K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2015, 11:20   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Pension

Kære K10,

Jeg vil høre om bevilling af fleksjobsbevis, gælder fra den data, rehabiliteringsteamet indstiller til det? Eller får man noget på skrift? Jeg har fået et fleksjob bevis i min e-boks, men der står ikke noget navn på!

Punkt 2
Jeg overgår fra kontanthjælp til fleksjob ledighedsydelse, hvornår ved jeg ikke? Jeg vil gerne hæve min privatepensionsopsparing, Kan det få nogen indflydelse på min fleksjobs ledighedsydelse?
Må jeg hæve pensionen nu, eller er der noget jeg skal sikre mig for at jeg ikke skal betale den tilbage?

God weekend alle sammen :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 12:08   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Kære K10,

Jeg vil høre om bevilling af fleksjobsbevis, gælder fra den data, rehabiliteringsteamet indstiller til det? Eller får man noget på skrift? Jeg har fået et fleksjob bevis i min e-boks, men der står ikke noget navn på!

Punkt 2
Jeg overgår fra kontanthjælp til fleksjob ledighedsydelse, hvornår ved jeg ikke? Jeg vil gerne hæve min privatepensionsopsparing, Kan det få nogen indflydelse på min fleksjobs ledighedsydelse?
Må jeg hæve pensionen nu, eller er der noget jeg skal sikre mig for at jeg ikke skal betale den tilbage?

God weekend alle sammen :-)
Hvornår er lidt forskelligt fra kommune til kommune.. Og da du nok går fra kontanthjælp til ledighedsydelse kontanthjælpsSATS, så er det ikke alle kommuner der har travlt..

Men HÆV ingen pension før du har sikkerhed for at du modtager ledighedsydelse..

Og heller ikke i den måned hvor du går fra kontanthjælp til ledighedsydelse hvis det sker midt i en måned.. Nogen kommuner modregner hævet pension i kontanthjælpen, selvom at den fx. først hæves i del af måneden hvor du er på ledighedsydelse..

Hævet pension modregnes IKKE i ledighedsydelsen..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 15:51   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Mange tak for svaret :-) det var lige hvad jeg søgte :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 08:17   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Modregning i kontanthjælpen

Forleden dag faldt jeg over et "notat" på nettet.. ( kan ikke finde det igen )

Men det omhandlede netop problemstillingen omkring det at komme fra kontanthjælp (evt fra ressourceydelse) til ledighedsydelse MIDT i en måned. Og omvendt..

Altså om indtægter og formue optjent i ledighedsydelsesperioden, måtte modregnes i den periode af måneden, hvor der ydes kontanthjælp/ evt ressourceydelse..

De må man ikke.. Hver periode skal beregnes helt adskilt..

Men et er loven, noget andet er hvordan det bliver gjort.. Så uanset om man efterfølgende får ret, så er det nemmeste trods alt at vente med at hæve den pension til efterfølgende måned. Altså den hvor HELE ydelsen er ledighedsydelse.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension