K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 08:27   #11
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Pu ha der er godtnok meget læsestof- og meget af det er flere år gammelt , så ?
Men kan da fortælle at jeg som nyledig fleksjobber skrev på K10 lørdag - (fleksjob- kontanthjælp- pension) hvor jeg frygter at de opsparede pensionsmidler jeg har optjent i mit 2årige fleksjob, nu skal spises op først ??? grundet alder 60,5 overgår jeg iflg.lovgivningen til kontanthjælp ( flekslovgivningen er sat sådan sammen) Håber at får svar fra nogen der kender til dette.

Jeg har bestilt tid hos min flekskonsulent- for at få bekræftet om mine rettigheder er de samme - trods ny indtægtskilde fra ultimo maj.Allerede nu ved jeg at jeg kommer til at tilhøre kontanthjælpsafdelingen - og kun har flekskonsulenten i forb. med det at være fleksjobber - men har stadig lidt tid tilbage på ledighedsydensen -( 3 uger)
Jeg vil vende tilbage efter mødet (afventer mødedato)

mvh.maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 09:25   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Lige et stort hip til dig Stella: min printer er rødglødende
godt initiativ.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 10:23   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Pu ha der er godtnok meget læsestof- og meget af det er flere år gammelt , så ?
Men kan da fortælle at jeg som nyledig fleksjobber skrev på K10 lørdag - (fleksjob- kontanthjælp- pension) hvor jeg frygter at de opsparede pensionsmidler jeg har optjent i mit 2årige fleksjob, nu skal spises op først ??? grundet alder 60,5 overgår jeg iflg.lovgivningen til kontanthjælp ( flekslovgivningen er sat sådan sammen) Håber at får svar fra nogen der kender til dette.

Jeg har bestilt tid hos min flekskonsulent- for at få bekræftet om mine rettigheder er de samme - trods ny indtægtskilde fra ultimo maj.Allerede nu ved jeg at jeg kommer til at tilhøre kontanthjælpsafdelingen - og kun har flekskonsulenten i forb. med det at være fleksjobber - men har stadig lidt tid tilbage på ledighedsydensen -( 3 uger)
Jeg vil vende tilbage efter mødet (afventer mødedato)

mvh.maruus
maruus du har fat i noget væsentligt her, men som jeg må indrømme at jeg ikke rigtig har nogen erfaring med (jeg har været flekser på kontanthjælp men er ikke så gammel at jeg har haft behov for at undersøge ang pension og kontanthjælp) men det er selvfølgelig vigtigt at vide så du må meget gerne vende tilbage...

Jeg ville ikke engang turde give det et gæt hvorvidt man skal bruge sin pension ...

Men vil meget gerne vide det, for er det sådan ja så må vi jo sige at det er endnu en forskelsbehandling af flekser ...

Men det jeg tænkte på er , hvornår kommer den pension normalt til udbetaling ? jeg kan ikke forestille mig at man kan tvinge dig til at hæve dem før tid (med et evt tab der vil komme ) men tør sgi ikke sige det sikkeret jeg bliver ved med at blive forbavset over hvordan man har lavet et a og et b hold flekser ....

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde noget om det ...
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 12:30   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Lige et stort hip til dig Stella: min printer er rødglødende
godt initiativ.

he...he maruus... ja der er SÅ meget stof herinde ...bare brug søgemaskinen og det vælter frem....

held og lykke med det hele...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 12:32   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af bobo Se meddelelser
Jeg er blevet henvist til virksomhedskonsulent, og der står
Bestilling af : fleksjob eller praktik, hun er på kontanthjælp så hun skal aktiveres:
Kan det passe at jeg skal aktiveres på lige fod med andre på kontanthjælp eller er det en rådighedsafprøvning, blev godkendt til fleks den 1/3-09 ?
Samtiddig kan jeg se at jeg er blevet matchet som 4/5, som jeg har forstået i disse indlæg i denne tråd skal jeg ikke matches er dette korrekt ?
Håber i kan give mig et svar
Hej det er en rådighedvurdering og en arbejdsprøvning eller et fleksjob HUSK prøvningen må vare 3 måneder og ikke længere som flekser.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 12:49   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Hej det er en rådighedvurdering og en arbejdsprøvning eller et fleksjob HUSK prøvningen må vare 3 måneder og ikke længere som flekser.

Hovsa, der vågnede jeg sg'i pludselig.
Inden jeg startede i praktik sagde min sagsbeh., at det var 3 mdr. MED MULIGHED FOR FORLÆNGELSE.
Vil det sige, Stella, at når man som ledig flex'er er i praktik, så kan den IKKE forlænges, f.eks. p.g.a. at man har haft lidt fravær, eller sidder jeg bare og ønsketænker?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 14:24   #17
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
ej Trold - et par ord vedr. forlængelse af praktik


Det er sgi da ikke meningen at praktik skal vare længere - du skal vel fastansættes og have alle de rettigheder du nu er berettiget til - løn efter overenskomst( også hvis arbejdsgiver ikke har overenskomst) optjening af pension og FF-dage. - alle de regler der gælder på det " rigtige" arbejdsmarked.

Ved ikke om du er tilknyttet en fagforening- men bliv det når du ansættes-
det er kun selve kontingentet der skal betales. Du kan ikke blive a-kassemedlem når du er fleksjobber.
Kan virkelig godt betale sig.... jeg fik godt brug for fagforeningen i de 2 år jeg var i Fleksjob. Der er ingen hjælp at hente i kommunen- de " kærer" sig kun om løntilskuddets størrelse.

Der er i forvejen en del arbejdsgivere der udnytter denne § til lidt fri ( frivillig)
arbejdskraft - normalt varer en praktik kun 4 uger - herefter kan man så tage stilling til om der er grund til forlængelse. Men din sagsbehandler skal stoppe aktiveringen - skal ikke kunne sige om der kan bevilliges yderligere forlængelse? ? - er ikke det normale

Så se at blive fastansat i fleksjobbet .

Held og lykke med en " ordentlig indtægt" hvis dette blir udfaldet - eller grib strakt fat i din flekskonsulent.

mvh maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 14:33   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
For lige at vende tilbage til min bekymring vedr. pensionsopsparingen . så er den bundet til 2013- men en" klog mand" på det forløb ( motiveringskursus og jobsøgning) jeg netop har afsluttet mente , at kommunen måske kunne kræve - udbetaling af kontanthjælp nu = tilbagebetaling i 2013


Så det blir måske dobbeltstraf = fyldt 60,5 = 0 ledighedsydelse = kontanthjælp
pension opsparet i fleksjobbet= skal måske spises først ? eller tilbagebetales om 5 år


Så har lige sendt Line Barfoed spørgsmålet ???

Er spændt på svaret -
Fortsat god dag - maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 14:48   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
For lige at vende tilbage til min bekymring vedr. pensionsopsparingen . så er den bundet til 2013- men en" klog mand" på det forløb ( motiveringskursus og jobsøgning) jeg netop har afsluttet mente , at kommunen måske kunne kræve - udbetaling af kontanthjælp nu = tilbagebetaling i 2013
Nej den kloge mand er vist ikke så klog ... det kan kommunen ikke kræve...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:20   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
ej Trold - et par ord vedr. forlængelse af praktik


Det er sgi da ikke meningen at praktik skal vare længere - du skal vel fastansættes og have alle de rettigheder du nu er berettiget til - løn efter overenskomst( også hvis arbejdsgiver ikke har overenskomst) optjening af pension og FF-dage. - alle de regler der gælder på det " rigtige" arbejdsmarked.
maruus, du skal have mange tak for hjælpen, men det er ikke liige sådan det forholder sig for mig pt.
Jeg har været på kh i ca. 13 år, og blev visiteret til flex for et års tid siden.
Jeg er nu i praktik/rådighedsvurdering, for at vurdere hvad jeg kan o.s.v.

Af erfaring ved jeg, at hvis man har noget fravær i en arb.prøvning, så bliver man forlænget, og eftersom sagsbeh. sagde "3 mdr. med mulighed for forlængelse", så har jeg været tilbageholdende med at melde syg, selvom ryggen nogle gange ville have haft bedst af det.

Nu er jeg (min ryg) så nået dertil, hvor jeg vil s.... på om jeg bliver forlænget eller ej, for nu skal den bare have lidt ro, så jeg kan komme bare lidt ovenpå igen.

Og så ville det jo være helt fint, hvis der var en eller anden § der sagde 3 mdr. og nix mere. Men det er nok bare ønsketænkning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Hjort vurderer 1.500 ledige fleksere på kontanthjælp zuza Manglen på Fleksjob 5 12-03-2008 14:22
Kontingentpriser for fleksere i HK zuza Et godt link! 0 11-03-2008 15:10
Regeringsplan for fleksere osv. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 23-11-2007 01:54
A og B fleksere, retfærdigt ? Hejdien Politik og Samfund 4 04-01-2006 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension