K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2008, 11:27   #1
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
Lav en tidslinie!

Da jeg stadig er ny på sitet, så håber jeg i vil bære over med mig, hvis dette indlæg ligger i den forkerte kategori

Som udgangspunkt regner man ikke med at ens " sag " kan ende med at blive urimeligt lang og sej og med en masse mennesker og dokumenter involveret.
De fleste k1o´er vil sikkert give mig ret i, at intet der har med kommunen at gøre, kan gøres let og smertefrit

Jeg har "hængt" fast i snart 4 år nu og det har medført at der findes enddog riiiigtigt mange papirer og dokumenter, som jeg alle har samlet i en mappe. Jeg har jævnligt bedt om journalnotater, så de er også med.

Ligeledes har der været riiiigtigt mange mennesker involveret og især nye sagsbehandlere, som aldrig rigtigt får læst på lektien og sat sig ordentligt ind i sagen.

Derfor skal man også riiiigtigt mange gange genfortælle sagen, hvis man vil være sikker på at de får det væsentligste med.

Jeg har nogle specialkonsulenter indeover også i forhold til at yde specialrådgivning til kommunen mfl, om det særlige ved mit handicap. Disse mennesker skal også klædes på og kende sagen og der er kun mig til at gøre det.

Nu har jeg nogle gange oplevet at jeg i takt med at det hele bliver mere og mere omfattende, får sværere og sværere ved at huske hvornår hvad indtraf, blev besluttet, skete osv.

Derfor har jeg nu lavet en tidslinie fra første sygedag og til nu.

Denne tidslinie fungerer godt som et redskab man kan tage frem til de møder og diverse man går til, når man lige skal opdaterer hvornår hvad skete.

Tag din sagsmappe og tidslinie under armen, HVER GANG du er til et møde, uanset med hvem. Måske har de ikke det papir DU synes der er relevant at de skal have og så har du muligheden for på stående fod at give dem et eksemplar(du har selvfølgelig lavet en kopi eller to af hvert enkelt dokument)

Min tidslinie indeholder følgende punkter(man kan jo undlade de punkter som man ikke finder relevant for sin egen sag...eller tilføje nogle andre

1. første sygedag, årsag
navn på sagsbehandler(har du haft flere skriver du dem ind i tidslinien efterhånden som de er blevet skiftet ud)

2. datoer for opfølgningsmøder, hvordan de skal gennemføres, hvordan de blev gennemført, samt lige kort hvad der blev aftalt på de enkelte møder.

3. datoer for alle møder du selv eller andre arrangerer der har noget med din sag at gøre. det kan være et møde med akasse, fagforening, speciallæge mm. Notér hvis mødet bliver aflyst, ikke gennemført o.lign. Samt også hvis(og det gør der!) der findes et referat, dokument, udtalelse m.m

4. datoer for ALT hvad DU laver af tiltag, mails,kontakt,breve i din sag(det giver et godt billede af at du ikke bare læner dig tilbage men at du selv aktivt deltager i din sag)

5. navne på ALLE der i gennem tiden på den ene eller anden måde er involveret i din sag.

6. Datoer får alle modtagne breve og papirer.(skal de sendes retur med underskrift o.lign. så skriv også datoen får returneringen)

7. datoer for ALLE besøg hos læger mfl. der er involveret i forhold til din sygdom/handicap/lidelse. Skriv gerne lige kort, hvad besøget drejede sig om.

8. har du en sygdom/handicap/lidelse, som enten forværres eller forbedres, så skriv også gerne datoer for (dokumenterede) besøg hos læge mfl.



Dette er de punkter jeg har med i min tidslinie. Det er m..besværligt at gøre det baglæns, men jeg er superglad for den nu. For nu kan ingen stille mig spørgsmål jeg ikke ved et kig på min tidslinie kan svare på.

Jeg oplever i hvertfald at de mennesker jeg render til møder med, ikke længere tager mig for givet og tror at de ved bedre om min sag. Jeg kan til enhver tid tilbagevise hvis de kommer med vævende påstande, som jeg har sort på hvidt!
Og stiller de spørgsmålstegn ved min hukommelse vedr. datoer og hændelser, så slår jeg blot op min mappe som jeg medbringer ved ALLE møder!

Håber at I kan bruge det til noget.

Fortsat god dag til alle

Hutti
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 11:57   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Kære Hutti

Ja, det ER en god idè ... for jeg har også måtte sande, at det lyn hurtigt er blevet meget omfattende, så jeg har også måtte anskaffe mig en mappe, hvor jeg gemmer ALT, selv kuverter osv.

Jeg skal allerede ned og have købt en ny mappe ... Ku' være man skulle sende regningen til Kommunen, samt ekstraregninger til printerpapir, kopier og blækpatroner

Og ja, jeg bliver også nødt til at lave en tidslinie ... gudfader, man skal sq også gøre arbejdet for dem

Tusinde tak for dine idèer, som jeg tager til mig med kyshånd

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 15:10   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hutti.
En særdeles god og meget vigtig ide, du anbefaler andre. Flot. Desværre, forstår de færreste dette, de første par år. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension