K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2013, 18:10   #111
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
tusind tak for dit svar lgkh62, jeg blev færdig med mine kommentarer og fik det med jeg ville have med fra min side af.

OPDATERING!!!!

Nå men om hvorvidt jeg vil gøre noget ved BAN´s afslag på min anke pga sygedagpengestop, ved jeg ikke nu. Sagen er den at min sag har taget en anden og positiv retning.

Det var sådan at jeg blev indkaldt til et frivilligt pensionsindstillingsmøde, for at drøfte om min sag var klar til førtidspensions ansøgning. Dette møde var jeg til i går, hvor jeg havde min mand med og så var vi yderligere 5 personer. Det var et meget grænseoverskridende møde, især da jeg ikke havde nogle som helst forventninger om hvordan det ville ende med, hvad hvis de nu siger at jeg kan tage fleksjob, og afviser at jeg skal have ftp, osv. osv.

Hvis min sag så ville komme videre til pensionsteamet, hvor den endelige beslutning tages, så var der også der en risiko for at jeg ville få afslag på kommunens ansøgning om førtidspension. Så jeg var meget bange for at jeg havde flere år endnu igennem det træge system, med arbejdsprøvning m.m. Det gode er dog at min sag blev indstillet efter de gamle regler (2012).

Nå men jeg kommer ind til indstillingsmødet, og 3 min. inde i mødet siger de til mig at de har valgt at give mig ftp uden yderligere tiltag!!! Jeg sad målløs og de måtte sige det til mig flere gange førend det gik op for mig. Når det så endelig sivede ind, begyndte jeg at græde pga. en blanding af glæde, lettelse osv. Hold da op hvor er jeg glad nu!!! Ikke at det er så meget at juble over, men jeg er sikker på at jeg vil få et bedre liv nu når jeg har ftp. Jeg har så mange smerter, at jeg kan ikke klare de mest basale ting her i hjemmet, og når det økonomiske pres ikke er der mere, så håber jeg at det vil hjælpe og gøre livet bedre.

Så jeg vil sige til jer alle der kæmper derude bliv ved med at kæmpe og jeg ved at det er hårdt men jeg ønsker det bedste til alle jer der stadig må kæmpe. Min sag har været utrolig kringlet, og mange fejl udtalelser fra læger i starten, der spændte ben for mig, men endelig lykkedes det. Der går nok nogle dage førend jeg fatter hvad der skete i går.

Tusind tak for al den støtte jeg har fået her på k10. Jeg vil fortsat bruge dette forum, og ønsker at hjælpe andre på vej med den erfaring jeg har fået igennem systemet.

Ha en rigtig god dag, fra en ny førtidspensionist :-)
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 18:20   #112
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm efter de gamle regler (2012) og alligevel skulle du til indstillingsmøde....det forstår jeg så ikke....

Men det er da fint at de vil indstille dig til førtidspension...når det nu er det bedste for dig...

Husk lige at det kun er en indstilling...

Sagen skal så op til pensionsnævnet og afgøres...

I næsten alle tilfælde plejer kommunen at følge deres indstilling....men bare så du ved det....så behøver de ikke at gøre...

Dette er ikke for at blande malurt i bægeret...men mere så du ved hvordan tingene bliver gjort...

Håber på det bedste for dig...og rart at du har den tankegang...at du vil hjælpe andre der er på vej i systemet...det er der nemlig brug for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 18:54   #113
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm efter de gamle regler (2012) og alligevel skulle du til indstillingsmøde....det forstår jeg så ikke....

Men det er da fint at de vil indstille dig til førtidspension...når det nu er det bedste for dig...

Husk lige at det kun er en indstilling...

Sagen skal så op til pensionsnævnet og afgøres...

I næsten alle tilfælde plejer kommunen at følge deres indstilling....men bare så du ved det....så behøver de ikke at gøre...

Dette er ikke for at blande malurt i bægeret...men mere så du ved hvordan tingene bliver gjort...

Håber på det bedste for dig...og rart at du har den tankegang...at du vil hjælpe andre der er på vej i systemet...det er der nemlig brug for...
Nu sidder jeg og tænker på om jeg overhovedet gider svare dig. Der var 5 personer tilstede der alle siger at jeg har fået førtidspension så har jeg vel det? Jeg kender ikke de regler der er på området, det eneste jeg ved er at jeg nu kan kalde mig førtidspensionist.

Jeg ville håbe at dem der læser min besked vil glædes over dette at det er lykkes mig at få ftp, især dem der har fulgt min sag. Jeg er i hvert fald glad og ønsker alle der har brug for at få ftp, at de får det.
__________________
førtidspensionist pr. 1/3-13 (efter gamle regler)
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 20:26   #114
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Nu sidder jeg og tænker på om jeg overhovedet gider svare dig. Der var 5 personer tilstede der alle siger at jeg har fået førtidspension så har jeg vel det? Jeg kender ikke de regler der er på området, det eneste jeg ved er at jeg nu kan kalde mig førtidspensionist.

Jeg ville håbe at dem der læser min besked vil glædes over dette at det er lykkes mig at få ftp, især dem der har fulgt min sag. Jeg er i hvert fald glad og ønsker alle der har brug for at få ftp, at de får det.
Hold da op en spøjs sag, det har jeg aldrig hørt om før at de nu kan gøre sådan direkte over et enkelt møde, og helt uden pensionsnævnets indblanden....og du har allerede fået at vide du er pensionist helt tilbage fra Marts 2013

Det må da siges at være nye tider!! I gamle dage skulle man vente på breve fra både her og der og bakse med ressourceprofil og vente i månedsvis

Håber dog alligevel du har det hele på skrift og sidder med tilkendelsen i hånden

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 20:54   #115
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du kender ikke reglerne....og det var bare et forsøg på at forklare dig hvordan reglerne er...

Rehabiliteringsteamet som du har været ved....som består af fem mennesker...fra forskellige dele af kommunen....de kan kun indstille til at en person skal have sin førtidspension....

Som jeg prøvede at forklare så plejer kommunen at følge disse indstillinger....

Men kommunen SKAL IKKE følge dem...de kan bestemme at gå imod indstillingen...hvis de mener noget andet....

Læg mærke til at jeg ikke skrev at de ville gå imod den....og at jeg skriver at de plejer at følge den indstilling de får....

Er du ikke interesseret i at vide hvordan reglerne er....så bør du skrive det højt og tydeligt....

Man kan ikke kalde sig førtidspensionist før pensionsnævnet i kommunen har truffet en afgørelse....

Husk lige at det ikke er mig der har lavet disse regler....at en sag først skal igennem det rehabiliteringsteam og så derefter igennem pensionsnævnet....

Bemærk også lige at jeg skrev at jeg håbede på det bedste for dig...

Der er skam ingen grund til at misforstå noget der ikke bør misforståes...

Der er heller ikke nogen tvang til at svare hvis man ikke vil....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 21:05   #116
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Min sag har været meget spøjs, endvidere sad de og undskyldte for de fejl de havde lavet med min sag.

Så det kan være at de har lavet en undtagelse ved min sag, og besluttet med det samme at jeg skulle have førtidspension. Min sag burde være afgjort for længst. Kommunen har ignoreret sagen to gange, med over 1/2 års forsinkelse efter at der lå udtalelser fra speciallæger om at min tilstand er varig, og at alle behandlingstilbud er udtømte. Der har længe ligget nok info i min sag til at de burde have sendt mig direkte til en førtidspension efter §18.

Uanset hvad andre siger så ser jeg mig i dag som en førtidspensionist, men det tager tid at forstå at det nu er slut med at bekymre sig om alt mulig og at jeg nu kan få noget ro. Jeg får det nok endnu bedre når jeg sidder med papiret fra kommunen i hånden. Men jo jeg er førtidspensionist, tro det eller lade være.
__________________
førtidspensionist pr. 1/3-13 (efter gamle regler)
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 21:13   #117
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ok, det lyder godtnok underligt at have været pensionist siden 1.3.2013, som du skriver under dit indlæg...
Uden at have fået papir på det.

Der er et eller andet udeladt her, alternativt misforstået.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 21:26   #118
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Thumbs up Så er jeg førtidspensionist!!!!

Jeg var til møde med kommunen i går og der fik jeg at vide at jeg vil få førtidspension med virkning fra 1/3-13 (har søgt §18 efter gamle regler, min sb indstillede mig efter §19) !!! Det var slet ikke forventet at jeg ville få besked om dette i går da jeg gik til møde med dem, og min sagsbehandler siger at det havde hun ikke oplevet ofte

Endelig sker der noget i min sag der kommer mig til gode. Jeg glæder mig til at få mere ro på herhjemme, og til at kunne tage dagen som den kommer, forhåbentlig vil jeg også hermed komme mere ovenpå. Jeg vil fortsætte på dette forum, selv om min sag er slut. Det kunne være at jeg kan hjælpe andre igennem, ud fra de erfaringer jeg har eller det jeg har oplevet. Det har i hvert fald været en utrolig kringlet sag, med mange fejl i, der har haft negative konsekvenser til min sag.

Rigtig god aften til alle.

Venligst Stefansson, nu som førtidspensionist
__________________
førtidspensionist pr. 1/3-13 (efter gamle regler)
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 22:52   #119
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Håber så meget for dig at det er rigtigt - hvorfor skulle det ikke være det når de siger det.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 22:54   #120
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Hej Stefanson, har lige læst din anden tråd og kan se at det været en lang vej, så Kæmpe Stort Tillykke,!!
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Fleksjobbere skal fremover lønnes ud fra deres effektive arbejdstid gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 20-03-2012 21:34
Hvad er medicintilskud og hvor kommer de fra... link med hele forklaringen ! §ABC Et godt link! 0 18-02-2012 12:55
søger førtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 25-07-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension