K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2011, 17:54   #1
anne01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
anne01 er ny på vejen
førtidspension

Hej!

Har modtaget brev om, at socialcenteret har besluttet at påbegynde sag om førtidspension, hvor sikker er jeg på den går igennem, nu når den er kommet så langt.
anne01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 17:58   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej anne01,

Det er svært at sige, vi kender jo ikke din sag og er heller ikke eksperter naturligvis. Jeg var selv nogenlunde overbevist om at min sag på en §18 gik igennem, men fik afslag, så man kan aldrig vide.

Har du været i arbejdsprøvning ? Hvordan gik det ? Er alle behandlingsmuligheder udtømte ? Hvor lang tid har du været i "systemet" og hvilken ydelse er du på ? Det er nogle af de kriterier der ses på i forbindelse med bevilling af pension.

Held og lykke og velkomme til
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:02   #3
anne01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
anne01 er ny på vejen
hej enteneller.

Nej har ikke været i arbejdsprøvning, da både lægekonsulent,psykiater og sagsbehandler mener,at min situation vil blive forværret,alle behandlingsmuligheder er udtømte,jeg er på kontanthjælp og har været det i de 10år jeg har været sygemeldt.
anne01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:09   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej anne01,

Så er der jo ikke andet for end at krydse fingre for at det går igennem, dette alt efter hvilken kommune du bor i !?

Jeg fik lavet en meget fin indstilling, men set i bakspejlet er det ok at jeg fik afslag. Min arbejdsprøvning foregik for 2 år siden, disse har man brugt på at lave en helbredsmæssig afklaring, så nu syntes man nok ikke at arbejdsprøvningen er god nok. Den næste skal foregå på et erhvervs center.

Vi må håbe at din sag går igennem og at du har det fint med din pension ? De siger jo at når først at man bliver indstillet af kommunen er man nogenlunde i mål.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:09   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anne01 Se meddelelser
Hej!

Har modtaget brev om, at socialcenteret har besluttet at påbegynde sag om førtidspension, hvor sikker er jeg på den går igennem, nu når den er kommet så langt.
Det kommer desværre nok meget an på den kommune man bor i. Bor du feks i Svendborg er sandsynligheden ikke særlig stor. Bor du i Århus er den væsentlig større

Ideelt set burde du have en pæn sandsynlighed, da man må gå ud fra at alle parter gør deres arbejde ordentligt. Men i dag kører visse kommuner med en praksis hvor kommunernes økonomi er medbestemmende for om folk kan få deres afklaring eller ej
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:12   #6
anne01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
anne01 er ny på vejen
jeg bor i københavn.

Takker for svarene og krydser fingre.
anne01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:18   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og skulle det ikke lykkedes, så må du for guds skyld ikke give op, så må du forfølge din afklaring videre i det omfang du har mulighed for.

København går for at være en af de svære at få ftp. i, men alt andet lige så er vi og vores papirer jo alle sammen forskellige.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 23:24   #8
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Hej anne01

jeg er også fra københavn.

Jeg er selv lige blevet tilkendt førtidspension på en §18 fra socialforvaltningen vesterbro, pr 1.august 2011.

Socialforvaltningen påbegyndte sagen den 14. juni, og traf afgørelse den 28. juli.

Jeg har dog været i en arbejdsprøvning.

Held og lykke!
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 03:00   #9
anne01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
anne01 er ny på vejen
Hej falentin

tillykke med førtidspensionen.

Min er også §18 og jeg er indstillet positivt, så jeg håber meget på,at den går igennem.
anne01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension