K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2018, 13:02   #11
JanniFilstrup
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2018
Lokation: Odense
Indlæg: 5
Styrke: 0
JanniFilstrup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Den kunne i hvert fald være yderst relevant tænker jeg
Ja 100% sikkert da
JanniFilstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 19:11   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JanniFilstrup Se meddelelser
Sagen drejer sig ikke om mig, men en anden som går med rolator. Han tager bussen 1 time, for at gå 2.5 km er i praktik i 1.5 time, for så at gå igen 2.5 km og 1 time i bus. Han er total smadret bare når han når hen til praktikstedet...
Kommunen har pligt til at anvise en praktikplads der opfylder folks skånebehov, ellers er der sådan set ingen grund til at være i praktik.

Så denne praktik, kan han bruge til at få noteret skånebehovet, om let transport til arbejdsstedet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2018, 07:50   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tænker at hvis ikke kommunen vil hjælpe med transport, så afsted med ham til lægen og få vedkommende til at standse arbejdsprøvningen.
Lægen vil kunne standse den med en sygemelding fordi hans helbred forværres.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2018, 09:50   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg får opfattelse af, at din bekendte er i praktik for at vurdere arbejdsevnen, altså det man tidligere kaldte en arbejdsprøvning.

Jeg tror ikke der er ret mange der undgår en en eller anden forværring når de er i arbejdsprøvning.

I stedet for at lede efter §'er der omhandler forværring i forb. med noget kommunen har sat i gang, tror jeg i skal have fokus et andet sted. Nemlig om hvordan man gebærder sig når man er i en arbejdsprøvning.

Der er skrevet rigtig meget om det her på K10. Nogle af grundreglerne er, at møde op hver dag, så vidt man på nogen måde er i stand til det. Også selvom det betyder, at man blot kommer for, at fortælle, at man har det meget skidt og går hjem igen.

Sig fra og gå hjem når man ikke kan klare, at arbejde mere.

Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen.
Se her hvordan det kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Dagbogen sender man til sb og jobkonsulent hver uge. Gerne i mail. Hvis man afleverer personligt, så bed om kvittering for modtagelse.

Husk, du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2018, 13:13   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I stedet for at lede efter §'er der omhandler forværring i forb. med noget kommunen har sat i gang, tror jeg i skal have fokus et andet sted.
Ja, og så bruge praktikken til at opsamle vigtig info til ens sag.
Dårligt nyt er bedre end intet nyt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg tænker at hvis ikke kommunen vil hjælpe med transport, så afsted med ham til lægen og få vedkommende til at standse arbejdsprøvningen.
Det vil betyde at man går glip af vigtig indsamling af informationer om ydeevnen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2018, 16:30   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få endelig din bekendt til at gøre kommunen opmærksom på transportformen, denne anvender.

De kan kun handle, hvis/når de er bekendt med forholdene.

Det, du beskriver, er jo absolut no-go.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2018, 21:27   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Få endelig din bekendt til at gøre kommunen opmærksom på transportformen, denne anvender.

De kan kun handle, hvis/når de er bekendt med forholdene.

Det, du beskriver, er jo absolut no-go.
Hvis personen skriver dagbog, og sender denne til sagsbehandler og en evt. jobkonsulent, så burde det hurtigt skrige til himlen, at noget er helt galt.

En dagbog kan bruges til, at få mange budksaber frem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2018, 21:59   #18
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvor er den konsulent der fører tilsyn med praktikken, henne i alt det her ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension