K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 11:36   #71
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Stoktoft

Ved godt det ikke har så meget med din tråd at gøre.... men vil bare sige jeg er virkelig ked af at høre at du har det så skidt... . Det er bare så hårdt når man er inde de der dårlige perioder.
Har selv lige været i en rigtig lang dårlig periode, så føler virkelig med dig.
Jeg håber du snart får det lidt mere tåleligt og at det snart lykkedes med den bil....

mange kærlige tanker

bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:58   #72
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
TAK for de støttende ord og varme tanker.

Jeg kæmper videre, trods den pt dårlige periode, jeg bliver så ked af det for hver gang jeg får en dårlig periode, jeg ved jo at jeg kun genvinder en lille del af funktionsevnen hver gang, jeg kan ikke kæmpe mig op til samme stadie som før den dårlige periode.

Som min læge engang sagde, for ligesom at skære det ud i pap for mig hvad fib gjorde ved mig, når jeg ikke lyttede efter og bare knoklede på. Var at hun samlignede fib med sclerose (nogle fib'er får senere diagnosen sclerose, da de nemt kan forveksles) sygdommen forværres i angreb, som ved sclerose, for hver attack bliver du ringere. For hver dårlige periode går det tilbage, der er kun en vej, og det er nedad.
Det skrev hun også i den gennerelle helbredserklæring til ergoterapeuten vedrørende bilansøgningen, den har politiet desværre ikke, de har kun motorattesten, og den er ikke så udførlig. Den havde måske været god at sagkyndingen havde set, så han kunne se lidt mere om eftervirkninger ved brug af pedaler osv, og fremtidens nødvendigheder. Bare en tanke.

Men jeg ringer mandag til ergoterapeuten og hører hvad der nu skal ske, og fortæller hende om denne test (manglende test ;-))

God weekend til alle i skønne mennesker.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 14:09   #73
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Igen

God weekend til dig også :-) Kan så udemærket sætte mig ind i din situation...

Har forresten sendt dig en pb. på fibronet.dk

Kram Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 10:05   #74
jane 69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: kolding
Alder: 55
Indlæg: 9
Styrke: 0
jane 69 er ny på vejen
hej stoktoft

en rigtig god ide med denne side og en stor hjælp for mig, hvor langt er du kommet siden vejledene helbredsmæssig køretest

mvh jane 69
jane 69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 10:26   #75
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hejsa

Tak fordi du har startet denne tråd,jeg føler virkelig med dig,jeg er selv 35 år og har et børnehavebarn,jeg bliver førtidspensionist d 1 dec.

Jeg har 3 diskuspolapser,jeg gik lavet en stivgørende operation i dec sidste år,der desværre ikke har hjulpet,de ødelagde en nerve ned i højre ben og jeg har dagligt føleforstyrrelser,lammelser,jeg tager morfin hver dag og har fået at vide af lægen der opererede mig at jeg skal ha morfin resten af mine dage.

Jeg har papirne liggende til at søge invalidebil,men syntes at det er en ordentlig mundfuld,men jeg er samtidigt død træt af,at alle andre skal køre mig og jeg ikke kan komme nogle steder puha det er sgu svært.

Krydser alt hvad der kan krydses for dig.

Mange hilsner fra Pjuske

Ps tænkte på om du ikke kan få hjælp til at dit barn bliver kørt i børnehave,det er jo det bedste både for barnet og dig,du har virkelig brug for hvile til din ryg og det får man ikke helt med et barn i huset hele dagen og barnet har godt af at komme i børnehave og lege med andre,dette er skrevet positivt,håber ikke du misforstår det !
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 11:08   #76
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Citat:
Det med morfinen og kørsel....det er altså noget underligt noget....
For jeg fik jo som sagt at vide af min læge at jeg sagtens kunne kører....men sjovt nok....da jeg ringede til politiet og spurgte dem....ja da fik jeg at vide at hvis jeg var involveret i en ulykke....og de fandt morfin i mit blod....ja så ville jeg få skylden for ulykken...
Webmaster har lige skrevet dette i en anden tråd, og nu læser jeg i pjuskes indlæg

Citat:
Jeg har 3 diskuspolapser,jeg gik lavet en stivgørende operation i dec sidste år,der desværre ikke har hjulpet,de ødelagde en nerve ned i højre ben og jeg har dagligt føleforstyrrelser,lammelser,jeg tager morfin hver dag og har fået at vide af lægen der opererede mig at jeg skal ha morfin resten af mine dage.

Jeg har papirne liggende til at søge invalidebil,
Jamen hvad så.... Jeg har et par gange været på morfin, men det påvirker mig så kraftigt, at jeg tror ikke engang jeg ville kunne få bilen ud af garagen.

Kan man køre bil på morfin ?

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 12:26   #77
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser

Kan man køre bil på morfin ?
Ja, det må man gerne, selvfølgeligt nok afhængigt af dosis.
Jeg har taget morfin gennem flere år nu og får mit kørekort fornyet hvert andet år (ikke på grund af morfinen). Både min egen læge og den læge der fornyer mit kørekort siger OK for det. Og jeg har da heller ikke selv nogle problemer med det, synes ikke jeg er "påvirket" til daglig, det er jo kun når man omlægger dosis, at der kan være et par dage, hvor man "svæver" :-)
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 13:06   #78
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Jeg har snakket med lægen der opererede mig og min egen læge og de siger at min krop er "vænnet" sig til morfinen,så jeg må gerne køre

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 05:57   #79
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Svar angående morfin- kørekort mm.

Nu har jeg selv været igennem hele møllen, da jeg får depotmorfin 3 gange i døgnet.

Da jeg for mere end 3 år siden søgte om invalidebil/trivselsbil, var alle mine papirer igennem embedslægen.

Det er embedslægen, der skal tage stilling til, om du stadig må og er istand til fortsat at køre bil på en forsvarlig måde.

Det er embedslægen der gennemgår dine papirer fra læge og sygehus, hvori der jo står noteret hvad og hvilken medicin man dagligt indtager.

Jeg selv var da hunderæd for at nu røg kortet nok.

Heldigvis - det gik godt og jeg har fået lov til at føre bil, men det gælder for mig KUN kørekort B og BE. Jeg havde alt stående på mit kørekort dog ikke motorcykel. Men jeg måtte aflevere alle de andre kategorier undtagen B og BE. Det var helt OK for mig.

Og så skal jeg indtil videre søge via min læge een gang om året. Disse papirer skal også gennem embedslægen til kontrol hver gang.
Det er jo også fordi, at embedslægen skal vurdere om man nu er stabil nok til stadig på en forsvarlig måde at føre bil - hvilket er helt forståeligt.
HVis man er stabil mht. medicin osv - så kan man få tiden mht. fornyelse forlænget til op til 3-5 år.

Jeg har fået mit kort fornyet 2 gange nu og det skal fornyes igen til februar 2009 - og det er jeg ikke nervøs for.

Du skal ikke selv betale lægeerklæringen, det skal din kommune - så der er ikke forbundet ekstra udgifter med det.

Man skal selv holde øje med fornyelsesdatoen, som står noteret på kørekortet og selv sørge for det nødvendige.

Og jeg venter STADIG på at min bilansøgning skal komme videre!!!

Rigtig god weekend til jer alle.

Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 12:21   #80
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Alle

Dejligt I kan bruge denne tråd til noget, det var jo lige netop derfor jeg startede den.

Jane69,
jeg er ikke kommet en dyt videre, er inde i en forværring af sygdommen, så overskud til at rykke er der bare ikke.

Pjuske,
jeg synes da bare, at du skal komme igang med at søge, ved godt det er en ordentlig mundfuld, men du kan jo ikke få hjælp før du spørger, og en bilsag kan ha' en lang sagsbehandlingstid. Jeg fik af vide, at min kommune har en sagsbehandlingstid på 1 år, det vil sige, at jeg kun er ca. halvvejs.

Nej jeg misforstår dig ikke, jeg tager det som medfølelse og omsorg for min situation, så jeg kan kun sidde med tårer i øjnene over, at et fremmede menneske tænker på mig, du er da en skat
Har faktisk tænkt på at få hjælp til, at køre ham i børnehave, han savner dem når jeg ikke kan køre ham, og ja jeg mangler min hvile, det bliver altså ikke det samme når han er hjemme, men så siger de vel bare, at manden skal gøre det, hvad så når han skal hentes?(han er kun halvtids) Uf synes det er svært at være selvstændig og selvhjulpen, når man er syg i DK.

Nu får jeg så ikke lige morfin, men har også fået af vide, at når man i en længere periode har taget morfin (eller andet) så har kroppen vænnet sig til dette, og man har ikke de bivirkninger som ellers, og er ikke mere påvirket.

Fortsat god weekend

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension