K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2012, 11:00   #11
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej alle..

Får sgu da helt noia nu, for jeg blev indstillet til pension sidste mandag og imorgen skal der være møde, om de rejser en pensionssag...og gør de det, skulle pensionen være 99,9% sikker.. Men jeg har ikke fået noget brev om indstilling eller noget fra min sb.. har kun på skrift i mails, hvad der foregår, men er det ikke lidt skidt jeg ikke har fået noget brev om noget?

undskyld jeg lige hopper ind i din tråd MRTVR1 ..

GYYYS jeg er så nervøs...

Fibro, som krydser fingre for os alle!
Hej Fibro. Det foregik på samme måde i min sag: indstillet mandag den ene uge og onsdag ugen efter blev sagen rejst. Jeg havde ikke engang mail om hvad, der foregik. Jeg var 100 % enig i det arbejde jobcenter og sagsbehandler i ydelsesafd. havde lavet, så min RP underskrev jeg ikke engang - ja, var lidt forundret, men det endte "lykkeligt" - har været FP siden i lørdags
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 11:28   #12
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
KBR... pyha ja det lyder sørme meget som mit her... sidder her og ryster i bukserne og venter på svaret idag !! Jeg gav også bare svar over mailen mht min RP, som jeg fik i ALLER sidste sekund inden hun indstillede i mandags, havde 25 min til at sige ok, så hun kunne nå det! SLET ikke stressende jo Men valgte at sige afsted med den, idet alle var/er enige og min sb rigtigt gerne ville ha mig igennem i år. GYS..

Tillykke med din pension i lørdags, nu kan du slappe af og lægge sagen bag dig og få dit liv tilbage!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 11:40   #13
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Det gik stærkt!

Jeg afleverede den underskrevne og godkendte resourssefil den 16. november. Den 20. november overgik sagen til behandling efter reglerne om førtidspension §18. Den 26. november holdt pensionsudvalget møde og min sag blev godkendt, med virkning pr. 1. 12.

Jeg krydser fingre for alle jer der går her og venter i denne tid.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 12:04   #14
Menneskebarnet
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 18
Styrke: 15
Menneskebarnet er ny på vejen
Ikke indstillet til pension

Kære Alle

Jeg har netop fået afvide, at jeg ikke indstilles til pension, da min sag ikke er "oplyst nok", og jeg derfor formentligt vil få et afslag, hvis de rejste sagen i pensionsudvalget. Så nu står jeg, og skal videre til et rehabiliteringsteam i 2013.

Det var en mundtlig besked fra afklaringsteamet, men jeg hæftede mig ved, at de ikke havde taget stilling til, hvad der skulle til for at få min sag oplyst.

Derfor overvejer jeg, at søge førtidspension på det foreliggende (hedder det § 17?). Jeg har læst denne tråd, og har forstået det således, at hvis jeg blot søger inden den 1. januar, skal min sag behandles efter de gamle regler. Er det rigtig forstået?

Jeg orker simpelthen ikke et helt nyt forløb i et f****** rehabiliteringsteam! Kan jeg mon ikke 'klare' bare én times tortur ugentligt? Øhhh. Nej. Men jeg frygter at det lige skal 'afklares' først. Puha.

Mange hilsner
Menneskebarnet
Menneskebarnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 13:28   #15
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
åh det er synd for dig skynd dig at søg på § 17 på det forliggende grundlag for får du nej der også så skal de oplyse om hvad de forestiller sig du kan klare mht job ovs så har du noget at arbejde videre på.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 14:50   #16
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile

Hej alle sammen

Hvis min kommune lukker d. 20 december 2012 frem til d. 4. januar 2013 , skal det så forstås at ansøgningen skal indgives senest i morgen d. 6 december 2012 ?, for at jeg kan nå at få brevet om at man overgår til behandling efter reglerne om førtidspension under de gamle regler (2012) ?

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 15:27   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er det ansøgning på §17 på det foreliggende grundlag du mener??

Der findes ingen svarfrister på den slags breve fra kommunen, så du kan ikke ''bare'' regne med at du når at få brevet inden d 21 December. Men du kan sørge for at få en kvittering på, at du har søgt d 6 December, det er nok det smarteste træk.

Og JO, gør det i morgen - hvis ikke du kan nå det allerede i dag.

Husk kvittering!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 15:44   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Hej alle sammen

Hvis min kommune lukker d. 20 december 2012 frem til d. 4. januar 2013 , skal det så forstås at ansøgningen skal indgives senest i morgen d. 6 december 2012 ?, for at jeg kan nå at få brevet om at man overgår til behandling efter reglerne om førtidspension under de gamle regler (2012) ?

Mvh
Iamforever
når det en §17 sag, er det fra den dag du søger, så ja hvis du søger i morgen så skal den afgørs den under de gamle regler
men en §17 sag er meget svær og få i gennem
når et jobcenter ikke har indstillet
men kender ikke din sag, men der mangler jo som regel noget, når de ikke indstiller via en §18
så på En §17 skal det være slået fast med syv tommer søm du ingen arbejdsevne har overhovedet.
samt uden arbejdsprøvning er det nok bare lig med et afslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 19:11   #19
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile

Hej MTVRV1 og Helene

Ud fra en ankestyrelse afgørelse er 3 ugers svar tid alt for lang tid når det drejer sig om en paragraf 17 ansøgning da det er på det forliggende.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20860

Min kommune har:

Indstillet mig 2 gange under paragraf 18 til førtidspension

Indstillet mig til fleksjob.

Alle indstillinger var på kommunens eget initiativ ikke mit.

ALLE indstillinger var "med henblik på et afslag" som der står i ALLE indstillingerne.

Så jeg mener at kommunen er ude i noget være snavs overfor mig så derfor søger jeg selv.

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 21:20   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
selvom det er på på det forliggende så har kommunen 3 måneder
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-435.html

Men ja man kan blive indstillet negativt, men hvis det er sket flere gange
så må din sagsbehandler alså havde overset noget

samt du skal have en begrundelse for afslag hvergang
det afslag kan du så arbejde videre med, så man får det sidste med

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-12-2012 kl. 21:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN hjemsender sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 20-12-2011 15:12
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50
Hvorlang tid er en arbejdsprøvning? futtefreja Alt det andet 16 05-09-2009 20:31
Hvorlang tid går der før man indklades til møde. lifetec Alt det andet 5 04-02-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension