K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2014, 17:21   #1
Renéek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Renéek er ny på vejen
Flexjob som fritidsklubassistent, ret til pauser?

Hejsa
Jeg er ansat under de gamle regler i flexjob, min arbejstid er på 15timer og 15min. Jeg har en dag på feks 4,5 time og en på 5.5 time. Men jeg har ikke så meget som 5min pause om ugen, den dag jeg har 5.5time er det fra 11.30 til 17.. Jeg er helt smadret og får kun en hurtig bid mad imens jeg er med børnene.. over halvdelen af min tid er jeg i undervisning på skolen efter den nye skolereform er kommet.. Kan dette virkeligt være rigtigt. Jeg er på kanten til en sygemelding da det simpelthent er får hårdt uden så meget som 10 min pause??
Håber nogle ved dette.
På forhånd tak for hjælpen
MVH Renéek
Renéek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 17:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
din pause, skal være lagt til din arbejdes tid? er selv lige startet på en skole under den nye reform og min paueser er lagt oven i min tid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 17:26   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Inden du melder dig syg skal du kontakte din jobkonsulent og fortælle om problemet....

Det kan give bagslag hvis du først melder dig syg og først forsøger at ordne problemet bagefter..

Det er jobkonsulentens arbejde at tilrettelægge og og ordne tingene hvis det viser sig at man ikke længere kan klare sit job..

Så kontakt jobcenteret med det samme og få fixet dit problem..

Det lyder jo helt forkert at du ikke engang har en pause overhovedet imens du er på job...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 18:31   #4
Renéek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Renéek er ny på vejen
Tak for svar
Synes også selv det er helt hen i vejret.. alle andre pædagoger og div titler har deres pauser.. men der er noget med bupl og overenskomsten, med at man kun må have 29min, som ligger i arbejsdtiden. dvs. man skal være på arbejsdpladsen, og de kan hvis det er nødvendigt, inddrage den,, men jo ikke ofte. ved hk.ere har ret til pause i arbejdstiden efter bare 4 timer.. så for mig giver det slet ikke mening at når man er i flexjob skal det pludselig lægges oven i tiden.. det lyder jo helt forkert.
Renéek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 19:02   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis din pauser skal ligges ind i din arbejdes tid, bliver du nok for dyr at have
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 19:21   #6
Renéek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Renéek er ny på vejen
Hmm..
Jeg er under den gamle ordning, så min arbejsplads betaler kun min løn for 12 timer og 20min. resten er fra kommunen refunderet, så de har mig da 3 timer om ugen gratis, jeg laver det sammen som alle andre, men er den med den laveste løn.. så det synes jeg ikke rigtigt jeg er. Det drejer sig om måske 2 pauser af 15min på en uge.. undrer mig hvis ikke det skulle være en slags ret at have.
Renéek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 19:34   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men måske skulle du bare ligge dem på, hvis du er glad for dit job med de nye regler kan de få en på 15 timer og betale for 8 , folk på ledigheds ydelse (især den lave) er meget villige til at gå langt for et job.

der er flere og flere der tager et job, med ret meget gratis tid på, jeg siger ikke du skal finde dig i alt men bare overveje om det er det værd, ved ikke hvad din løn ligger på, men de nye løninger er bare dårlige
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 20:08   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Normalt har man som pædagog ikke ret til pauser på vagter under 5 timer. Tilgengæld har man ret (og pligt) til 29 minutter ved vagter over 5 timer
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 20:10   #9
Renéek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Renéek er ny på vejen
Det må jeg se om jeg kan få, men tror ikke det er en mulighed, da jeg har undervisning og følger lektionerne, som er uden pauser "frikvarter", så hvis ikke det ligefrem er en ret man har, kan jeg nok glemme alt om det, jeg ville jo så skulle gå midt i en time, det tillader de ikke med mindre det står sort på hvidt et sted, det var det jeg havde lidt håbet lidt på om nogen vidste. det er jo midt på dagen det ville hjælpe. det giver ikke meget mening at blive et kvarter længere for at holde pause fra kl 17 til 17.15. jeg må tale med min jobkonsulent, for er lige på renden til at brænde sammen. Har været der i 6år uden problemer, og stort set ingen sygedage. Men den fest er vist slut.. men de vilkår man har som ansat på en folkeskole under den nye reform.

Tak til GISNE..
Hvis det er rigtigt skal jeg jo have det, da min dag er 5,5timer så kan man nå et stykke mad og noget at drikke. så går det hele lidt nemmere.
Renéek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 20:31   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har lige tjekket og jeg var for hurtig ude med svar.

Det er nu sådan at man skal arbejde 6 timer før man iflg arbejdstidsreglerne mellem bupl, foa og KL har ret til betalt pause.

Desværre
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension