K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2011, 11:35   #1
raunde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
raunde er ny på vejen
Huslejehjælp §34

Hej:-)
Er der en/flere herinde der kan fortælle mig om der er forlængelsesmuligheder for huslejehjælp efter § 34...jeg har nu modtaget det i 6 mdr.
Hvis det ikke er tilfældet har jeg så andre muligheder for hjælp til huslejen, da jeg er sygemeldt og på kontanthjælp
På forhånd tak:-)
Raunde
raunde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 12:01   #2
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
jeg mener ikke der er noget med forlængelse i §34 når man er på kontanthjælp. Den vil man få hele tiden. Jeg har i hvertfald fået ekstra fra §34i 10 år, fordi jeg har en stor husleje.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 12:10   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er loftet for udbetaling af ydelser du har ramt, er der nok ikke andre muligheder...

Men hvis du ikke har ramt det loft, vil det kunne fortsætte..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 12:12   #4
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
og har du ramt beløbsloftet, så er det bare det beløb du hele tiden har fået som vil fortsætte automatsisk.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 16:11   #5
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg fik da efter 6 mdr fjernet de 800kr jeg fik hver md pga ekstra høj husleje plus de tager næsten hele vores boligsikring. jeg får kun udbetalt ca. 7000 min kæreste er på dagpenge... de straffer en i følge det de kalder loft men det gør man ikke ved enlige eller hvad??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 16:12   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
§ 34 får jeg også og er på kontanthjælp efter sygedagpenge.

Hver 6 månede får jeg brev om, at jeg skal dokumenter mine boligudgifter for at få det forlænget igen....og sårn har det været lige siden jeg kom på kontanthjælp.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 16:42   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
jeg mener ikke der er noget med forlængelse i §34 når man er på kontanthjælp. Den vil man få hele tiden. Jeg har i hvertfald fået ekstra fra §34i 10 år, fordi jeg har en stor husleje.
Kan man virkelig få tilskud til høj husleje i TI år?

Jeg mener...
Vi er vist mange der gerne ville bo et andet sted, men ikke gør det, fordi vi ikke vil kunne betale en højere husleje. Men det gør kommunen så bare på ubestemt tid?

Nogen gange undrer jeg mig over de prioriteringer af økonomien der er hos kommunerne.
I dit tilfælde ville de kunne hjælpe dig med at finde en bolig der var billigere.
Et andet tilfælde er, at jeg var i et aktiveringsforløb som jeg fik at vide kostede 80.000 for 3 måneder. Fuldstændig sindsygt.

Siger lige for en sikkerheds skyld: Jeg kritiserer ikke DIG.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 19:26   #8
raunde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
raunde er ny på vejen
Huslejehjælp §34

Hejsa
Tak for jeres svar.
Jeg er også på kontanthjælp efter at have været på sygedagpenge i 52 uger, samt forlængelse på 39 uger.
Min sag ligger ved Beskæftigelsesankenævnet for anden gang.
Jeg vil helt klart søge huslejehjælpen forlænget, efter det I skriver her ...det er simpelthen utroligt så dårlig vedledning man får fra sin kommunes side.
Jeg har ikke en dyr husleje...kan faktisk ikke bo billigere medmindre jeg flytter på værelse...men som enlig kan man få hjælp til den del der overstiger 2450 kr. pr. mdr.
Og på kontanthjælp har man jo brug for hver en krone
raunde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 21:41   #9
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
annagw - og det er endda kommunen selv der har skaffet mig lejligheden. Huslejen er gennem de 10 år jeg har boet i den steget hvert år, og men ekstra §34 støttebeløb er steget i takt med dette - så jeg nu modtager max - hvilket vil sige over 2000 kr om måneden.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 00:55   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Raunde.....kommunen skal af sig selv oplyse dig om, at du har ret til §34....og den skal selv oplyse dig om, at der skal dokumenteres for boligudgifter hver 6 månede...eller sådan er det i min kommune....OG de følger regler og love i den hensende....for det er jo til deres fordel...i tilfælde der ikkke er dokumention...så stoppes §....som de så smukt skriver i en af deres "trusselbreve" ...der er så bare det...de som reglen truer med at stope hele ens kontanthjælp....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension