K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 11:07   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
ressourseprofilen er smæk fuld af løgn- fra ende til anden

som før nævnt herinde har jeg pt min ressourse profil hjemme til partshøring.

jeg læser den igennem, sammen med familie og venner- og ingen kan genkende mig i den. de læser det som et personligt had fra min sagsbehandler der gør sig meget umage ved at skrive om forskellige hennelser, som hun så fordrejer til det groteske.

hun bruger ord som asocial - selvom dette ord ikke står andre steder- i hverken læge eller psykolog papirer. neuropsykologen har udtalt at der ikke findes tegn på forstyrret personlighed.

sb syntes slet ikke at have forståelse for sygdom- idet hun bruger sætningen: at jeg går og ser lidende ud ,mange gange. en af mine arbejdsoprøver- udtaler det på anden vis: at de kan se at jeg efter et stykke tid, har ondt og at min gang forværres- (samme situation- her ligger jeg på en 10 er på smerteskalaen- lige før benene forsvinde runder mig- der har jeg bestemt ikke selvkontrol over hvor dan jeg tager mig ud)

ud over det skriver hun at jeg er manipulerende, og næsten i samme åndedrag skriver hun at jeg har væsenlig nedsat IQ.
aldrig har jeg været i stand til at manipulere folk- og slet ikke efter jeg blev syg og kom til at døje med det kognitive.

hun har udeladt flere forskellige dele af mine mange diagnoser- men det er bagateller at de skal stå i prssourseprofilen siger hun- for de får alle lægepapirer med derind også. ligeledes har hun noteret forkerte årstal, og lagt mine skader over på en anden ulykke jeg slap fra uden men- det havde heller ikke betydning sagde hun- det var helhedsbilledet der var grund essensen.

de har ligeledes ikke nye lægeoplysninger- dem de har er fra februar 2011. dvs snart et år gamle.- skal de ikke være helt friske? de har heller ikke taget mine papirer fra min smerteklinik med- hos denne har jeg været sendt til knogleskintigrafi- og bagefter fået at vide at jeg har slidgigt samt en knogle udvoksning i bækkenet- alt dette har de udeladt.

hun ligger også mine dårlige sider op- som en barriere- hvor hun så bruger nøjagtig samme ting under ressourser! man kan da ikek ligge det dobbelt ind- hvor det både er noget negativt og noget positivt. og det modballancerer hinanden- så enten er man det eller er man ikke!

jeg har her i dec været til en speciallæge i reumatologi- denne vurderede mig på mit glatte ansigt- kommunen havde ingen lægepapirer tilsendt ham- så jeg ( med en korttidshukommelse på blot 15 min) skulle side og fremlægge hele min sygdomshistorie selv ( noget af den var ikke korrekt fordi jeg ikke kan huske datoer osv) han kom frem til at jeg ikke fejlede noget væsentligt- heller ikke brudet i min ryg kunne han ( med sine klamme kolde fingre) finde belæg for var korrekt- selvom dette er fundet ved en flere scanninger! men det kan han da lige mærke sig frem til! rematologer gir mig kvalme- den forrige jeg var hos- slog på et knæ og en albue og sagde jeg ikke havde gigt-det var jeg for ung til- selvom en knogleskintigrafi viste det!- og jeg har stadig ondt- og mine fingre blir dårligere og dårligere....

når alt kommer til alt har min sb ringet den anden dag og presset mig til at vedgå denne rp- da det ellers vil tage et halvt år længere eller mere.hun ved godt jeg er på sammenbrudets rand og bare skal have fred nu.

hun skyndte sig også at sige at hun jo skulle have haft den retur ( hun sendte den lige før jul- og jeg kan knapt læse den selv- og når børnene har ferie- kan jeg ikke få disse ting gjort) men at hun kunne forlænge den til den 16- det var en rettelse- for hun havde ikke skrevet at jeg kun havde 7 dage til at læse den , og returnere den!!

så nu sidder jeg her- og tænker- hvad faen gør jeg nu....

har bare lyst til at underskrive den uden at gøre en dyt, for jeg orker ikke. og så få den sendt tilbage i høring, og få den sendt afsted til pensionsstyrelsen... så jeg kan få fred.....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 11:33   #2
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Oplevede næsten det samme med min rp .
Prøvede flere gange at kommentere , hvilket resulterede i rodet ,uoverskuelig, ugenkendelig rp.
Så tilsidst skrev jeg 2 siders redegørelse om mig og at jeg forventede ,det blev vedlagt min rp og medsendt til pensionsområdet .
På den måde kan man selv redegøre for fakta , og det bliver overskueligt.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 12:05   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
For mig lyder det, som om hun arbejder på at fremlægge, så det bliver klart, at du skal have pension, men på en rodet og udygtig måde.
Din sagsbehandler lyder ikke særlig tjekket.

Du skal have en second opinion fra en anden speciallæge. Jeg har også prøvet det der og brokkede mig, så min læge sendte mig til en anden.
Selvfølgelig skal det med gigten og knogleudvæksten i bækkenet med.

Jeg synes, (selvom du ikke magter det nu) at du skal tage kontakt med borgerrådgiveren, som kan vejlede dig i at skrive en klage, så du får en ny udredning. Har du ikke en veninde, der kunne hjælpe dig?

Sidst redigeret af mukke; 12-01-2012 kl. 12:31.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 12:15   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg kan læse at samlet vurdering tager ud fra lov om førtidspension paragraf 19 (buede der ikke stå 18?? og hvad dækker paragraf 19 over??)
samt de 12 elementer i respurseprofilen.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 12:33   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej kandelsdorff

Føler med dig... -men kan kun fraråde dig til at skrive under... -alle disse usandhederne om dig vil forfølge dig resten livet
Få eventuelt hjælp fra andre, til at klare dét der skal klares...

Ved godt at det er svært, men få dog gjort noget ved dette "mareridt"... -hvis du gør som de ønsker, stopper det sikkert ikke før Du er helt nede, for de har jo en bevæggrund til at gøre det, de gør


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 12:59   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej kandelsdorff

Føler med dig... -men kan kun fraråde dig til at skrive under... -alle disse usandhederne om dig vil forfølge dig resten livet
Få eventuelt hjælp fra andre, til at klare dét der skal klares...

Ved godt at det er svært, men få dog gjort noget ved dette "mareridt"... -hvis du gør som de ønsker, stopper det sikkert ikke før Du er helt nede, for de har jo en bevæggrund til at gøre det, de gør


.
Forlang at alle fejl i ressource-profilen bliver rettet.
Hvis sb nægter at rette fejlene så klager du til jobcenterchefen.

Bryder sb loven hvis han/hun undlader at rette fejl i en rp ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 13:05   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, jeg gjorde det samme som "archibald", da min Rp også var både uoverskuelig og urigtig, og de 3 sider jeg selv skrev blev lagt ved min Rp, som jeg underskrev men med et punkt ved siden af underskriften at den var fyldt med fejl.
Jeg forstår godt at du har lyst til at skrive under, men det må du ikke for det er papirer der følger dig for altid, så de skal være rigtige....

Hvis der er en Generel Helbredsattest i dine papirer, må den ikke være ældre end 3 mdr. så skal der laves en ny, og det er din sagsbehandler der skal bede om sådan en.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 13:11   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ang. § 19, se flg. link HERINDE FRA DETTE FORUM: http://www.k10.dk/showthread.php?t=14429 #2
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 13:26   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
bare skriv at du er uenig og at ressourceprofilen ikke er retvisende! mere er ikke nødvendigt lige nu
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 14:19   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg var i en arb.prøvning i 2007, baseret på kommunale løgnehistorier, i kassetænkningens navn.
Jeg fik også en rp tilsendt, som var totalt forvrænget.

Jeg skrev kommentarer og sendte den retur, uden underskrift, så blev jeg indkaldt til møde, hvor både min sb og en faglig konsulent var tilstede.
Formålet med mødet var, at presse mig til at skrive rp'en under.

Jeg var desværre så nedbrudt på det tidspunkt, at jeg ikke magtede kampen, dengang kendte jeg ikke K10, så jeg skrev under.

Til trods for en arb.prøvning med 6-9 timers ugentlig fremmøde mente de, at jeg kunne klare et fleksjob på 20 timer pr. uge.


Du må ikke skrive den under.

Skriv dine kommentarer, eller skriv det hele forfra, på et nyt stykke papir.

Klag til jobcenterchefen over de påviselige fejl.

Du har intet at miste ved at kæmpe imod.

Hvis du på et tidspunkt ikke kan stå for presset, så skriv "læst, men ikke godkendt" ved siden af din underskrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
Sagsbehandler fuld af løgn (Aalborg kommune) jsn Alt det andet 27 15-03-2011 01:36
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension