K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2011, 10:15   #1
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
overskydende skat modregnes i kontanthjælp?

Hej alle,

Jeg er godt klar over at overskydende skat skal modregnes i kontanthjælp, men vil gerne høre om hvor mange af Jer har oplevet at dette er reelt sket?

Det drejer sig om overskydende skat på 2000 dkr- bliver det modregnet i kontanthjælp, eller kan jeg kalde det "formue" hvor en grænse er på 10 000 kr?

mvh

sane
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 11:32   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
såvidt jeg ved beregnes overskydende skat ikke som indkomst og der vil derfor ikke ske modregning.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 11:43   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Da jeg var på KH og fik penge tilbage sagde kommunen HAPS... lev af dem men det var pga kontanthjælps loftet, så jeg fik formeget den månede de var til udbetaling.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 14:39   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror ikke det plejer at blive modregnet hos mig.
Men på den anden side; jeg får det ikke udbetalt da det går direkte til tilbagebetaling af en mindre gæld til kommunen for indskud i lejlighed...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 15:00   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Hej alle,

Jeg er godt klar over at overskydende skat skal modregnes i kontanthjælp, men vil gerne høre om hvor mange af Jer har oplevet at dette er reelt sket?

Det drejer sig om overskydende skat på 2000 dkr- bliver det modregnet i kontanthjælp, eller kan jeg kalde det "formue" hvor en grænse er på 10 000 kr?
Du kan sove helt roligt. Disse 2000 kr. er dine og uden at kommunen vil røre 50 øre fra dem.
Du har betalt for meget i skat og de penge få du tilbagebetalt og de hører under den der formue på de 10.000 kr.

Mennesker, please, lade jer ikke kue af kommunen/jobcenter og hvem ellers skulle det være.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 15:14   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Da jeg var på KH og fik penge tilbage sagde kommunen HAPS... lev af dem men det var pga kontanthjælps loftet, så jeg fik formeget den månede de var til udbetaling.
Hvis du fik tilbagebetalt max. 10.000 kr. så kan det ikke passe, at du skulle have brugt dem først, før du fik KH igen. Formue på 10.000 kr. kan står konstant på dit konto nå man er på kontanthjælp.
Man kan faktisk have over 10.000 kr. stående på sit konto hvis kommunen skønner, at du har/få behov for dem, fx. til indskud til en bolig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 19:56   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mens jeg var på kh fik jeg ofte penge tilbage i skat, og de blev aldrig modregnet.

Det er jo ikke en indtægt, det er jo fordi at der er trukket for meget skat af kh'en, en indtægt, som du er berettiget til.

Det er jo penge, som du har fået for lidt udbetalt, fordi der skete en fejlberegning af skat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:06   #8
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Vi har været i kontakt med Næstved kommune da min kæreste får 12.200 tilbage i skat - og de 2200 hapser kommunen....jeg kan ikke lade være med at betragte det som ren og skær tyveri OGSÅ i betragtning af formuereglen, da beløbet jo i virkeligheden burde deles ud over 12 mdr.
Havde min kæreste fået ca.1000 kr om måneden mere udbetalt (som vi VIRKELIG godt kunne have haft brugt som nybagte forældre) så var der jo ikke kommet et girokort fra kommunen på 2200 kr... latterligt at Skat tæller som en formue.

Men det er nu en gang deres ret desværre. Men beløb under 10.000 kr rører de ikke.

Så glæd dig over at Skat ikke har lavet en fejl der gør at du rent faktisk skal betale penge...

- Camilla
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:14   #9
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Camilla Heyn:

Kunne kommunen så ikke der sige at der gælder en grænse på 20 000 kr for jer to, i stedet for kun 10 000 kr?

Og på den måde ikke tage de penge- hvis I har en fælles økonomi..
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:31   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nå og hvis komunen tager beløb over 10.000kr tænker jeg hvad hvis man kan bevise man har haft rente udgifter,der er grunden til at der er kommet penge tilbage-så kan de vel ikke røre dem .

Eller fordi der er betal børnebidrag.

ellers kan jeg kun opforder til at når man står med forskuds opgørelsen,kik den godt efter og få den retter hvis derr er tegen på at der kommer penge tilbage.

Og skulle i der har fået taget skatte pengene-have brug for at søge enkelte udgifter,så husk at skrive i har midstet de penge.så de ikke de ikke kommer med i beregningen igen.
Måske kunne det også endre delvis betaling af dagindstitionespladsen,som også er indtægt bestemt.

Så kan 3-4 medarbejder bruge timer på nye beregninger ,så måske hvis alle krevede deres ret-de regler kunne laves om.det er jo penge i skulle have haft.skal man betale,hjælper de jo ikke vel.så krev jeres penge igen på den her måde så.

Gør også opmærksom på de mistede penge,ved beregninger til boligsikring/ydelser,for så har i haft det beløb mindre i års indtægten sidste år.og det skal rettes til jeres fordel
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-03-2011 kl. 09:42.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft modregnes kontanthjælp? BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 110 23-02-2014 19:25
Skat af kontanthjælp? p0int Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-02-2013 20:55
Modregnes invalidepension i kontanthjælp Søvnløs Alt det andet 4 25-01-2012 09:16
Modregnes legater i kontanthjælp ?? Beawis Alt det andet 11 24-11-2009 20:45
Kontanthjælp/skat Ellon Alt det andet 5 17-09-2009 07:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension