K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2009, 09:00   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Fleksjob forkæler de vellønnede

Højtlønnede får mange penge i løntilskud for at arbejde på nedsat tid i fleksjob.

Hver syvende fleksjobber får et tilskud fra det offentlige på mere end 200.000 kroner om året.

Det er mere, end en enlig førtidspensionist kan få, viser en kortlægning fra Arbejdsmarkedsstyrelsen.

Stik mod de oprindelige intentioner med fleksjobordningen går de offentlige løntilskud altså i høj grad til højtlønnede fleksjobbere.

http://politiken.dk/erhverv/article754531.ece

Fleksjob ikke målrettet dem med mindst arbejdsevne
http://samspil.info/forside/vis+artikel?id=192

Sidst redigeret af bla-bla; 19-07-2009 kl. 09:08.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 09:25   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ser man ....

....det, ser man det.

Det mest positive i artiklen har jeg sakset her ^^

Regeringen overvejer en revision af fleksjobordningen i løbet af efteråret. Den skal i givet fald forhandles med forligspartierne, der ud over regeringen også tæller SF, Socialdemokratiet og de radikale, men ikke regeringens faste støtteparti, Dansk Folkeparti.

Men alt i alt er det igen grufuldt at det er de resourcestærke der vinder, på bekostning af de resourcesvage.

Dem der har ½ million + om året på halv tid, må jo grine hele vejen hen til banken.

Ikke sådan at forstå at jeg mener at højtlønnede (hænger jo også sammen med uddannelse) ikke i ligeså høj grad kunne have behov for et flexjob som en lavtlønnet, men måske skulle der et loft på, så lønindtægt + flexydelse ikke kan overstige f.eks.300.000, på den måde ville der være flere flexkroner til de svageste i systemet.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:22   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Ikke sådan at forstå at jeg mener at højtlønnede (hænger jo også sammen med uddannelse) ikke i ligeså høj grad kunne have behov for et flexjob som en lavtlønnet, men måske skulle der et loft på, så lønindtægt + flexydelse ikke kan overstige f.eks.300.000,
Hrefna
Jeg håber da jeg har forstået dit indlæg forkert.!!

Men som jeg læser det mener du ikke at jeg skal have løn efter hvad jeg kan og erfaring.
Men jeg skal først straffes i form af mit handicap, men også på min løn bare fordi jeg har en længere uddannelse.

Men andre ord du vil have jeg skal dobbelt straffes bare fordi jeg vil få mere i løn end dig, og her troede jeg bare det var systemet vi alle kæmpede imod.
Og fordi man er højt udannet har man så ikke det samme behov for et flexjob, hvordan fan... kan du komme til den konklusion.??

Citat:
på den måde ville der være flere flexkroner til de svageste i systemet.
Hvor kan du læse der er et loft i puljen til flexløn.?

Citat:
Det mest positive i artiklen har jeg sakset her ^^

Regeringen overvejer en revision af fleksjobordningen i løbet af efteråret. Den skal i givet fald forhandles med forligspartierne, der ud over regeringen også tæller SF, Socialdemokratiet og de radikale, men ikke regeringens faste støtteparti, Dansk Folkeparti.
Den lader vi så stå lidt.!

Men det som er i den ene artikel som er helt korrekt er at flex skal målrettes således at alle har en lige chance for at få et flex job.!
Det vil sige der skal bruges de samme ressourcer på alle flexjobbere, og er der overskud her skal de bruges hvor der er behov.!

Men lønnen skal sgu da være efter overenskomst.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:38   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Jeg håber da jeg har forstået dit indlæg forkert.!!

Men som jeg læser det mener du ikke at jeg skal have løn efter hvad jeg kan og erfaring.
Men jeg skal først straffes i form af mit handicap, men også på min løn bare fordi jeg har en længere uddannelse.

Men andre ord du vil have jeg skal dobbelt straffes bare fordi jeg vil få mere i løn end dig, og her troede jeg bare det var systemet vi alle kæmpede imod.
Og fordi man er højt udannet har man så ikke det samme behov for et flexjob, hvordan fan... kan du komme til den konklusion.??

Hvor kan du læse der er et loft i puljen til flexløn.?

Den lader vi så stå lidt.!

Men det som er i den ene artikel som er helt korrekt er at flex skal målrettes således at alle har en lige chance for at få et flex job.!
Det vil sige der skal bruges de samme ressourcer på alle flexjobbere, og er der overskud her skal de bruges hvor der er behov.!

Men lønnen skal sgu da være efter overenskomst.!

Mvh.
Jsn
Jeg tro du misforstår mine intentioner, JNS, jeg ønsker ikke at straffe nogen, hverken høj eller lav.

Men som jeg læser det mener du ikke at jeg skal have løn efter hvad jeg kan og erfaring.
Men jeg skal først straffes i form af mit handicap, men også på min løn bare fordi jeg har en længere uddannelse.
Jo helt sikkert skal du have løn efter uddannelse og erfaring! For det antal timer du arbejder, og så en flexydelse, der kan bringe det op til 300.000 det ville jeg finde utroligt flot og jeg er sikker at der er mange af os herinde der ville juble over at have 300.000 om året.

Men hvis der er en hvis mængde kroner, en pulje, der går til flexjob, så er det meget svært for mig at forstå at bogligt resourcesvage, der ikke har den viden der er nødvendig, og evt. de finansielle resourcer til at søge retshjælp, etc. Der ser lægen som en autoritet, kommunens ansatte som en autoritet, og ikke kan tale med det offentlige på samme niveau, som de der er bogligt resource stærke. At de hver gang skal ende med at sidde med sorteper. Det kan vi ikke være bekendt.

Jeg har selv en boglig uddannelse, men jeg har lært at leve med min FP, som forøvrigt lige nu ligger på mindre end 100.000 om året, da jeg blev syg måtte jeg skære drastisk ned på min livsstil, som før jeg blev syg havde betydet at jeg havde godt 12.000 kroner måneden i 1980erne i lommepenge, altså efter alt andet var betalt. Jeg er ikke misundelig hvis du får mere end jeg, men hvis der er nogen som intet kan få, fordi andre skal ha' meget, ja så må du undskylde, så siger min retfærdighedssans mig, at der er noget galt.

Og så kan du blive så harm du vil, og sætte ligeså mange smilies ind som du vil.

Hvis flexjobpuljen var uendelig, og der også var nok til alle de "svage", ja så måtte du for min skyld gerne hente op til 300.000 i flexjobtilskud.

Hvor kan du læse der er et loft i puljen til flexløn.? Jeg har ikke sagt at der er noget loft på flexløn puljen, jeg skriver ud fra det at hvis der er en sådan pulje? Og selvom der ikke er nogen officiel flexlønpulje, så er det helt sikkert, at både stat, amt og kommune lægger budgetter, som de på bedste vis forsøger at overholde, og igennem det, er der rent faktisk en pulje, der hedder sociale ydelser.

En uendelig pulje til flexjob kan gå hånd i hånd med utopia, sådan er virkeligheden ikke, vi ved alle, at hvad kommunen giver ud i den ene ende, det vil de spare ind i den anden ende. Og det er altid, de resourcesvage der ender som taberne.

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 19-07-2009 kl. 11:50.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:42   #5
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Problemet med flexjob er jo ikke at puljen tømmes af højtlønnede - men at det er ret svært at overhovedet at finde et flexjob (når man er visiteret osv).
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:49   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Oki så er jeg mere rolig.

Jeg fik den forkert i halsen.!!

Citat:
At de hver gang skal ende med at sidde med sorteper. Det kan vi ikke være bekendt.
Nej og det er også noget som skal stoppes.!
Der har vi heldigvis steder som K10, men har man overskud til at hjælpe så skal man også gøre det.!
Jeg bruger selv en del af den smule energi jeg har til at hjælpe andre både på og uden for inettet.

Det er korrekt at man ikke skal bruge ressourcerne i den ene ende således at der bliver tabere i den anden, der kan vi ikke være mere enig.!

Vi skal bare passe på ikke at dele flexjobbere op i et A og B hold, for så er det tabt på forhånd.
Vi er nød til at stå sammen og sige at systemet skal laves om, så vi alle får den samme behandling og muligheder.

F.eks skal man hellere ikke straffes hvis man har prøvet at klage sig uden det offentlige.
Der var for et par md. en som havde forsøgt at gå lidt ned i tid, for at kunne klare det hvilket hun ikke kunne.
Nu når hun har fået flex bliver hun så straffet i form at løn efter den nedsatte tid.

Mvh.
Jsn som nu får en meget bedre søndag.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:57   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
JNS....

....vi er jo fuldstændig enige, og teoretisk er der ikke nogen grænse for hvor mange der kan få flexjob, men virkeligheden er en anden, som Kohai siger, det er ofte et problem overhovedet at finde et flexjob.

Det er systemet der fejler borgerne, ikke borgerne der fejler hinanden.

Ja og så blev jeg vel også ret harm over dit svar. Og mit svar til dig afspejler det, men jeg vil lade det stå som det er, da jeg finder debatten vigtig



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 12:22   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det rummelige arbejdsmarked fungerer ikke, har aldrig gjort det, og kommer heller ikke til det. Dette siger jeg ud fra en viden om, at det ikke har hverken resourcerne eller viljen fra hverken politikere eller arbejdsgivere til at fungere sådan som det er ment at skulle.

Der hersker også i den ordning en "survival of the fittest" mentalitet, hvor dem der kan arb. mest får først... og mest.
  Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 17:19   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej jsn citerer dig lige:

"Vi skal bare passe på ikke at dele flexjobbere op i et A og B hold, for så er det tabt på forhånd.
Vi er nød til at stå sammen og sige at systemet skal laves om, så vi alle får den samme behandling og muligheder."

Der er allerede A og B fleksere, kontanthjælpsfleksere kan ikke : holde ferie, må ikke have formue over 10.000.-kr, og er underlagt kontanthjælpsloftet.

Så ligestillede er Vi såmænd ikke, desværre

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 18:01   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Helle4 det er rigtigt at systemet har delt flexjobberne op i A og B hold, derfor er det også vigtigt at flexjobberne ikke selv begynder at gøre det når der skal kæmpes.!

Hvis flexjobberne deler det op i A og B hold, så er der pludselig kun halvdelen til at kæmpe for en sag.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob forkæler de højest lønnede Webmaster K10 Nyheder 0 19-07-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension