K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2013, 16:30   #71
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mulighed for fleksjob SKAL undersøges til bunds uanset om det er regler for 2012 eller 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 16:35   #72
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg håber meget for dig at det lykkes men jeg tænker at du ikke må være for optimistisk.

For det første ville det undre mig meget hvis man kan indstille dig efter de gamle regler.

For det andet er du ikke færdigbehandlet, før du er færdig men et forløb på smerteklinik - dette forløb kan godt strække sig over et år.

Man skal ikke sammenligne sager, men i 2010 havde jeg en gangdistance på 150 m. jeg havde ikke mulighed for at sidde ned og arbejdsprøvning viste omkring en time om ugen.

Først da jeg havde rundet smerteklinik var alle behandlingsmuligheder udtømte og der var basis for at søge førtidspension i sommer, da jeg afsluttede smerteklinikken uden at de kunne hjælpe mig med andet end prøve at forøge min livskvalitet.

Til slut vil jeg mene at man selv er ansvarlig for at holde håd i hanke med ens egen sag - jeg ved om nogen at det kan være fuldkommen uoverskueligt - specielt som smertepatient.

Pøj pøj med det og lad os høre hvordan det går
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 01:34   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
HVIS du søger §17 på de foreliggende grundlag, ja så indhenter de jo INTET nyt til sagen og den bliver afgjort på det der allerede ligger i den - så hvis du fornemmer den er fyldt med fejl, jamen så bliver fejlene jo ikke rettet....så vurdere de sagen udfra fejlene. Du kan så anke afgørelsen med henblik på fejlene, men så har kommunen jo handlet i god tro - så den kan nok ikke vindes.
Ved afslag kan de kun henvise til kontanthjælp - og det bliver så inden 3 mdr.

Hmmm, du skriver, at fejlene ikke bliver rettet.

De fejl der er i rp'en kan stefansson jo selv rette, eftersom rp'en skal opdateres og i partshøring.


HVIS du søger §18, så går du jo med livrem og seler - der bliver tid til at få rettet fejlene, din ressourceprofil/rehabliteringsskema bliver udfyldt korrekt, der bliver tid til at få indhentet seneste nyt i sagen - muligvis kan du få indhentet dugfriske erklæringer, hvis sagsbehandleren fornemmer, at der er huller i din sag som ikke kan gå gennem til førtidspension - med andre ord, din sag bliver mere i din favør.
Men samtidig er der en risiko for (ved en §18), omend den måske er lille, at teamet giver afslag på, at lade sagen overgå til behandling efter reglerne om pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 12:03   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja vovse selvfølgelig, men jeg tænkte mere hvis der er fejl i div lægepapirer og udtalelser, dem kan man ikke bare sådan selv rette. Man kan skrive man ikke er enig, men kommunen forholder sig kun til dét der er dokumenteret lægefagligt. Ellers kunne man jo ''bare'' sidde og rette alle de udtalelser der er mod en, det ville naturligvis være dejligt, men den går bare ikke.....
Kommentarer er tilladt, rettelser er ikke.
Dog må man gerne indhente fx nye lægepapirer selv og vedlægge dem som bilag til sagen med henblik på direkte rettelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 12:23   #75
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja vovse selvfølgelig, men jeg tænkte mere hvis der er fejl i div lægepapirer og udtalelser, dem kan man ikke bare sådan selv rette. Man kan skrive man ikke er enig, men kommunen forholder sig kun til dét der er dokumenteret lægefagligt. Ellers kunne man jo ''bare'' sidde og rette alle de udtalelser der er mod en, det ville naturligvis være dejligt, men den går bare ikke.....
Kommentarer er tilladt, rettelser er ikke.
Dog må man gerne indhente fx nye lægepapirer selv og vedlægge dem som bilag til sagen med henblik på direkte rettelse.
Lige præcis.

Mit indlæg var også mest for at undgå evt. misforståelser.

Hvis der er fejl i lægepapirer, så kan stefansson evt. skynde sig, at snakke med egen læge, om at indhente oplysninger fra en anden læge, som så kan vedlægges sagen, præcis som helenekr skriver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 12:26   #76
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og det er ret vigtigt at få med hvis sagen skal ''pakkes'' til §17 eller §18......der er ikke megen tid at løbe på hvis det ender med en §17 på det foreliggende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 12:33   #77
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og det er ret vigtigt at få med hvis sagen skal ''pakkes'' til §17 eller §18......der er ikke megen tid at løbe på hvis det ender med en §17 på det foreliggende.
Præcis.

I det øjeblik stefansson evt. får kommunens ord for, at han/hun kan søge efter de gamle regler, så er det sikkert NU.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 11:35   #78
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
OPDATERING:

Nu har jeg hørt fra sb igen, der sagde i sidste uge, at der nu kan søges førtidspension efter paragraf 18, og jubiii, jeg blev glad!!!

Men nu har sb snakket med pensionsindstillingsteam, der vil at kommunens/jobcenterets læge kommer med nyt lægeskøn i sagen, og at jeg muligvis skal ud i praktik for at afklare min arbejdsevne, da de mener at min sag er for tyndt belyst til en indstilling til førtidspension.

Så nu er jeg i tvivl om hvad jeg skal. Jeg vil for alt i verden ikke have det værre end jeg har det nu, og vil kæmpe imod arbejdsprøvning, men ville det alligevel ikke være bedre at søge efter gamle regler + komme i arbejdsprøvning end at søge efter nye regler? Altså man skulle tro at uanset om der søges efter paragraf 17 eller 18 vil jeg ligge bedre til en ftp end hvis der søges efter de nye regler nu her i 2013.

Jeg mener ikke at jeg har nok til at søge ftp efter paragraf 17 (her og nu), men jeg skal til smertecenter 21. marts og forhåbentlig vil mit forløb der ikke være for langt, fordi så kan jeg måske søge efter paragraf 17 og så nå at få smertecenterets vurdering med?

Sagen er den at min sygdom er uhelbredelig og stationær (dog ikke livstruende) så at hvis jeg kommer ud i arbejdsprøvning vil det forværre mine smerter permanent, derfor ønsker jeg at undgå dette. Men jeg ved at det er ikke så sort/hvidt. Men hvilket råd vil I give mig nu?

Jeg afventer nu på det nye lægeskøn, og så har jeg bedt om at min egen læge også kan komme med et lægeskøn som kommunens læge kan tage med i betragtning. Jeg synes nu at det er uhensigtsmæssigt af sagsbehandler først at sige at der kan søges efter paragraf 18 og så trække det tilbage igen? (jeg har det på skrift)

Håber at høre fra nogen...
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 11:42   #79
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad mener du med at søge efter gamle regler? Der er kun nye regler nu, uanset om det er §17 på det foreliggende, eller §18 på det bredde grundlag......

For at søge efter gamle regler, skal sagen være overgået til reglerne om førtidspension tilbage i 2012.

Du får aldrig en førtidspension igennem uden en arbejdsprøvning (med mindre det er kontraindiceret), så hvis jeg var dig, så ville jeg hurtigst muligt få overstået den arbejdsprøvning så der kan komme gang i sagen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 12:32   #80
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvad mener du med at søge efter gamle regler? Der er kun nye regler nu, uanset om det er §17 på det foreliggende, eller §18 på det bredde grundlag......

For at søge efter gamle regler, skal sagen være overgået til reglerne om førtidspension tilbage i 2012.

Du får aldrig en førtidspension igennem uden en arbejdsprøvning (med mindre det er kontraindiceret), så hvis jeg var dig, så ville jeg hurtigst muligt få overstået den arbejdsprøvning så der kan komme gang i sagen.....
arbejdsprøvning er kontraindiceret idet det vil forværre min smertetilstand permanent. Og hvis du læser længere oppe i min tråd, så har jeg fået lov til at søge efter de gamle regler, da kommunen har kludret i min sag i juli måned sidste år, så derfor kan jeg nu søge førtidspension efter gamle regler der gjaldt i 2012.

Jeg er nu bare i tvivl om jeg skal søge efter paragraf 17 eller om jeg skal lade kommunen søge efter paragraf 18 med evt. flere års arbejdsprøvning inden min sag afsluttes med ftp (det håber jeg da)
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Fleksjobbere skal fremover lønnes ud fra deres effektive arbejdstid gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 20-03-2012 21:34
Hvad er medicintilskud og hvor kommer de fra... link med hele forklaringen ! §ABC Et godt link! 0 18-02-2012 12:55
søger førtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 25-07-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension