K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2011, 00:30   #1
Landmand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Landmand er ny på vejen
lille vs. stor erstatning?!?

Hej, Jeg kom til skade med ryggen i juni 2004 og har 65% i tab af erhvervsevne. Jeg fik endelig min erstatning i februar 2009, 1,33 mio. kr. Jeg sidder i kørestol og er førtidspensionist. Nu har en af mine kammerater fået tilkendt 3,38 mio. kr. for en dårlig hånd men med samme procentsats 65%. Eneste forskel er at skaden er sket i slutningen af 2009. Jeg har så søgt og fundet frem til at erstatningerne er steget gevaldigt pr. 1/7-2007. Jeg har kontaktet min advokat med henblik på at få undersøgt om jeg er berettiget til en større erstatning. Ifølge beregningen lyder den store erstatning på 2,41 mio kr. Er det mig det er grådig, eller har jeg em forkert tankegang, for jeg føler mig "snydt". Er det sådan at er man kommet til skade den 30/6-07 får man den lille erstatning, men er uheldet ude den 1/7-07 fordobles erstatningen. SNØFT!!!

Landmanden
Landmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 07:57   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej Landmand!

Jeg synes ikke du er grådig!

Derimod synes jeg det er dybt uretfærdigt det du beskriver, at datoen for tilskadekomst har nogen betydning for hvilken størrelse erstatning man er berettiget til.

Stort og held og lykke med advokaten!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 08:50   #3
Landmand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Landmand er ny på vejen
snydt

Ja det i mine øjne meget uretfærdigt.
Hvis man går ind på ask.dk og under beregning, kan man få syn for sagen. Lav en beregning den 30/6-2007 og ret så datoen til 1/7-2007 og wupti så har erstatningen ændret sig markant!!
Jeg er ved at samle lidt materiale sammen til advokaten, så vil jeg lave et søgsmål. Havde jeg nu fået min erstatning før 1/7-2007 var der nok ikke noget som helst at gøre, men jeg har da tænkt mig at skabe mig i sådan en grad at det muligvis bliver taget op i folketinget.
Så hvis der er andre der føler sig "snydt"som mig, er de velkomne til at skrive. Det kan være at ask er mere lydhør hvis vi er flere der "skaber" os, fremfor én enkelt lille mand..

Landmanden.
Landmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 09:30   #4
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
nej det er pænt uretfærdigt...
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 09:47   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
min gode landmand...

dette er ikke den eneste uretfærdighed der begås......

jeg har som du også 65% e-tab.

men men men og atter men ..... da min daværende a-giver ikke har husket og anmelde min arbejdsskade...... inden for et år.....

så får man ikke en ryle ... dette til trods for at jeg heller ikke kan lave bare den mindste smule mønt.....

men i min sag skete mit uheld mellem 03 0g 07 hvor der var en etårsregel... som de var meget strikse med....

de har så indset den komplette uretfærdighed i lovgivningen, og den sidende regering har endog ændret loven ... så dem efter 07 naturligvis får deres erstatning...... vi er så lige nogle få tusind stykker, der ikke kan få så meget som en bønne , da loven ikke virker med tilbagevirkende kraft.....

de har fra sf s side lovet og gøre noget ved den sag når/hvis de kommer i regering ......(lad os nu se)....... men jeg kan da henvise til eigil andersens og sfs hjemmeside hvis du vil læse mere om emnet (kan jo også være der står noget du kan bruge . )......

men hvorom alting er så har en kvinde i jylland mistet ca 2 mill: undertegnede selv 1,66. osv osv osv ....... jow jow vi er nogle stykker som er blevet snydt/ladt i stikken ..... jeg selv er ordblind , og stolede naturligvis på da min a-giver sagde at ALT var ordnet..... jeg skulle bare sørge for og blive rask og klar igen...... dette skete så desværre ikke ..... for skulle jeg i bund og grund vælge ..... så tror jeg at jeg nappede mit gamle job ....(men det ville vi vel alle).... der er sku ikke meget ved ikke og lave skillinger

håber dette kan hjælpe/trøste dig lidt....... mvh

eders ace dk.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 09:57   #6
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tjae for mit vedkommende er det en forskel på 15 dage og lidt over en halv mill... ´

Jeg kom til skade 150607... hvis mit ÉB bliver fastsat til 40% og jeg har en tidligere årsløn på 230.000 kr. ja så siger den 809.557 kr.
MEN HVIS
jeg kom til skade d. 010707 med EB på 40% og årsløn på 230.000 så siger beregningen 1.337.602 kr

En forskel på ikke mindre end: 528.045 kr.

Hm... det er sørme da ikke helt retfærdigt...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 10:47   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg kom til at tænke på ejendomsvurderinger. I 2004 kunne man købe en bolig for en slik, kun et år efter kom der en kæmpe stigning af ejendomsværdi og man kunne sælge sin bolig med en meget stor fortjeneste ….osv…..osv

Du er ikke grådig, men det hjælper ikke at spekulerer i noget som er blevet afklaret.
Jeg synes ikke at du få noget ud af det hier, ud over udgifter til en advokat og dårlige nerver.
Dog håber jeg at du fik kompensation i kr. og øre for den langsommelig behandling af din sag, hvis ikke så det burde være det som du skal koncentrere dig om.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 13:18   #8
Landmand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Landmand er ny på vejen
tak alle samen for Jeres indlæg.
Jeg starter i samråd med to jurister en hjemmeside, siden er oppe og køre om 2-3 uger. Så får I lige besked.

Jeg havde kørt en civil retssag mhp. at få hvad jeg havde ret til, hvis den virksomhed jeg var ansat i havde "glemt" at indberette ulykken. "Mine" jurister er sat på sagen, og jo flere vi er i båden, jo bedre kort har vi på hånden.
Jeg fik kun den erstatning jeg kunne regne ud på ask hjemmeside, ingen renter eller noget!?!?

Hvis min sag var blevet afsluttet inden den 1/7-07 havde jeg nok ikke reageret som jeg gør nu, men jeg vil bruge lidt tid på sagen. Jeg har tidligere fået fri process i andre sager, og får det igen..

Landmanden
Landmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 16:28   #9
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Kan da godt se, at jeg også godt kan ærgre mig lidt, fik 1.1 i 2004 for samme % e-tab; men thats life, og jeg mangler ikke noget iforhold til, hvordan andre står og knap kan få sager igennem, havde en dejlig sagsbehandler i SL, som kørte mine arbejdsskader, og nu var satserne jo sådan dengang; men står og falder det på dage og svigt, forstår jeg godt man ønsker at gøre noget ved det - break a leg med det hele.
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 17:33   #10
Landmand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Landmand er ny på vejen
Det der irriterer mig er at jeg kom til skade i 2004 og først fik min erstatning i 2009. Havde jeg nu fået den før den "nye regel" pr. 1/7-07 ville jeg ikke sidde med den fornemmelse. Derfor mener jeg at jeg burde gå ind under de nye regler og få knap det dobbelte.
For at være grov kan man sige at dem der modtog deres erstatning før 1/7-07ikke har noget at komme efter. Det jeg vil have er rettens ord for det er udbetalingsdatoen og IKKE skadesdatoen der er gældende.
Det er ikke kun min egen sag jeg hér kæmper. Hvis vi pludselig er 50-100 mennesker der "skaber" os, kan det være at de indser der er et problem. For det syntes jeg der ér..

Landmanden
Landmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stor ros til min kommune og SB paf Dit og Dat 23 13-05-2013 12:52
En stor julegave. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-12-2010 11:22
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06
En lille "STOR" sejr...*GG* Phönix Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 30-05-2008 17:50
Stor erstatning til fleksjobber Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 04-04-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension