du er bedst tjent med af få den arbejdsprøvning som er nævnt i din plan, før du søger en 17 på det foreliggende, da kommunen vil give dig afslag med den begrundelse, at din arbejdsevne ikke er afprøvet, og du vil så alligevel skulle den igennem, med mindre at du i forvejen ligger til en førtidspension.

Du vil også gå glip af chancen/muligheden for at få fleks, da rehabilitering team ikke skal tage stilling til fleks ved en 17.2
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 14:05   #4
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Tak og gode pointer, men jeg tænker jeg skal møllen igennem uanset hvad, det jeg tænker at der kunne ligge i det var at jeg var sikret ydelse under hele afklarringen, udfra den nye lov, der træder i kræft 1 juli, sådan som det er i dag skal jeg også afklares men på kontanthjælp hvis jeg kan få det, dvs samtidigt have udsigt til ikke at kunne starte et familieliv pga forsørgelsespligten på kontanthjælp. Jeg vil meget gerne arbejde det jeg kan men kan ikke opnå selvforsørgelse og vil ikke have førtidspension, men gerne noget at leve af mens jeg udredes? giver det mening?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 14:15   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er det der sker når man ikke stiller sine spørgsmål i sine egne tråde...at man bliver forvirret over hvem der svar på hvad

Det er altid bedst at lave sine helt egne tråde når man selv har spørgsmål....hvis man stiller dem i andres tråde ja så kan det hurtigt afsporer tråden og man kan være i tvivl om hvem der svare på hvad...

Nu har jeg flyttet dit spørgsmål over i egen tråd så du kan forsætte her hvis du har flere spørgsmål
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 16:13   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
tak webmaster og jeg beklager til alle

og ser det først nu, da jeg ikke kunne finde tråden, og lavede en ny, er det muligt du kan slette den så? tak og beklage, jeg forsøger
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 19:51   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan bare lade den anden tråd være så forsvinder den i mængden...

Det vigtigste er at man stiller sine spørgsmål i ens egne tråde....så er man sikker på at få de rigtige svar og sikker på at der ikke opstår forvirring...

Finde sine egne tråde igen efter et stykke tid...

Øverst på siden kan du finde et link der hedder "MINE TRÅDE"....hvis du trykker på det ja så kan du se alle de tråde du har lavet...

Der er også et link lige ved siden af hvis du vil finde de svar du har lavet herinde....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 10:50   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der behøver ikke være særlig lang behandlingstid på en 17.2 på foreliggende grundlag, da der netop ikke skal indhentes nye informationer. Behøver ikke være en fordel, at "spekulere" i det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 11:03   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der behøver ikke være særlig lang behandlingstid på en 17.2 på foreliggende grundlag, da der netop ikke skal indhentes nye informationer. Behøver ikke være en fordel, at "spekulere" i det.
er enig når man i forvejen ved man ikke ligger til pension.

så kan det tage 14 dage eller mindre og så er man tilbage på kontanthjælp
da man ikke modtager sygedagpenge under en anke sag.

samt man vil stå i et lidt dårligere lys på kommunen, når man har søgt
en pension man ved ikke holder nogen steder.

ikke noget jeg havde gjort i hvert fald.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 08:25   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan ikke få en afklaring, af restarbejdsevnen, samtidig med at man har søgt/søger førtidspension på det foreliggende grundlag, måske §17, men jeg tvivler.

Du har brug for at få denne afklaring af restarbejdsevnen.

Har du fagforening, bør du kontakte dem for hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension