K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 10:14   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har gæld i kommunen vil overskydende skat atomatic blive modreget.

Det fremgår at årsopgørelsen om dine penge er tilbageholdt, hvis ikke, tror jeg de er dine.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 13:49   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af camilla heyn Se meddelelser
Vi har været i kontakt med Næstved kommune da min kæreste får 12.200 tilbage i skat - og de 2200 hapser kommunen....jeg kan ikke lade være med at betragte det som ren og skær tyveri OGSÅ i betragtning af formuereglen, da beløbet jo i virkeligheden burde deles ud over 12 mdr.
Havde min kæreste fået ca.1000 kr om måneden mere udbetalt (som vi VIRKELIG godt kunne have haft brugt som nybagte forældre) så var der jo ikke kommet et girokort fra kommunen på 2200 kr... latterligt at Skat tæller som en formue.

Men det er nu en gang deres ret desværre. Men beløb under 10.000 kr rører de ikke.

Så glæd dig over at Skat ikke har lavet en fejl der gør at du rent faktisk skal betale penge...

- Camilla
Jeg synes i skal klage over den afgørelse.

Brug nogle af de argumenter, som jeg har skrevet i mit forrige indlæg.

Det er jo ikke en formue, som din kæreste har fået forærende, men en regulering grundet i, at der er trukket for meget skat i et helt år.

Hvis nu, at din kæreste har været nødt til at stifte gæld sidste år, evt. køb på afbetaling, så vedlæg dokumentation for dette, og brug som argument, at hvis de 12.200 kr. var blevet fordelt på de månedlige udbetalinger i 2010, så havde han ikke været nødt til, at sætte sig i gæld.

Og så en slut-bemærkning om, at han forventer, at de 2.200 kr. bliver sat ind på hans nem-konto, sådan, at han kan bruge dem til, at få gælden bragt ud af verden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 15:16   #13
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Uanset om man skylder til kommunen eller til et andet sted- når den skyldige beløb bliver enten indregnet i forskudsopgørelsen eller tilbageholdt i overskydende skat- er der ikke noget om at:

- en borger skal acceptere/ anerkende at vedkommende skylder disse penge?

eller

- skattevæsenet skal fremsende det der hedder en Modregningserklæring, for at opkrævning af den skyldige beløb skal være lovligt?

Jeg har ikke tidligere hørt om at det er lovligt at bare indregne i forskudsopgørelsen og alene på den måde oplyse borgeren at han skylder penge?

Er der nogen som har været ude for at SKAT har fremsendt en Modregningserklæring og opfyldt dette lovkrav(hvis jeg har forstået det rigtigt)?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft modregnes kontanthjælp? BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 110 23-02-2014 19:25
Skat af kontanthjælp? p0int Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-02-2013 20:55
Modregnes invalidepension i kontanthjælp Søvnløs Alt det andet 4 25-01-2012 09:16
Modregnes legater i kontanthjælp ?? Beawis Alt det andet 11 24-11-2009 20:45
Kontanthjælp/skat Ellon Alt det andet 5 17-09-2009 07:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension