K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 16:28   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hårdt at "danse" med Slagelse kommune

Er bare så forbandet træt af al det bøvl jeg gang på gang oplever med jobcenter og kommunen .

Søgte jo sidste år §17 og fik afslag , så nu skal der jo ske noget "nyt" i min kontakt med jobcenter :-)

Ergo udfærdiger sb sygeopfølgningsplan ved samtale sep 11 ( det var slet ikke skrevet i dagsordenen) , så jeg var lettere overrasket .
Ved gennemlæsningen hjemme , ser jeg at sb har skrevet egenfortolkede lægediagnoser . Det skriver jeg så til sb hvor det kommer fra , for de har ingen kontakt haft til min læge. Og de diagnoser burde jo, synes jeg ,påpejes i rp og i skrivelser til pension og Ban , hvilket slet ikke er nævnt .
Svar tilbage at det var sb egne ord bla bla , og da sygeopfølgningsplanen er fejlfyldt bliver den arkiveret og sb starter ny . Igen med hendes egne ord og fortolkninger . Skriver tilbage nov 11 , at den kan jeg stadig ikke underskrive og har spørgsmål .
Hører intet , og sidste nyt er nu hvor jeg har klaget til borgerrådgiver feb 12 , skriver jobcenterchef at Team 2 ikke har modtaget min mail ( men jeg er velkommen til at sende den igen :-) ) . Utroværdigt , sb har endda skrevet i sygeopfølgningsplan ( nr 3 ), at jeg mangler svar og det undersøges . Bla Bla.

Midt dec aftales det at der startes ny sygeopfølgningsplan sammen med mig , sb vil sende udkast på mail og så kan jeg kommentere. Intet sker .

Så søger jeg skriftligt om aktindsigt beg jan , svar tilbage at sb vil ringe til mig , nægter at tage tlf , svar 1 uge efter at hun forgæves har prøvet at få fat i mig om jeg vil ringe . Skriver tilbage at jeg jo bare har søgt om aktindsigt , ups der provokerede , så svar tilbage at jeg snarest ville modtage akter samt det fremadrettede forløb fra jobcenter , der blev jeg lidt skræmt .

Næste opfølgningssamtale beg feb 12 , dagsordenen er alt andet end sygeopfølgningsplan . Så overrasket blev jeg igen da den blev ændret i nuet , og var mindre forberedt :-). Nævner vores aftale fra dec , : jamen jeg sender ikke den på mail og det kan godt være jeg lovede , men jeg gør det ikke. Ups det kunne hun jo bare have sagt i dec istedet for at lade mig vente . Men da jeg kommer hjem ligger der sørme udkast til plan på mail , forstår ingenting .

Men jeg har jo stadig ikke fået svar på "forsvundet" mail ( gav sb en kopi , men den er nok også væk , fik ingen kvittering :-) ) og aktindsigten fra 3 jan ej heller , så jeg mangler oplysninger før jeg overhovedet kan / vil skrive under.

Kører sag gennem borgerrådgiver om langsommelig sagsbehandling , manglende medinddragelse og manglende aktindsigt, men det tager ca 3 mdr , før hun kan lave henstilling til jobcenter om at gøre det bedre . Er lidt i tvivl om det er noget jeg kan bruge til noget , loven skal vel overholdes også uden om borgerrådgiver . Men måske er jeg bare lidt pessimistisk :-)

Fik indkaldelse midt marts ( nu går der 1 - 1 1/2 mdr imellem , er ellers vant til 3 mdr :-) ). Med udkastet til planen , ( har ikke svaret på den mail hun sendte , "den er forsvundet , ikke modtaget" , jeg bruger de samme kneb som de ). 1 uge inden mødet afleverede jeg personligt brev ( fik kvittering ) med spørgsmål til hendes plan . borgerrådgiveren sagde at de skal svare inden 10 kalenderdage . Sender lige en orientering til chefen ( samt tilbagemelding på at min mail er modtaget :-) , mails har det med at forsvinde . Fik kun kvittering fra chefen , ingen svar fra sb ( de 10 dage var d 20 /3 ) .

Torsdag skriver jeg til formanden ( byrådsmedlem ) , han udtalte til lokal avis , ovenpå den kritiske rapport om jobcenter ang sygemeldte , at han ville holde et vågent øje med jobcenters gøren og laden . Har heller ikke hørt noget ( er mailen forsvundet ? :-)

Så hvordan får jeg Sb og jobcenter til at svare mig ?,
Den sygeopfølgningsplan de nu efter 5 år for 1. gang kræver min underskrift , er ene og alene med henblik på § 100 , hvis nu revisorene fik lyst til at kigge mine udbetalinger igennem :-).
Og hvorfor må jeg ikke få af vide hvad der er begrundelsen for at der startes plan , opdagede faktisk at jeg var plan april sidste år da jeg søgte §17 , men det er slet ikke nævnt nogen steder.

Og planens formål er at der indhentes psykiatrisk speciallægeerklæring , mig oplyst kræves der ikke nogen plan når jeg samtykker ( hvilket jeg har gjort )
Så i mine øjne er sygeopfølgningsplan unødvendig .

Er ikke så tålmodig , så at vente på henstilling fra borgerrådgiver 3 mdr , på min ret til aktindsigt ( så er der gået 6 mdr ) , vil bare gerne kæmpe videre.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 08:44   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. sygeopfølgningsplan, bruges dette ifm kontanthjælp(aktiv socialpolitik §12b).
Denne SKAL laves når en borger er syg oa.
Den er kun til din fordel, da formål, samt handleplan ifm at få dig tilbage til arbejdsmarkedet, og/eller hvad der skal indhendtes/afklares.

At der henvises til at den har noget med §100(Merudgifter), er noget sludder!

Du kan skrive højere og højere op, hver gang, med kopi til sagsbehandler og jobcenterchef. Til sidste Borgmesteren.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Aktiv udvikling" på Arbejdspsykologisk Center i Slagelse. Gerbilwoman Alt det andet 2 07-04-2013 21:56
"Støt sygdomsramte" går hårdt til sagsbehandlingen phhmw Politik og Samfund 2 12-02-2013 23:57
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension