K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 12:24   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hjælp til § 27, stk 4.

Hej alle...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ighlight=sonia

Jeg har lige ringet til pensionsnævnet i kbh, for at vide om tidsperspektiv på min sag. De har har haft min sag siden d. 27.okt. 2010.
Jeg har endnu ikke hørt fra dem, og nu når jeg ringer idag , får jeg at vide at
der roligt kan gå 3-6 mdr endnu, da de er bag ud med deres sagsbehandling.

ER DET OK? Er der ikke en §, eller regel om det??? De har da haft min sagi 3 mdr, og jeg har intet hørt fra dem.
Så fik jeg også at vide idag, at jeg havde jo fået afslag fra visitationsteamet med henblik på min ftp, men at min sagsbehandler havde indstillet mig til en ftp. Det skulle jeg bare vide.
Det var visitationsteamet som har ignoret alle mine diagnoser, mine speciallægeerklæringer, samt min 2x arbejdsprøvninger. Alt.


Hvordan står jeg så? Kan jeg regne med at få 100% afslag.
Jeg er forlænget med min sygdagpenge sag fra BAN, med § 27 stk 4, hvori
der står:

"Nævnet vurderer, at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men at det endnu ikke et endeligt afklaret, om du vil være berettiget til et fleksjob, eller førtidspension. ( sygdagpenge §27, stk 1, nr 4)."

Er det sådan så at HVIS jeg får afslag fra ftp, så får jeg fleksjob med det samme, eller mister jeg retten til sygdagpenge, og tilbage på kontanthjælp.
hvilket jeg ikke kan få, pga ejerlejlighed og fri bil.
Skal jeg igen til arbejdsprøvning, hvilket jeg ikke kan klare...

Hvordan skal dette § 27 tolkes?

Håber at der er nogen som kan hjælpe...
Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 01:41   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan godt få kontanthjælp selvom du har ejerlejlighed.

Men mangler at vide hvor din sag er nu?
Hvem har sagen og hvad skal der ske? Har du fået afslag på fortsat sygedagpenge eller hvad?

umiddelbart, skal du jo tilkendes fleks, hvis de giver afslag på pension.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 07:51   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og hvis du tilkendes pension skal du have den med tilbagevirkende kraft, til den dato hvor de 3 mdr. sluttede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 12:56   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sonia,

Husker godt din tråd, husk at skrive i forlængelse af denne såvidt det kan lade sig gøre

Det lyder som om din sagsbehandler har søgt ftp. til dig iht. §18, medens du har været på sdp. Såfremt du får afslag bliver du tilkendt ledighedsydelse såvidt jeg har forstået.

Jeg går selv og venter på min egen ftp. sags afgørelse og jeg har fået mundkurv på.

De siger at der kan gå op til 5 mdr. inden jeg hører noget og jeg ved ikke lige om jeg tør at rykke da jeg efter første rykker fik flg. besked:

"Vi har fra voksenteamet fået overdraget din sag om førtidspension. Vores opgave er, at vurdere om der er grundlag for at indstille til Social Service at sagen overgår til behandling af sag om førtidspension.

Vi behandler sagerne i den rækkefølge de indgår og vi skal orientere om at der kan være op til 5 måneders behandlingstid.

Vi beder om at der udvises forståelse for vores behandlingstid, idet mange henvendelser kan betyde at sagsbehandlingstiden yderligere øges.

Du vil modtage brev fra jobcenter, når din sag er færdigbehandlet og sendes til partshøring"

Du skriver at din sag har været over visitations teamet, og at de indstiller til afslag, hvor er din sag så henne nu ? Jeg har pt. ingen sagsbehandler på min sag, men altså "blot" voksenteamet, hvor en special person altså skal skrive min rp. Jeg er begyndt, at kigge lidt dybere i postkassen, meeeen der kan jo gå laaang tid, som åbenbart også er tilfældet for dig.

Man kunne godt ønske sig at behandlingen af sagerne i kommunerne var ensrettet, så man vidste hvad man havde at forholde sig til.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:13   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Sonia

Din sag er som EE skriver nok ikke nået igennem visitationsteamet,
og den er derfor ikke overgået til behandling om førtidspension.

Som EE skriver skal du parthøres, d.v.s. at du får mulighed for
"at træde frem for de personer, der skal afgøre sagen".

Når sagen gør det, skal du have et brev, hvori der står,
at "dags dato er din sag sendt til afgørelse om du er berettiget til social pension",
eller noget i den retning.
Det er først fra den dato, der nævnes i et sådant brev,
at de har 3 måneder til at afgøre det i.

Men KORS, hvor er det for dårligt,
at de "indledende øvelser" skal tage SÅ lang tid.

Held og lykke med det,
og væbn dig med tålmodighed, der er vist ikke andet at gøre.
(det skulle da lige være at klage over den enormt lange behandlingstid)
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:22   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonia Se meddelelser
Er det sådan så at HVIS jeg får afslag fra ftp, så får jeg fleksjob med det samme, eller mister jeg retten til sygdagpenge, og tilbage på kontanthjælp.
Hvis du får afslag, skal du tilbydes ledighedsydelse jvf denne principafgørelse (kaldet ymerparagraffen)
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:33   #7
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
er det virkeligt rigtigt, at hvis man får afslag på ftp. kan man få ledighedsydelse, og havner altså ikke i ingenmandsland ??
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:37   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frugammeljas Se meddelelser
er det virkeligt rigtigt, at hvis man får afslag på ftp. kan man få ledighedsydelse, og havner altså ikke i ingenmandsland ??
Nej, kun hvis man er forlænget efter §27 stk 4, hvor kommunen så dermed allerede har truffet afgørelse om at det enten hedder fleksjob eller førtidspension. Hvis de giver afslag på førtidspension, er de derfor tvunget til at give dig ledighedsydelse (selvom det garanteret ikke sker automatisk. Det er nok noget man selv skal 'minde' dem om)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:43   #9
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
ok, kunne heller ikke tro det var så godt.
jeg har en dårlig dag igen igen, sagsbehandler har ringet, der skal jo være et opfølgningsmøde selvom pensionsteamet har sagt god for at sagen går videre
der er ikke noget der er sikkert sagde hun, og hvis det bliver afslag, så er det man er på herrens mark, du kan ikke få noget som helst, hvis du har over 10.000 kroner. åh hvor ville jeg dog ønske jeg kunne arbejde
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:47   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frugammeljas Se meddelelser
ok, kunne heller ikke tro det var så godt.
jeg har en dårlig dag igen igen, sagsbehandler har ringet, der skal jo være et opfølgningsmøde selvom pensionsteamet har sagt god for at sagen går videre
der er ikke noget der er sikkert sagde hun, og hvis det bliver afslag, så er det man er på herrens mark, du kan ikke få noget som helst, hvis du har over 10.000 kroner. åh hvor ville jeg dog ønske jeg kunne arbejde
Jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort, men prøv at lade være med at bekymre dig
Det er stort at din sag er forbi pensionsteamet, og med det jeg har hørt herindefra, betyder det at der er meget stor sandsynlighed for at du får tildelt fp - det er hele ideen med pensionsteamet - at sortere de sager fra, som alligevel ikke vil føre til fp
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension